Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er deprimert.

Negative tanker, sinne og fortvilelse over hvor håpløse vi er sett i forhold til alle andre, irritasjon når andre annonserer bra ting i eget liv.

Og jeg som alltid brukte å føle glede på andres vegne

Jeg er bare så lei av alt. Bruker trening som flukt og det er eneste når jeg er utslitt av trening jeg føler noe positivt. 

syns alt er dritt 

Anonymkode: 0686b...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan håpløse? 

Anonymkode: c03b8...f6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Negative tanker, sinne og fortvilelse over hvor håpløse vi er sett i forhold til alle andre, irritasjon når andre annonserer bra ting i eget liv.

Jeg er bare så lei av alt. Bruker trening som flukt og det er eneste når jeg er utslitt av trening jeg føler noe positivt. 

syns alt er dritt 

Nei, du er ikke deprimert. Du behøver ikke diagnoisere vanlige følelser. 

Anonymkode: 62fa9...48d

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, du er ikke deprimert. Du behøver ikke diagnoisere vanlige følelser. 

Dette er ikke vanlig. Kanskje ingen depresjon eller starten på veien dit, men vanlig er det definitivt ikke

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan håpløse? 

Alt er håpløst. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

syns alt er dritt 

Du høres deprimert ut

Anonymkode: 9c285...252

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

syns alt er dritt 

ja - det høres ut som du er på vei dit i alle fall og det er IKKE bra.

Jeg tror det kan være lurt å ta litt tak i de tingene du setter ord på i innlegget. Hvorfor sammenligner du deg med andre og på hvilke områder er det du føler du/dere er håpløse? Ofte handler sånne ting om store skuffelser over å ikke ha fått til planer man hadde eller at der man er ikke lever opp til de forventningene man har. Men jeg tror at alle mennesker i utgangspunktet føler på skuffelser, små og store, selv om de er på bra steder i livet sitt. Du får jo til å trene - jeg er SÅ misunnelig på deg for å mestere dette - for jeg er håpløs på det området :) Er det en ide å forsøke å snakke med noen? En psykolog? Av og til kan hjelp til å sortere sånne tanker løse mye ❤️ 

Anonymkode: 21027...dd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke vanlig. Kanskje ingen depresjon eller starten på veien dit, men vanlig er det definitivt ikke

Hi

Det er helt vanlige menneskelige følelser. Ikke noe mer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er helt vanlige menneskelige følelser. Ikke noe mer.

Og vanlige menneskelige følelser kan utvikle seg til depresjon (som også er menneskelige følelser) Du vet ikke nok om hi til å være så bastant. 

Hi, kontakt fastlegen din aller først, så tar dere det derfra. Det er smart å ta tak så tidlig som mulig. God bedring. 

Anonymkode: 93a70...917

Skrevet

Deler av det kan også være helt normale følelser av fortvilelse og håpløshet, dersom det har skjedd mye vanskelig i livet deres. 

Det er likevel noe med måten du skriver på som gjør at jeg tenker at det kan ha utviklet seg til depresjon. 

Anonymkode: 9c285...252

Skrevet

Jeg ville startet med en tur til lege.

Man kan faktisk få slike symptomer av alt fra D-vitamin til B12-vitaminmangel også. Samme med hormonforstyrrelser eller stoffskifteproblemer 

Legen må ta prøver for å utelukke sånt før dere sammen finner veien videre.

Anonymkode: 52d98...08c

Skrevet

Tråden er ryddet for medisinråd, brukerdebatt og brukerangrep.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Hi

Jo, det er helt vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...