Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen klager over at det er lite folk her. Og ansvaret ligger visst på meg, selv om vi bor tett på «hans» familie.

Jeg liker å gjøre ting sammen med andre. Bade, grille, konserter og festival, middager hos andre.. men jeg liker ikke å ha besøk. Derfor sitter det langt inne å invitere. Jeg åpner dørene med et smil om folk kommer altså 😀

Hvorfor liker jeg det ikke? 

Jeg liker generelt ikke å ha besøk. Når jeg er hos andre styrer jeg mer når jeg kan gå. Har jeg besøk kan jeg jo ikke kaste folk ut når jeg blir lei ( for det blir jeg) Vet ikke hvorfor.

Men det som alltid skjer er at mannen lager store planer for så å fordufte så jeg blir stående med ALT. Jeg har gang på gang sagt at det holder med litt kaffe eller vin og kjeks.. men han skal ha full middag osv. også må han alltid fikse noe når det skal forberedes. Så jeg har et enormt stress når jeg tenker på det å invitere.. 

Anonymkode: 0f998...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for jeg skjems over boligen min. 

Anonymkode: 631e0...ea7

Skrevet (endret)

Da går du ut og setter deg på kafe neste gang han inviterer og deretter forsvinner. Du er ikke en tjenestepike.

Forøvrig liker jeg å ha gjester selv, men jeg gjør jo ikke mer av det - eller mer utav det - enn jeg er komfortabel med. Det er også folk jeg bevisst heller møter annetsteds nettopp fordi jeg vet de ikke har vett på å gå igjen. 

Endret av sug lut
Skrevet

Om mannen din inviterer på middag og forsvinner når det skal organiseres og lages hadde jeg streiket.

Jeg hadde støvsugd gulvet, dekket på bordet og satt meg i sofaen og slappet av.

Når gjestene kom hadde jeg bestilt pizzabakeren og smilene sagt til gjestene at det skjedde så mye rart i dag, og gubben forsvant, så da må dere gjøre det litt enkelt. Men selskapet er viktigere enn hvor mange timer man står på kjøkkenet så jeg håpte de ikke ble skuffet 😅

Ikke stress og kav når du har en mann som ikke gidder, vil han ha besøk uten å gjøre jobben så blir det enkelt. Det går helt fint.

Anonymkode: fc5e0...4f8

Skrevet

Mannen min er litt lik. Han vil veldig gjerne ha mye besøk, men gjør fint lite for å få det eller å bidra når vi får besøk. Han synes det er helt ok å ha middagsgjester når huset ser dass ut, det ønsker ikke jeg. Så da blir det lite besøk. 

Anonymkode: fe490...98c

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Da går du ut og setter deg på kafe neste gang han inviterer og deretter forsvinner. Du er ikke en tjenestepike.

Forøvrig liker jeg å ha gjester selv, men jeg gjør jo ikke mer av det - eller mer utav det - enn jeg er komfortabel med. Det er også folk jeg bevisst heller møter annetsteds nettopp fordi jeg vet de ikke har vett på å gå igjen. 

Er du like ufordragelig mot gjestene dine som du er mot folk her inne? 

Anonymkode: 78b0b...a9d

Skrevet

Nei, liker ikke det. Blir veldig stressa før jeg får besøk 

Anonymkode: 086a7...00e

Skrevet

Ja, jeg liker å ha besøk, men under slike forhold som du beskriver, er jo saken en annen. Her er det folk som er invitert og folk som kommer innom, men om mannen hadde invitert til middag for så å fordufte, hadde de gått sultne. «Ola har jo invitert til middag klokka seks, men jeg vet ikke helt når han har tenkt å begynne å lage maten»

Skrevet

Ja, jeg liker å ha besøk, men det er sjelden jeg legger lista såpass høyt som middag. Dessuten har jeg heldigvis en mann som fungerer. 

Anonymkode: 1bf26...02f

Skrevet

Takk for alle svar.

Ja, jeg blir så forbanna når han legger skylda på meg. Han har null selvinnsikt. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Er du like ufordragelig mot gjestene dine som du er mot folk her inne? 

Anonymkode: 78b0b...a9d

Absolutt ikke! Hver gang jeg er på besøk hos Sug Lut står han klar i døren og ønsker meg velkommen. Kokekaffe, rullekake og kamferdrops står alltid klart på bordet. Eneste jeg kan klage på er at han røyker mye rullings innendørs, men ellers er selskapet upåklagelig.

Skrevet

jeg syns det er hyggelig når vi har besøk men det er mye stryr føre selve besøket 

Anonymkode: ebe89...af6

Skrevet

Nei. Stresser alltid med at det må være rent og pent osv. Bare tull egentlig, jeg vet jo det. Har jo vært på besøk hos andre, og det er absolutt ikke perfekt hele tiden der heller. 

Anonymkode: 8022b...b98

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Om mannen din inviterer på middag og forsvinner når det skal organiseres og lages hadde jeg streiket.

Jeg hadde støvsugd gulvet, dekket på bordet og satt meg i sofaen og slappet av.

Når gjestene kom hadde jeg bestilt pizzabakeren og smilene sagt til gjestene at det skjedde så mye rart i dag, og gubben forsvant, så da må dere gjøre det litt enkelt. Men selskapet er viktigere enn hvor mange timer man står på kjøkkenet så jeg håpte de ikke ble skuffet 😅

Ikke stress og kav når du har en mann som ikke gidder, vil han ha besøk uten å gjøre jobben så blir det enkelt. Det går helt fint.

Anonymkode: fc5e0...4f8

Jeg hadde ikke bestilt pizza en gang. Hadde satt meg til bords sammen med gjestene og spurt mannen om når det ble mat.

Anonymkode: dc17a...e14

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for alle svar.

