Anonym bruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Jeg har en fin tomannsbolig. Men jeg hater at stuen og kjøkkenet er i samme rom. Ungene oppukerer tv. Og jeg hater det de ser på. IKKE si at jeg bare kan slå av tv. Men uansett. Jeg har ingen plass JEG kan sitte. Blir det bedre å flytte til en annen løsning? Jeg hater egentlig å bo i tomannsbolig også. Savner å bo i enebolig Anonymkode: bae9e...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Kjøp en tv til og sett den på et av barna sitt rom. Anonymkode: fe342...c35
Anonym bruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Hvor mange soverom er det da? Kan ikke det største soverommet bli enten tv-stue eller mamma-rom? Om du setter inn en mindre seng, en lenestol og en egen tv kan det bli din "cave". Eller du lager tv-stue til ungene på det ene soverommet, og finner en løsning hvor tv-stuen blir soverom når det er sengetid. Anonymkode: d8023...3e7
Anonym bruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hvor mange soverom er det da? Kan ikke det største soverommet bli enten tv-stue eller mamma-rom? Om du setter inn en mindre seng, en lenestol og en egen tv kan det bli din "cave". Eller du lager tv-stue til ungene på det ene soverommet, og finner en løsning hvor tv-stuen blir soverom når det er sengetid. Anonymkode: d8023...3e7 Takk for tips Anonymkode: bae9e...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai sug lut skrev (52 minutter siden): Selvsagt kan du slå av tv, herlighet. Det er ditt hus. Selvsagt må ungene få se på tv, det er da deres hus også! Anonymkode: 194de...b18
Anonym bruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har en fin tomannsbolig. Men jeg hater at stuen og kjøkkenet er i samme rom. Ungene oppukerer tv. Og jeg hater det de ser på. IKKE si at jeg bare kan slå av tv. Men uansett. Jeg har ingen plass JEG kan sitte. Blir det bedre å flytte til en annen løsning? Jeg hater egentlig å bo i tomannsbolig også. Savner å bo i enebolig Anonymkode: bae9e...bb8 Jeg skjønner ikke at så mange bygges på det viset. Jeg er på boligjakt nå, og mange har bare en vegg i stua som skal være kjøkkenet, jeg vil ikke ha det. Men klart du kan si at den må slås av i blant. Hva med øretelefoner til ungene og en romavdeler sånn at stue og kjøkken får litt mer skille. Om det blir bedre med en annen løsning, kommer jo litt an på hva som er grunnen til at dere bor der, hva slags mulighet det er for å flytte både økonomisk og praktisk. Men hvis du virkelig hater det, og føler at det du ikke kan slappe av noe sted, så må du prøve finne en løsning, det er ikke holdbart å ha det sånn. Ingen annet sted den tven kan stå, i en gang, bod eller soverom? Anonymkode: 78694...92e
sug lut Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Selvsagt må ungene få se på tv, det er da deres hus også! Anonymkode: 194de...b18 Ingen trenger tv.
Anonym bruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke at så mange bygges på det viset. Jeg er på boligjakt nå, og mange har bare en vegg i stua som skal være kjøkkenet, jeg vil ikke ha det. Men klart du kan si at den må slås av i blant. Hva med øretelefoner til ungene og en romavdeler sånn at stue og kjøkken får litt mer skille. Om det blir bedre med en annen løsning, kommer jo litt an på hva som er grunnen til at dere bor der, hva slags mulighet det er for å flytte både økonomisk og praktisk. Men hvis du virkelig hater det, og føler at det du ikke kan slappe av noe sted, så må du prøve finne en løsning, det er ikke holdbart å ha det sånn. Ingen annet sted den tven kan stå, i en gang, bod eller soverom? Anonymkode: 78694...92e Jeg fatter heller ikke at det med allrom har blitt så populært, man skal liksom gå oppå hverandre hele tiden... Vi har passert 50 år og mange av vennene våre flytter på leilighet nå som ungene flytter hjemmefra og de ikke gidder holde en stor enebolig lenger. Men jeg tror seriøst jeg hadde blitt skilt jeg, om jeg og gubben skulle være i samme rom hele tiden 😅 Jeg må da kunne bake en kake på kjøkkenet samtidig som mannen ser en håndballkamp på tv, f.eks. Å bo i en sånn "skoeske" hvor tv'en og sofaen bare er noen meter fra kjøkkenet er for meg et mareritt. Men jeg vil jo tro det kommer av at alle skal ha egne soverom i dag, søsken deler ikke rom lenger. Så da må de slå sammen stue og kjøkken for å lage et ekstra soverom. Tror de fleste familier velger å ha et soverom til hver unge fremfor stue og kjøkken i to rom. Anonymkode: d8023...3e7
Anonym bruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai sug lut skrev (44 minutter siden): Ingen trenger tv. Det er ganske mye man ikke trenger, men som man likevel liker. Anonymkode: 32e66...2c8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Vi bor også i tomannsbolig, med åpen stue og kjøkken. Og selvsagt sier jeg noen ganger til ungene at de kan slå av tv. YouTube får de ikke se på tv i stua, og de får ikke okkupere stua med tv så mye de ønsker. De har ipad og eldste har tv på rommet. De har andre muligheter, om de vil. Og så kan de faktisk, og de går de også beskjed om, finne på noe med venner, være sosiale osv. Noe de også gjør. Tidvis Anonymkode: c1b8a...70e
