Anonym bruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Hva er ditt yrke, og hvorfor endte du med å velge nettopp det? Jeg er veterinær, men ikke i vanlig praksis, driver forskning og undervisning. Først en barndomsdrøm om dyrlege - deretter interesse for et smalt utsnitt av fagfeltet og for formidling. Anonymkode: fba43...d47
Anonym bruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Er utdannet førskolelærer, eller barnehagelærer som det heter i dag. Litt tilfeldig, jeg tenkte egentlig gå barnevernspedagog, men kom ikke inn. Jobber som butikksjef i en bokhandel, elsker den jobben. Barnehagelivet ble for tungt å kombinere med tre egne barn. Anonymkode: 08663...f47
Anonym bruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Jeg er psykolog. Vurderte barnevernspedagog, men ble anbefalt psykolog av moren til en venninne (hun er selv psykiater). Er veldig fornøyd med valget! I følge klassekamerater på ungdomsskolen snakket jeg om psykolog da også. Anonymkode: d4aa4...883
Anonym bruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Sykepleier, jeg elsker det. Uendelige muligheter for videreutdanning og fôr retningsendring om du vil. Anonymkode: b4753...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Jeg begynte på journalistikk, rett og slett fordi det var min drøm å bli journalist. Etter å ha fullført skolen tenkte jeg at jeg kan jo ingenting om verden og det jeg skal skrive om. Derfor tok jeg også en bachelor i statsvitenskap. Nå jobber jeg innen HR, og det var helt tilfeldig fordi jeg fant et vikariat for mange år siden. Anonymkode: 1dc4a...f77
Anonym bruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Lege. Spennende studium som interesserte meg. Jobber i dag som lege, men ikke pasientnært. Med små barn og en mann som er mye borte klarer jeg ikke en klinisk hverdag og vakter. Tror jeg hadde valgt annerledes i dag. Anonymkode: 7323c...8cc
Anonym bruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Jeg ville egentlig utdanne med til jurist og så videre bli dommer i tingretten. Jeg endte med å ta advokatselretær i litt mer voksen alder da jeg ble alene med barn og fikk barn rett etter jeg fikk studiekompetanse. I dag jobber jeg som prosjektleder i byggebransjen. Litt tilfeldig at jeg havnet her egentlig, jeg er ikke i nærheten av ingeniør. Jeg stortrives med det jeg gjør, og har egentlig en god lønn for å «bare» ha et år utdannelse utover vgs. Anonymkode: 58469...826
Anonym bruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Jeg er sivilingeniør i byggebransjen. Valgte det fordi jeg var god i matte og interessert i naturfag og teknologi. Jeg har ikke angret, men akkurat nå er jeg utrolig lei av jobben min. Den er stressende og gir meg ingen glede annet enn høy lønn. Har søkt nye jobber i 2 år men får ingen fordi jeg har passert 50.. Anonymkode: 5a3a5...637
Anonym bruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Musiker. Elsker musikk og å spille, så det var førstevalget. Har aldri angret, er 55 år nå og elsker hver dag av jobben min Anonymkode: d5858...d10
Anonym bruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Helsesekretær. Viste ikke hva jeg skulle bli, helt tilfeldig. Jobbet 16 år på legekontor og nå inn i mitt 6.år på sykehus,poliklinikk. Rimelig lei nå. Avbestiller timebøker helen tiden, ikke timer til pasienter, bare mas og stress hele tiden. Vil gjøre noe annet, tittet litt på barnepleier, men må sjekke ut hva jeg evt mangler for å gå det studie. Anonymkode: c41c0...5b0
Anonym bruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Lærer på ungdomsskolen. Det ble sånn fordi jeg ble alvorlig skadet i slutten av tenårene. Da var lærer et av yrkene jeg ble anbefalt, for å kunne greie studiene og å kunne stå i jobb i ettertid. Burde muligens ha blitt noe annet, for jeg teller ned til helg hele uka. Samtidig trives jeg jo også på et vis, men er lei av å være kronisk trøtt og sliten. Men slik hadde det muligens vært uansett? Anonymkode: e02c3...ee5
Anonym bruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai Advokat og jobber mest med barnevern. Har gjort mye forskjellig før, men virkelig elsker jobben min nå. Ble jusstudiet fordi jeg likte rettslære på vgs egentlig. Anonymkode: 71a23...706
Anonym bruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Advokat og jobber mest med barnevern. Har gjort mye forskjellig før, men virkelig elsker jobben min nå. Ble jusstudiet fordi jeg likte rettslære på vgs egentlig. Anonymkode: 71a23...706 Peder Aas og Lars Holm 😄 Anonymkode: affbd...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. mai #14 Skrevet 10. mai Apotektekniker, tilfeldig at det blei det, men har jobbet nå i 25 år i apotek og trives. Er ganske varierte dager, men til tiden tøft og en blir ganske sliten. Anonymkode: cad79...e51
Anonym bruker Skrevet 10. mai #15 Skrevet 10. mai Barnevernspedagog. Jobber i kommunal barnevernstjenesten og i barnevernsvakta, og tar noen timer her og der som foreleser ved universitetet Anonymkode: 3f830...586
Anonym bruker Skrevet 10. mai #16 Skrevet 10. mai Anonym bruker skrev (På 6.5.2026 den 7.26): Lege. Spennende studium som interesserte meg. Jobber i dag som lege, men ikke pasientnært. Med små barn og en mann som er mye borte klarer jeg ikke en klinisk hverdag og vakter. Tror jeg hadde valgt annerledes i dag. Anonymkode: 7323c...8cc Hvorfor hadde valgt annerledes i dag? Anonymkode: 58a8d...da6
Anonym bruker Skrevet 10. mai #17 Skrevet 10. mai Jeg er rådgiver i en fagforening. Brenner for å hjelpe folk og finner det veldig meningsfylt Anonymkode: 31aa8...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå