Anonym bruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Nå skal det jo strammes inn på 100% sykemelding og folk skal være gradert sykemeldt som en hovedregel. Hos oss får vi bare vikar om noen er 100% sykemeldt over tid og det ser ut til å bli langvarig. I alle andre tilfeller må vi andre dekke opp og ta oppgavene til den som er borte. Jeg kjenner at jeg er skeptisk til hvordan dette skal fungere. Akkurat nå, i min avdeling, har vi en som er 100% sykemeldt. Den stillingen har vi fått vikar i. Så har vi en som er 20%, en som er 40% og to som er 50% sykemeldt, dette har vart siden før jul. Der settes det ikke inn vikar, så oppgavene til 160% stilling er smurt utover oss få som er igjen og som egentlig hadde mer enn nok fra før. Jeg tenker at om enda flere skal gradert sykemeldes, og jeg tenker jo at det egentlig er en god tanke, så må det gjøres noe på arbeidsgiversiden også for å ikke slite ut de som er friske og på jobb. Hvordan praktiseres det på deres arbeidsplass når noen er gradert sykemeldt? Anonymkode: b320e...9e9
Anonym bruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Jobber amdinistrativt på sykehuset hvor det er ansettelsesstopp, så i fjor med 50% sykefravær var det ganske tøft! Problemet med å jobbe sånn vi gjør er at vi er 15 stk, hvor 3 av oss har mengder med oppgaver. De andre har tilsammen noe som kunne vært fordelt på 5, men likevel er det ikke det. Så 2 av oss fikk alt til de sykmeldte i fjor, og de som hadde lite fikk ingenting... Nå er det 2 stk i 100% sykmelding og ei til og jeg deler på de oppgavene Anonymkode: 7ea54...6be
Anonym bruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Nå skal det jo strammes inn på 100% sykemelding og folk skal være gradert sykemeldt som en hovedregel. Hos oss får vi bare vikar om noen er 100% sykemeldt over tid og det ser ut til å bli langvarig. I alle andre tilfeller må vi andre dekke opp og ta oppgavene til den som er borte. Jeg kjenner at jeg er skeptisk til hvordan dette skal fungere. Akkurat nå, i min avdeling, har vi en som er 100% sykemeldt. Den stillingen har vi fått vikar i. Så har vi en som er 20%, en som er 40% og to som er 50% sykemeldt, dette har vart siden før jul. Der settes det ikke inn vikar, så oppgavene til 160% stilling er smurt utover oss få som er igjen og som egentlig hadde mer enn nok fra før. Jeg tenker at om enda flere skal gradert sykemeldes, og jeg tenker jo at det egentlig er en god tanke, så må det gjøres noe på arbeidsgiversiden også for å ikke slite ut de som er friske og på jobb. Hvordan praktiseres det på deres arbeidsplass når noen er gradert sykemeldt? Anonymkode: b320e...9e9 Hva slags jobb har du med så mange sykmeldte kolleger?? Anonymkode: 262f1...e50
Anonym bruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva slags jobb har du med så mange sykmeldte kolleger?? Anonymkode: 262f1...e50 Jeg jobber i det offentlige, men sykemeldingsårsakene har ingenting med jobben å gjøre. Ei har fått en alvorlig sykdom, to er gravide osv. Anonymkode: b320e...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå