Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 90% fast et sted som jeg nå kjenner meg takknemlig for at jeg har. Jeg trengte litt ekstra utenom siden jeg har et trekk på 3k ca i mnd utenom husleie/strøm/bilutgifter og lignende. 

Jeg fikk en jobb i BPA 3t hver uke, hver kveld. Må la barna være hjemme alene, de er 9 og 12. Jeg er hjemme rundt kl 23 den dagen og merker bare alt med oppgavener jeg gjør for denne personen +stell ig kjøring frem og tilbake tapper meg allerede. Vet ikke hvor mye jeg egentlig tjener på dette? Har jobbet der 2 mnd bare og kjenner jeg allrede vil slutte. Bør jeg tvinge meg selv og holde ut? Man kan jo alltid angre seg og se at jobben ikke helt var som man trodde. Også er det kun kveld. 

Anonymkode: 64caa...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, jeg ville sluttet i denne jobben hvis det tapper deg så mye. Kan du kutte med på utgifter? Kan du prøve gå opp til 100% der du har fast? Leve billigere? Livet med barna er også viktig. Håper det løser seg for deg!

Lykke til!

Anonymkode: 9d5ea...d4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kjære deg, jeg ville sluttet i denne jobben hvis det tapper deg så mye. Kan du kutte med på utgifter? Kan du prøve gå opp til 100% der du har fast? Leve billigere? Livet med barna er også viktig. Håper det løser seg for deg!

Lykke til!

Anonymkode: 9d5ea...d4b

Takk for råd 🥰 Det er med litt dårlig samvittighet jeg går på jobb. Ble stående å tenke når jeg kom dit, merket at dette ikke er noe jeg vil jobbe med. Meg alene med personen, rydde for vedkommende - for så stell (som er ganske tungt - spasmer på vedkommende osv). Jef begynner itillegg 06.30 hverdag, fylle opp hverdagen med mine beste to gutter, er alene med de. De er 75% hos meg. Redd jeg blir utbrent, har så mye rot med økonomien også fra tidligere samboer. 

Skrevet

Jeg ville sluttet, dette er ikke noe for deg. Det er bedre  å trekke deg ut nå, ikke noe greit for den personen du er hos heller hvis du mistrives. Kikk heller etter en annen jobb, Ikke mulig å gå litt ekstra i den andre jobben?

Anonymkode: a81fb...fe1

Skrevet

Enig med fe1. Dette er en så personlig jobb at det ikke er riktig for noen av dere at du mistrives, spesielt ikke personen du er ansatt hos. 
Tre timer i uken er ikke mye og sønnene dine er såpass store at det går fint å være alene sammen. Så når den påvirker deg så mye psykisk så tenker jeg at det eneste riktige er å slutte. Når jobben er så tappende så er ikke det en riktig jobb for deg, eventuelt ikke riktig på nåværende tidspunkt. Få til et godt mønster i hverdagen der du føler at du har en hverdag du kan leve med. Når du er psykisk klar for det og har det psykiske og fysiske overskuddet som trengs, så kan du se deg om etter en annen ekstrajobb som ikke tapper deg så mye eller se om det er mulig å øke stillingsprosenten der du er.  

Anonymkode: e3b3f...2f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Enig med fe1. Dette er en så personlig jobb at det ikke er riktig for noen av dere at du mistrives, spesielt ikke personen du er ansatt hos. 
Tre timer i uken er ikke mye og sønnene dine er såpass store at det går fint å være alene sammen. Så når den påvirker deg så mye psykisk så tenker jeg at det eneste riktige er å slutte. Når jobben er så tappende så er ikke det en riktig jobb for deg, eventuelt ikke riktig på nåværende tidspunkt. Få til et godt mønster i hverdagen der du føler at du har en hverdag du kan leve med. Når du er psykisk klar for det og har det psykiske og fysiske overskuddet som trengs, så kan du se deg om etter en annen ekstrajobb som ikke tapper deg så mye eller se om det er mulig å øke stillingsprosenten der du er.  

Så godt råd 😇

Ja det skal ikke være tappende. Det er ingem giv til jobben. Kan det være at jeg er psykisk sliten fortiden? Går litt på hell både her og der. Mulig en innvirkning. 

Skrevet

Kan jeg bare si opp? Jeg har foreldre som er helt gira på at jeg har fått mer jobb, mem det de ikke vet er at jeg er mentalt veldig sliten. Jeg aner ikke hvorfor men nesten alt er tiltak for tiden. Jeg orker nesten ikke denne nye jobben. 

Jeg vet jeg er sjef i mitt eget liv, men tror min far hadde blitt oppriktig sur om jeg sluttet. 

Skrevet

Du jobber 3 timer i uken, hver kveld? 

Anonymkode: e457e...0a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du jobber 3 timer i uken, hver kveld? 

Nei to dager i uken. Men det er nok. Er et stykke unna, å er ikke hjemme før 23.30 ca. Opp kl 06 igjen

Skrevet

Bpa = hushjelp... hadde glatt sagt opp.

