Gå til innhold

Har så flyskrekk og er drittlei!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så flyskrekk at det er helt latterlig. Totalt katastrofetanker om alt fra at motoren faller av til kapring og egen helse om bord. Har bestemt meg for at det ikke skal la meg stoppe og sitter nå i utlandet fordi jeg har vært på tur. Må hjem i ettermiddag og nå er det så ille at jeg vurderer tog 😅😅. Men det er aaaaaalt for langt!! Kan noe trøkke noe sunn fornuft inn i hodet mitt. Er så stressa at jeg er redd for hjerteinfarkt om bord 😅

Anonymkode: 8f09d...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer nesten aldri flyulykker og de aller fleste ulykker er småskader mens flyet står på bakken. Det er mange flere rutiner knyttet mot fly og hvem som helst kan ikke sette seg bak spakene på et fly slik man kan på en bil. Beregn god tid til flyplassen slik at du ikke får tidsstress på toppen. 

Jeg har en bekjent som var fryktelig redd for å fly. Hun ga alltid beskjed til flypersonale om det og ble alltid godt ivaretatt på flyet. Hun reiste i perioder i jobben, noen ganger fant hun andre kommunikasjonsmåter, noen ganger var hun redd. Hun hadde liten tro på kursene som settes opp, men bestemte seg for å gi det en sjanse. Hun ble overrasket over hvor utrolig god effekt de hadde på henne og angret på at hun ikke hadde dratt på et slikt kurs tidligere. Virker kanskje ikke på alle, men om du ikke har prøvd hadde jeg gitt det en sjanse. 

Anonymkode: 0693b...5a6

Skrevet

Er MYYYYYE farligere å kjøre bil. 

Anonymkode: 2d9ff...023

Skrevet

Anbefaler å få resept på sobril til flyturer. Det har hjulpet meg så mye.

Anonymkode: fabfc...d60

Skrevet

Godt råd det å fortelle de ansatte at du har flyskrekk. Jeg har ikke flyskrekk, men jeg har høydeskrekk. Det er veldig ubehagelig å ha slike problemer når du egentlig vet hvor trygg du er. Det er slitsomt.

Anonymkode: 109a4...3e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har så flyskrekk at det er helt latterlig. Totalt katastrofetanker om alt fra at motoren faller av til kapring og egen helse om bord. Har bestemt meg for at det ikke skal la meg stoppe og sitter nå i utlandet fordi jeg har vært på tur. Må hjem i ettermiddag og nå er det så ille at jeg vurderer tog 😅😅. Men det er aaaaaalt for langt!! Kan noe trøkke noe sunn fornuft inn i hodet mitt. Er så stressa at jeg er redd for hjerteinfarkt om bord 😅

Anonymkode: 8f09d...d26

Okei TENK : Dør du så dør. Du vet jo du ikke kommer til å dø av hjerteinfarkt på flyet, å om du skulle være så forbaska uheldig, så javel? Da var tiden inne da? 

Jeg er 38år og har levd i årrekke med helseangst. Og for meg hjalp det å bli sint på angsten. Dumme angsten skal ikke øelegge for megm 

Til slutt ; Du overlever dette, 100% sikkert! Etterpå mestret du det. Og du vil tenke, det gikk jo greit!!❤️

Skrevet

Prøv å tenke rasjonelt på det, bruke intelligensen din.

Angst er en fryktreaksjon i kroppen som er helt ute av kontroll. Møter du en illsint bjørn i skogen skal kroppen reagere med angst, men kjører du fly er det ikke nødvenig.

Når da kroppen reagerer med angst likevel, er det på en måte som allergi. Ved allergi tror kroppen den blir utsatt for farlige stoffer og immunforsvaret angriper for alt det er verdt, selv om stoffet (f.eks pollen) ikke er farlig for oss.

Din kropp reagerer med angst for ting som egentlig ikke er farlig. Det er uhyre sjelden noen dør i flyulykker, det skjer oftere med tog, og veldig mye oftere med bil.

Så prøv å tenke det litt ihjel, kroppen din overreagerer og du vet det.

Anonymkode: d3787...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...