Anonym bruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Krevende og travel dag. Gleder meg til barna er eldre og vi kan reise bort på 17 mai 😅 Anonymkode: 79255...53e
Anonym bruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Lite krevende dag her med 14- åring og 17-åring. Ungene drar tidlig av sted på frokost et eller annet sted, og kommer hjem en gang utover ettermiddagen/kvelden. Vi voksne går ut for å se barnetoget som går forbi huset vårt. Deretter kos med god mat og kake resten av dagen. Helt supert med eldre barn den dagen 😉 Anonymkode: 65fd1...e76
Anonym bruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Hvorfor så travelt og hva er krevende? Her Står vi opp, spiser frokost. Blir med barna til skolen, ser de går i tog. Etter toget; være på skolen en liten stund, pølse, is og kaker, aktiviteter for barna. Så middag med storfamilien. Anonymkode: 80659...ef8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Nei på ingen måte! Elsker 17.mai🇳🇴 henger opp flagget 8, kler oss og drar til byen klokka 9:15, ser toget klokka 10. Booket bord på restaurant klokka 12, drar på skolen rundt klokka 14. Hjemmom og fikser litt til kveldsmat, skal ut å se russetoget klokken 17 og så hjem å spise god mat med familien ☀️ Gleder meg!!!🇳🇴🇳🇴 det er den eneste dagen i året som er fullstappa med program som jeg ikke gruer meg til Anonymkode: 0f901...fc8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Reise bort? Vil du ikke se barnebarna i tog og spise middag med storfamilien 😅 Anonymkode: be7b9...65a
Anonym bruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Selvsagt ikke. Jeg setter utrolig pris på å få lov til feire nasjonaldagen under slike fantastiske vilkår. Dere som gruer så veldig til noe som skjer hvert år, hva med å prøve å endre egne holdninger? Dagen kommer uansett og livet blir bedre når man ser positivt på ting. Anonymkode: 6440d...ae8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor så travelt og hva er krevende? Her Står vi opp, spiser frokost. Blir med barna til skolen, ser de går i tog. Etter toget; være på skolen en liten stund, pølse, is og kaker, aktiviteter for barna. Så middag med storfamilien. Anonymkode: 80659...ef8 Omtrent det samme gjør vi, bare minus middag med storfamilien. Jeg ser mange nevner dette med familietreff 17. mai. Er det egentlig så vanlig? Det fordrer jo at man bor ganske nære hele storfamilien, og de fleste gjør vel ikke det? For meg har 17. mai alltid vært en skole og nabolagsdag, ikke en familiedag. Familie treffer vi i jula og lengre ferier. Anonymkode: a607a...919
Anonym bruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Omtrent det samme gjør vi, bare minus middag med storfamilien. Jeg ser mange nevner dette med familietreff 17. mai. Er det egentlig så vanlig? Det fordrer jo at man bor ganske nære hele storfamilien, og de fleste gjør vel ikke det? For meg har 17. mai alltid vært en skole og nabolagsdag, ikke en familiedag. Familie treffer vi i jula og lengre ferier. Anonymkode: a607a...919 Familie på nasjonaldagen er helt vanlig. Foreldre og besteforeldre og tanter og onkler står og ser toget og møtes på skolen etterpå og samles på ettermiddagen. Helt og holdent vanlig. Anonymkode: 7e279...e06
Anonym bruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Det er hva man gjør det til. Jeg har aldri brydd meg spesielt om 17. mai, og i år skal jeg bare være hjemme og dasse rundt naken hele dagen uten å dusje eller sminke meg, skal ikke gjøre en dritt. Kun lage masse god mat til meg selv. I kveld skal jeg drikke meg full. Anonymkode: 58954...0d6
Anonym bruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er hva man gjør det til. Jeg har aldri brydd meg spesielt om 17. mai, og i år skal jeg bare være hjemme og dasse rundt naken hele dagen uten å dusje eller sminke meg, skal ikke gjøre en dritt. Kun lage masse god mat til meg selv. I kveld skal jeg drikke meg full. Anonymkode: 58954...0d6 Jeg vil mye heller ha en stressende 17.mai med enn å ha ditt liv. Å drikke seg full alene, og dasse rundt alene på 17.mai er søren meg det mest tragiske livet jeg har hørt om. Anonymkode: f2bc5...6f5
Anonym bruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Familie på nasjonaldagen er helt vanlig. Foreldre og besteforeldre og tanter og onkler står og ser toget og møtes på skolen etterpå og samles på ettermiddagen. Helt og holdent vanlig. Anonymkode: 7e279...e06 Dersom foreldre, besteforeldre, tanter og onkler bor i samme by, sikkert. Poenget mitt var at akkurat det er ikke så veldig vanlig, de fleste må jo flytte et stykke for å ta utdanning, få seg jobb, finne rimelig bolig og så videre. Veldig mange ender opp et stykke unna familien. Anonymkode: a607a...919
Anonym bruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dersom foreldre, besteforeldre, tanter og onkler bor i samme by, sikkert. Poenget mitt var at akkurat det er ikke så veldig vanlig, de fleste må jo flytte et stykke for å ta utdanning, få seg jobb, finne rimelig bolig og så videre. Veldig mange ender opp et stykke unna familien. Anonymkode: a607a...919 Flertallet flytter tilbake innen de skal stifte familie altså, selv om noen av oss har familie langt unna er det langt fra flertallet. I min og mannens omgangskrets er det bare jeg som bor noen timers kjøring fra familien. Anonymkode: be7b9...65a
Anonym bruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai Våre barn har flyttet ut, og begge skal i år feire med sine svigerfamilier. Det fører til at mannen og jeg blir alene, så da blir det nok en svært begrensa feiring. Flagg, ja, men ellers? Ingen bunad eller stor middag, i alle fall. Anonymkode: 3e002...aa2
Anonym bruker Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Omtrent det samme gjør vi, bare minus middag med storfamilien. Jeg ser mange nevner dette med familietreff 17. mai. Er det egentlig så vanlig? Det fordrer jo at man bor ganske nære hele storfamilien, og de fleste gjør vel ikke det? For meg har 17. mai alltid vært en skole og nabolagsdag, ikke en familiedag. Familie treffer vi i jula og lengre ferier. Anonymkode: a607a...919 Vi begge har familie 10 min unna med bil. Så de siste årene har vi samlet mine foreldre og besteforeldre samt hans foreldre til middag. Men har også kun vært oss kjernefamilien. Treffer familien hver uke ellers i året også. Anonymkode: 80659...ef8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai Barna er blitt 14 og 17 så ferdig med å gå i tog, i år skal vi spise deilig frokost sammen oss 4, se bytoget sammen med litt slekt og så 17 mai buffet på et hotell i sentrum.så skal barna til venner og vi voksne samler oss en liten gjengen foreldre i hagen til naboene, ta et glass vin ( ikke fyll) og spise mer kake. Koselig! Når barna var yngre var 17 mai fortsatt koselig, men noe mer stress med mer dugnad etc. Selv om hyggelig det og. Men hver sin tur, nå har vi tatt skoledugnadene i 10 år og kan feire litt roligere. Anonymkode: b4daa...dd8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai Litt som julaften. Mye som skjer, hektisk dag, gøy, spennende, slitsom og alt det der, og sinnsykt deilig når kvelden kommer og man fornøyd kan slenge føttene på bordet Anonymkode: 9ae66...9e9
Anonym bruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Krevende og travel dag. Gleder meg til barna er eldre og vi kan reise bort på 17 mai 😅 Anonymkode: 79255...53e Føler det er blitt litt tomt nå når minste er ferdig med å gå i toget. Men jeg synes alikevel at det er herlig og, slippe å stå tidlig opp og ordne klær og slikt. Nå kan vi gå ut å se barnetoget viss vi vil og veret er ok Anonymkode: 536c5...7ce
Anonym bruker Skrevet 16. mai #21 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vil mye heller ha en stressende 17.mai med enn å ha ditt liv. Å drikke seg full alene, og dasse rundt alene på 17.mai er søren meg det mest tragiske livet jeg har hørt om. Anonymkode: f2bc5...6f5 Deg om det. Du gjør hva du vil, mens jeg gjør hva jeg vil. Trenger ikke rakke ned på andre fordi du velger noe annet, det sier mye om deg. Anonymkode: 58954...0d6
Anonym bruker Skrevet 16. mai #22 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg vil mye heller ha en stressende 17.mai med enn å ha ditt liv. Å drikke seg full alene, og dasse rundt alene på 17.mai er søren meg det mest tragiske livet jeg har hørt om. Anonymkode: f2bc5...6f5 Så nedrig kommentar, trenger du virkelig å tråkke andre ned for å si meningen din. Anonymkode: 1ca6b...b75
Anonym bruker Skrevet 17. mai #23 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (På 16.5.2026 den 11.58): Krevende og travel dag. Gleder meg til barna er eldre og vi kan reise bort på 17 mai 😅 Anonymkode: 79255...53e Da regner jeg du må vente noen år. For mine tenåringer er 17. mai en av årets viktigste dager. De har vært på frokost, lunsj og i byen. Nå er en i kjellerstua med venner. Vi har innsett at 17. mai i i hvert fall 7-8 år må feires i byen. For det finnes ikke sjans i havet for at jeg reiser fra dem 17. mai. Har venninne som jobber i politiet som forteller om sanseløst fulle mindreårige i bykjernen. Og når politiet ringer foreldre og ber dem hente dem får de beskjed om at ungdommen må tas hånd om av politiet fordi de selv er på hytten. Anonymkode: d5b8b...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå