Anonym bruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Jeg har to hunder som graver i sofaen sånn at det blir hull tilslutt. Hvilke stoff er best for å ikke ha hull? De graver også i senga mi men der kan jeg bare kjøpe nytt laken. Men er ikke like lett å bytte sofa hvert år. Og når det blir hull så river dem opp all vatt. Anonymkode: 2bb34...87e
Anonym bruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai De må forhindres i å være i sofaen ved denne typen adferd. Ingen stoff greier å stå i mot graving🙈 Anonymkode: 0d725...baf
Anonym bruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Du kan da ikke la hundene grave i sofaen 🙈 Jeg har en hund som kan finne på å gjøre det i sengen min, lager seg et rede liksom. Så han får ikke lov å være i sengen min... Hadde han gravd i sofaen haddde han ikke fått være i den heller. Tror ikke du finner stoff som tåler graving med hundeklør altså, de graver seg gjennom alt av stoffer. Anonymkode: 97884...c24
TinaK 1990 Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai For en problemstilling! Da har du ikke hunden i sofaen. Og til deg som forslår skinn….den skinnsofaen er ikke veldig pen lenge med hund og klør som febrilsk prøver å grave seg hull
Anonym bruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Graver hunden i sofaen, gi den streng beskjed om å gå ned fra sofaen. Når hunden går ned, ros, og gi belønning, og ikke la den gå opp i sofaen på en 10-15 minutter. Gjenta hver gang den begynner å grave i sofaen. Da lærer den at det ikke er greit, og vil, etterhvert, slutte med det. Ingen sofaer tåler det der. Anonymkode: f4cb3...103
Anonym bruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): De må forhindres i å være i sofaen ved denne typen adferd. Ingen stoff greier å stå i mot graving🙈 Anonymkode: 0d725...baf Men dette skjer mens jeg sover eller ikke er hjemme. Så hvordan kan jeg forhindre det da? Anonymkode: 2bb34...87e
Anonym bruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men dette skjer mens jeg sover eller ikke er hjemme. Så hvordan kan jeg forhindre det da? Anonymkode: 2bb34...87e Stenge hundene borte fra stua? Anonymkode: 97884...c24
Anonym bruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Du kan da ikke la hundene grave i sofaen 🙈 Jeg har en hund som kan finne på å gjøre det i sengen min, lager seg et rede liksom. Så han får ikke lov å være i sengen min... Hadde han gravd i sofaen haddde han ikke fått være i den heller. Tror ikke du finner stoff som tåler graving med hundeklør altså, de graver seg gjennom alt av stoffer. Anonymkode: 97884...c24 Så de kan ikke være i stua, ikke være på soverommet. Jeg har ikke ledige rom. Jeg lar de ikke grave i sofa og senga. De gjør dette når jeg ikke er der eller mens jeg sover. Anonymkode: 2bb34...87e
Anonym bruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så de kan ikke være i stua, ikke være på soverommet. Jeg har ikke ledige rom. Jeg lar de ikke grave i sofa og senga. De gjør dette når jeg ikke er der eller mens jeg sover. Anonymkode: 2bb34...87e Hvor store hunder er det da? Kan du kjøpe en kanin-innhegning til dem? Jeg brukte det til min hund da han var valp. En sånn sakskantet lekegrindlignende innhegning/gjerde som jeg satte opp i den ene enden av stua. Anonymkode: 97884...c24
Anonym bruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai Kle sofaputene inn i tepper. Anonymkode: 73550...d98
Anonym bruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Jeg har stoffsofa fra Skeidar i grovt stoff, her har det vært MYE labber og klør og basing og det har aldri gått hull 😄 Sofaen (og hundene) er over ti år. (Lakenet på madrassen til hundene har jeg måtte sy noen ganger og bytte ut, men der brukes bare gamle laken uansett) Anonymkode: f11e0...d99
Anonym bruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai Gi hundene nok stimuli og oppdragelse så forsvinner problemet. Anonymkode: c5ff8...9fc
Anonym bruker Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai Mine graver også når de er trøtte. Å grave før man legger seg er et instinkt de er født med og ikke noe de gjør fordi de kjeder seg. Folk som ikke skjønner hund burde ikke svare. Mine hunder er brukshunder, de jobber hver dag. Og, når kvelden kommer og de er trøtte så graver de. Vi har et eget rom for hundene, mitt kontor der de har egne binger, senger og en sofa. De går selvsagt løs i huset altså. De får ikke grave og herje i huset, de vet at slikt gjør de i egen sofa. Og de GRAVER. 😂 Jeg kjøpte en sofa fra IKEA der hele trekket kan skiftes. Det er utrolig slitesterkt, ennå ikke kjøpt nytt. Den er 5-6 år nå. Har to trekk og skifter tre ganger i året. Ikke urimelig dyrt heller. Tror det er Kivik sofaen vi har. Anonymkode: d6212...d07
Anonym bruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (På 12.5.2026 den 21.32): Så de kan ikke være i stua, ikke være på soverommet. Jeg har ikke ledige rom. Jeg lar de ikke grave i sofa og senga. De gjør dette når jeg ikke er der eller mens jeg sover. Anonymkode: 2bb34...87e Da kjøper du er stort nok bur og venner dem til å være i bur når du ikke er hjemme og på nattestid. Anonymkode: 686ac...7c5
Anonym bruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Da kjøper du er stort nok bur og venner dem til å være i bur når du ikke er hjemme og på nattestid. Anonymkode: 686ac...7c5 Skulle ønske tilgang til internett var noe som krevde voksenopplæring. Du mener en hund skal sitte i bur 14-16 timer i døgnet? Ikke gi råd om det du ikke kan. Dette er reglene. Slutt å si noe du nå. Det finnes regler for bruk av hundebur i Norge, primært regulert gjennom dyrevelferdsloven for å sikre god dyrevelferd. Hovedregelen er at bur kun skal brukes i korte perioder, som under transport, veterinærbesøk eller konkurranser. Det er ikke tillatt å bruke bur som fast oppholdssted, for eksempel mens du er på jobb Anonymkode: d6212...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå