Gå til innhold

Sykdom og billetter til konsert etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor setter dere grensen for når dere går på jobb eller konsert/teater/arrangement etc om dere har en luftveisinfeksjon av det litt tøffere slaget? Allmenntilstanden er grei nok til å gå, men med tanke på smitte. Jeg har alltid latt være å gå for å ikke smitte noe, men var nylig i en gruppe der dette ble diskutert og der ingen av de andre lot være. Noen av dem hadde også gått med feber og Paracet på en teaterforestilling (der det utsolgt så umulig å få sett det viss ikke). Jeg innser at jeg, i alle fall sammenlignet med dem er veldig streng. Hva gjør dere? Har dere forskjellig grense for jobb og fritid? Jeg har mulighet for hjemmekontor så jobb for meg er ingen dilemma.

Anonymkode: dcf2e...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sjelden hjemme fordi jeg er forkjølet altså.

Vet ikke hva du mener med det litt tøffe slaget, men er det bakterielt, som lungebetennelse er det ikke smittsomt, og er det en kraftig forkjølelse så man føler se skikkelig syk, holder man seg inne om man må/kan.

Folk rammes jo forskjellig av de samme virusene også, man kan innad i en familie være smittet av samme virus også får den ene feber og blir helt slått ut, mens den andre bare nyser og snufser, men ellers er i god form.

Går man ut i offentligheten, om det er på matbutikken eller på en konsert, kan man bli smittet av en forkjølelse. 

Har du full influensa orker du ikke gå på konsert, men du sier formen er ok nok til å gå, da er det bare en forkjølelse og man går på konsert.

Anonymkode: f9e41...5bc

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er grei eller ok så går jeg på jobb og lever som vanlig, både med aktiviteter, konserter osv. 

Anonymkode: 083f0...ca0

Skrevet

Om jeg hoster og nyser mye eller nesa renner som en sil går jeg jo ikke på konsert eller i teater. Ikke bare fordi jeg kan risikere å smitte sidemannen, men fordi folk er jo ikke der for å høre meg hoste. Jeg har da folkeskikk. I de samme tilfellene kan det hende jeg tar en dag eller to på hjemmekontor eller finner meg et cellekontor på jobb. 

Skrevet

Er man for forkjølet til å gå på jobb, er man selvsagt for forkjølet til å gå på konsert/teater/kino osv også. Det sier seg jo selv. 

Anonymkode: 2dca4...6e8

Skrevet

Hvis jeg ikke går på jobb går jeg heller ikke på konsert/teater.

Hvis man nyser, hoster og pusser nesa hele tiden forstyrrer man andre og utsetter dem for smitte. Det er ikke greit og man bør holde seg hjemme.

Anonymkode: 388e0...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...