Ja, jeg blir så forbanna når han legger skylda på meg. Han har null selvinnsikt. 

HI

Men jeg skjønner ikke…

Han vil invitere folk på middag. Du vil ikke fordi han overlater alt til deg. Hva skjer så videre…? Et han vant til at du bare løser det likevel, selv om du blir sur? Eller sier du nei til gjester, begrunner det med at han bare forsvinner, og så blir han sur på deg fordi dere aldringer gjester?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men jeg skjønner ikke…

Han vil invitere folk på middag. Du vil ikke fordi han overlater alt til deg. Hva skjer så videre…? Et han vant til at du bare løser det likevel, selv om du blir sur? Eller sier du nei til gjester, begrunner det med at han bare forsvinner, og så blir han sur på deg fordi dere aldringer gjester?

Jeg løser det. Fordi jeg ikke vil fremstå som komplett idiot foran gjestene. Og fordi de setter av tid til å komme til oss og ikke skal dras inn i en maktkamp mellom oss. 

Jeg får som oftest høre etterpå at jeg ødelegger alt ved å stresse sånn. Og at han ikke tåler stress. Har jeg tenkt på å forsøke å mestre stress bedre? 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg løser det. Fordi jeg ikke vil fremstå som komplett idiot foran gjestene. Og fordi de setter av tid til å komme til oss og ikke skal dras inn i en maktkamp mellom oss. 

Jeg får som oftest høre etterpå at jeg ødelegger alt ved å stresse sånn. Og at han ikke tåler stress. Har jeg tenkt på å forsøke å mestre stress bedre? 

HI

Ok, men da ber du jo om det. Du blir behandla av mannen din slik du lat ham behandle deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ok, men da ber du jo om det. Du blir behandla av mannen din slik du lat ham behandle deg.

Nei VET DU HVA! dette er ikke greit å si. Selvfølgelig tar du ansvar HI, det er den voksne modne tingen å gjøre. Ikke hengi deg til pizzabaker Ide...det blir litt passivt-aggressivt. Jeg tror jeg ville sagt at OK, du vil ha middagsbesøk...hva skal serveres, hvem skal handle, hvem skal komme og  hvem skal vaske og dekke" som direkte svar på hans forslag. Si at du er enig i at du blir veldig stresset, men at har tenkt ganske nøye over hvorfor du blir så stresset, og litt av grunnen er at dere ikke håndterer dette sammen, men du gjør det alene...for han er AWAL....I tillegg - du vil egentlig ikke - så i og med at dette er hans ønske - bør HAN stå i hele prosessen en gang alene først - du kan komme som gjest - så kane dere snakke om stresshåndtering etterpå?

Nøkkelen er å si det rolig, og parere han kjapt med, jeg vil gjerne at vi/du får dette til - på en god måte. Da må vi endre på hvordan vi gjør det. For hittil har ikke det vært så bra for meg.

Anonymkode: 0540a...56d

Skrevet

For å si det som sug lut - la han stelle middagsselskap hjemme en gang  :) så tenker jeg diskusjonen blir litt annerledes etterpå!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei VET DU HVA! dette er ikke greit å si. Selvfølgelig tar du ansvar HI, det er den voksne modne tingen å gjøre. Ikke hengi deg til pizzabaker Ide...det blir litt passivt-aggressivt. Jeg tror jeg ville sagt at OK, du vil ha middagsbesøk...hva skal serveres, hvem skal handle, hvem skal komme og  hvem skal vaske og dekke" som direkte svar på hans forslag. Si at du er enig i at du blir veldig stresset, men at har tenkt ganske nøye over hvorfor du blir så stresset, og litt av grunnen er at dere ikke håndterer dette sammen, men du gjør det alene...for han er AWAL....I tillegg - du vil egentlig ikke - så i og med at dette er hans ønske - bør HAN stå i hele prosessen en gang alene først - du kan komme som gjest - så kane dere snakke om stresshåndtering etterpå?

Nøkkelen er å si det rolig, og parere han kjapt med, jeg vil gjerne at vi/du får dette til - på en god måte. Da må vi endre på hvordan vi gjør det. For hittil har ikke det vært så bra for meg.

Hva er feil med det jeg skrev? Mannen hadde jo ikke oppført seg så steinaldersk mot hi om ikke hun tillot det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er feil med det jeg skrev? Mannen hadde jo ikke oppført seg så steinaldersk mot hi om ikke hun tillot det. 

jeg synes ikke det er OK å si: du ber om det! HI ber absolutt ikke om dette. Hun forsøker å si ifra gjentatte ganger, men møter ikke respekt. Den der ideen om at "du blir behandlet slik du tillater" er unnskyld meg - steinaldersk tenkning, og jeg synes det er lite støttende og konstruktivt å skrive dette til noen som trenger litt støtte og hjelp heller enn "blaming".

Skrevet

Jeg elsker å ha huset fullt.  Masse besøk, mye god mat.

Men hadde mannen begynt å invitere uten å avklare med meg om det passer den dagen, og uten å bidra noe selv så hadde det blitt månelyst for å si det sånn...

Anonymkode: 1a8bd...a57

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

jeg synes ikke det er OK å si: du ber om det! HI ber absolutt ikke om dette. Hun forsøker å si ifra gjentatte ganger, men møter ikke respekt. Den der ideen om at "du blir behandlet slik du tillater" er unnskyld meg - steinaldersk tenkning, og jeg synes det er lite støttende og konstruktivt å skrive dette til noen som trenger litt støtte og hjelp heller enn "blaming".

Likevel er det helt sant, selv om noen liker å dulle mer. Mitt råd til hi er jo helt åpenbart: hun må slutte å la seg behandle slik mannen behandler henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...