Anonymkode: d41ee...e49

Skrevet

Det som er viktig er at du får betalt regningene dine. Da er det ikke noe galt i å være sliten til tider. Kan du i steden gå opp i 100% stilling i den andre jobben og kanskje få noen ekstra vakter der ville jeg sakt opp jobben du ikke trives med, ellers ville jeg bitt tenna sammen og holdt ut, om det var det som skulle til for å få økonomien på fote.

Anonymkode: 8eb78...3fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det vet man på forhånd? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Dette stemmer kanskje for noe, men langt nær for alle. Men når man søker stillingen står det jo der hva vedkommende trenger hjelpe til. Er det f.eks. et barn som har psykisk utviklingshemming kan oppgavene være mer lik som støttekontakt, der man drar på aktiviteter sammen. 
De som mangler førlighet trenger tiltrettelegging med forskjellige typer oppgaver f.eks. tilrettelegge for oppgavene de har på jobb, for samvær med barna, tilrettelegge for fritidsaktiviteter osv. Da blir man som en assistent. Du bidrar med det de selv ikke får gjort og i noen sammenhenger inkluderer det å lage middag, brette klær og personlig hygiene.   

Skrevet

Hei igjen! 

Jeg har nå hatt to vakter til og jeg kjenner kjemi/energi er helt på bånn mellom oss. Jeg syntes det er blytungt å skal gå på jobb. Ikke jobbet mer enn et par mnd, men jeg må vel få lov til å tenke på meg selv? Hva jeg vil og trives med. Denne personen kan bli nokså irritabel om jeg misforstår og flytter for eks feil ting, å det går veldig på trivsel det også. 

Hva tenker dere? Kan jeg bare legge inn oppsigelse? 😌

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hei igjen! 

Jeg har nå hatt to vakter til og jeg kjenner kjemi/energi er helt på bånn mellom oss. Jeg syntes det er blytungt å skal gå på jobb. Ikke jobbet mer enn et par mnd, men jeg må vel få lov til å tenke på meg selv? Hva jeg vil og trives med. Denne personen kan bli nokså irritabel om jeg misforstår og flytter for eks feil ting, å det går veldig på trivsel det også. 

Ja det kan du 🙂 Og hva din far angår, så er du voksen og tar dine egne valg. Han får stå for sine. Dette har han ingenting med 😉 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei igjen! 

Ja, det kan du så absolutt. 
Denne jobben var ikke noe for deg og det er en ærlig sak ❤️ 

Livet er virkelig for kort til å ha en jobb man går å gruer seg til. 

Anonymkode: 5ab32...7ce

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Ja det kan du 🙂 Og hva din far angår, så er du voksen og tar dine egne valg. Han får stå for sine. Dette har han ingenting med 😉 

Takk 🩷 ja det er sant. Jeg holder nok ut denne gang, men det er såvidt. Skal jo ikke være så tiltak å komme seg på jobb. Har lånt litt av min far så jeg vet han bli litt kvass her, men jeg er voksen og bestemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det kan du så absolutt. 
Denne jobben var ikke noe for deg og det er en ærlig sak ❤️ 

Livet er virkelig for kort til å ha en jobb man går å gruer seg til. 

Anonymkode: 5ab32...7ce

🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hei igjen! 

Er alternativet at du ikke kan betale regningene dine? Da fortsetter du til du har en annen jobb. Det er ingen menneskerett å like jobben sin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Takk 🩷 ja det er sant. Jeg holder nok ut denne gang, men det er såvidt. Skal jo ikke være så tiltak å komme seg på jobb. Har lånt litt av min far så jeg vet han bli litt kvass her, men jeg er voksen og bestemmer. 

Dette er ikke en jobb du skal holde ut i.  Stakkars brukeren.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Dette er ikke en jobb du skal holde ut i.  Stakkars brukeren.

Ja det er jo synd det skal være slik som dette. Ikke alle jobber passer like bra som man trodde. Tror brukeren klarer seg fint!

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Er alternativet at du ikke kan betale regningene dine? Da fortsetter du til du har en annen jobb. Det er ingen menneskerett å like jobben sin.

Jo det er faktisk en menneskerett vi har her i landet!

Anonymkode: 5f933...e7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja det er du 🙂 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det er faktisk en menneskerett vi har her i landet!

Anonymkode: 5f933...e7a

Slett ikke. Plikten til å forsørge seg går langt foran.

Skrevet
sug lut skrev (4 timer siden):

Slett ikke. Plikten til å forsørge seg går langt foran.

Ja men merker jeg blir helt deprimert av jobben. Ender opp hjertebank etterpå, aner ikke hvorfor. Jeg har aldri hatt en så psykisk tung jobb. Er alene, huset er dystert, det er peking hele tiden på hva jeg skal gjøre. Irritasjonene sitter lett tilgjengelig og det skal ikke mye til før vedkommende blir irrtiert. Jeg var flinkere før å jobbe med mennesker, å nå er det bare utrolig hardt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...