Anonym bruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi bor også i tomannsbolig, med åpen stue og kjøkken. Og selvsagt sier jeg noen ganger til ungene at de kan slå av tv. YouTube får de ikke se på tv i stua, og de får ikke okkupere stua med tv så mye de ønsker. De har ipad og eldste har tv på rommet. De har andre muligheter, om de vil. Og så kan de faktisk, og de går de også beskjed om, finne på noe med venner, være sosiale osv. Noe de også gjør. Tidvis Anonymkode: c1b8a...70e Føler at de sitter oppå meg 24/7. Har ingen plass å sitte meg ned. Er så slitsomt. Youtube er drepen Anonymkode: bae9e...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg fatter heller ikke at det med allrom har blitt så populært, man skal liksom gå oppå hverandre hele tiden... Vi har passert 50 år og mange av vennene våre flytter på leilighet nå som ungene flytter hjemmefra og de ikke gidder holde en stor enebolig lenger. Men jeg tror seriøst jeg hadde blitt skilt jeg, om jeg og gubben skulle være i samme rom hele tiden 😅 Jeg må da kunne bake en kake på kjøkkenet samtidig som mannen ser en håndballkamp på tv, f.eks. Å bo i en sånn "skoeske" hvor tv'en og sofaen bare er noen meter fra kjøkkenet er for meg et mareritt. Men jeg vil jo tro det kommer av at alle skal ha egne soverom i dag, søsken deler ikke rom lenger. Så da må de slå sammen stue og kjøkken for å lage et ekstra soverom. Tror de fleste familier velger å ha et soverom til hver unge fremfor stue og kjøkken i to rom. Anonymkode: d8023...3e7 Det er grusomt med allrom. Jeg tror det er enklest for utbygger. Billigere og enklere. Anonymkode: bae9e...bb8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Føler at de sitter oppå meg 24/7. Har ingen plass å sitte meg ned. Er så slitsomt. Youtube er drepen Anonymkode: bae9e...bb8 Er ungene dine aldri ute, på trening, med venner, på rommene sine el.? Selv om stua er et fellesrom så betyr det ikke at enkelte kan okkupere den 24/7. Her i huset må iallfall alle ta hensyn. Og noen ganger kan jeg også fint gå på mitt rom (soverommet) med en bok eller se en serie på pc`n. Man finner løsninger Anonymkode: c1b8a...70e
sug lut Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Føler at de sitter oppå meg 24/7. Har ingen plass å sitte meg ned. Er så slitsomt. Youtube er drepen Anonymkode: bae9e...bb8 Nei, å ikke styre i eget hus over egne barn og ha så lite autoritet at du lar dem tilbringe tida si med å bli dummere enn nødvendig, mens du klager over at de ser på skjerm fordi det forstyrrer deg, er tydeligvis drepen.
☆☆☆ Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai Det går heilt fint an å seie til ungane at no må TV av ei lang stund. Det aller beste med det er at ein gjerne får vere i fred i stua medan stillheten varer. Eg veit at tven var på på fredag, etter det er eg neimen ikkje sikker. Ikkje at ungane er prakteksemplar, altså. Dei har nok konsummert søppelet sitt på andre skjermar og vore akkurat like fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai Du kan bestemme at tv skal av, men du kan ikke forvise dem fra stuen. Hvorfor lager du ikke til en friplass på rommet ditt? Et sted du kan trekke deg tilbake og gi beskjed om at nå trenger du litt fred xx minutt/timer. Om barna er i en mellomalder, ikke småbarn og ikke ungdommer, er det en tid de er hjertelig til stede. Det varer ikke lenge før de murer seg inn på rommet eller forsvinner ut hver ettermiddag/kveld, og du spør pent om dere ikke skal finne på noe sammen. Husk at alt med barna er en overgang, prøv å sett pris på nuet. Anonymkode: 32e66...2c8
Anonym bruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai sug lut skrev (5 timer siden): Ingen trenger tv. Det nivået der er det jo ingen vits å diskutere på. Anonymkode: 194de...b18
Anonym bruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai Det som er litt rart er at det er en regel om at TV-en må stå i stua, her er det ikke tv i stua men på et soverom/tv-stue. Det går også an å lage en regel på at YouTube skal spilles av på iPad/iphone med hodetelefoner. Anonymkode: 7e2aa...b92
Anonym bruker Skrevet 14. mai #20 Skrevet 14. mai Eier du ikke soverom? Her har barna hatt besøk. Jeg har kosa meg på rommet mitt jeg. Anonymkode: ca96b...331
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:48 #21 Skrevet torsdag kl 06:48 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Eier du ikke soverom? Her har barna hatt besøk. Jeg har kosa meg på rommet mitt jeg. Anonymkode: ca96b...331 Soverommet mitt er lite. Jeg har det minste soverommet. Jeg vil ikke tilbringe mye av døgnet i sengen. Det er heller ikke godt for psyken. Anonymkode: bae9e...bb8
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:54 #22 Skrevet torsdag kl 06:54 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Er ungene dine aldri ute, på trening, med venner, på rommene sine el.? Selv om stua er et fellesrom så betyr det ikke at enkelte kan okkupere den 24/7. Her i huset må iallfall alle ta hensyn. Og noen ganger kan jeg også fint gå på mitt rom (soverommet) med en bok eller se en serie på pc`n. Man finner løsninger Anonymkode: c1b8a...70e Problemet er og at når de yngste er lagt så kommer ungdommen å skal se tv... Anonymkode: bae9e...bb8
prekæs Skrevet torsdag kl 07:05 #23 Skrevet torsdag kl 07:05 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Selvsagt må ungene få se på tv, det er da deres hus også! Anonymkode: 194de...b18 Nå er det jo en gang slik da at voksne skal legge føringer. Det finnes faktisk noen uspiselige barn som har fått alt tilrettelagt gjennom hele livet på en sånn måte at en grei regel nesten sees på som barnemishandling. I dette tilfelle er vel tv på rommet en grei løsning. har i hvert fall fungert greit her, selv med flere venner på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå