Anonym bruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai I tillegg til dette i matte. Alt det til torsdag. Dikat i norsk og gloseprøve i engelsk til fredag. + mattemaraton og lånebok hele uka. Forstår ikke poenget med alle desse leksene🙈 Anonymkode: 9223b...2e0
Anonym bruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er galt med de? Anonymkode: 11559...93b Arbeid i par og lag reklameplakat. Virker som dette er enklere å gjøe på skolen. Lekser bare for å gi lekser forstår jeg ikke poenget med. HI Anonymkode: 9223b...2e0
Anonym bruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Som en ihuga leksemotstander, er jeg enig med deg. Det betyr ikke at elever ikke kan jobbe med ting hjemme, men da bør det være noe de trenger spesielt å jobbe med / øve på eller som de f.eks ikke ble ferdige med på skolen. Innen rimelighetens grenser når det gjelder hvor mye tid som brukes. Lekser bare for leksene skyld burde være forbudt. Anonymkode: b485e...027
Anonym bruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Som en ihuga leksemotstander, er jeg enig med deg. Det betyr ikke at elever ikke kan jobbe med ting hjemme, men da bør det være noe de trenger spesielt å jobbe med / øve på eller som de f.eks ikke ble ferdige med på skolen. Innen rimelighetens grenser når det gjelder hvor mye tid som brukes. Lekser bare for leksene skyld burde være forbudt. Anonymkode: b485e...027 Da må det være leklsefritt for alle, ikke bare for de som jobber raskest eller er flinkest. Anonymkode: 00993...cfc
Anonym bruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så imot lekser, spesielt når Norge ligger relativt svakt sammenlignet med mange andre land når det gjelder skoleprestasjoner. Da kan det jo tyde på at det faktisk er behov for mer oppfølging og øving. Anonymkode: 33ce3...8da
Anonym bruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så imot lekser, spesielt når Norge ligger relativt svakt sammenlignet med mange andre land når det gjelder skoleprestasjoner. Da kan det jo tyde på at det faktisk er behov for mer oppfølging og øving. Anonymkode: 33ce3...8da ELLER behov for bedre lærerkompetanse, mer lærertetthet og mer økonomisk bevilgning til skolen generelt. Verden ler av at verdens beste land med oljefond og greier har så lave skoleprestasjoner .. Anonymkode: b077f...2bd
Anonym bruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (15 minutter siden): ELLER behov for bedre lærerkompetanse, mer lærertetthet og mer økonomisk bevilgning til skolen generelt. Verden ler av at verdens beste land med oljefond og greier har så lave skoleprestasjoner .. Anonymkode: b077f...2bd Hvordan er lærerkompetansen, lærertettheten og de økonomiske bevilgningene til skolen generelt i Norge sammenlignet med andre land? Anonymkode: b8d11...c14
Anonym bruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da må det være leklsefritt for alle, ikke bare for de som jobber raskest eller er flinkest. Anonymkode: 00993...cfc Selvfølgelig skal det være leksefri for alle. Men det er ikke noe forbud mot å jobbe litt ekstra med noe man trenger å jobbe med, eller kan ha fordeler med å jobbe med. Anonymkode: b485e...027
Anonym bruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Jeg synes lekser gjør det lettere å følge med i hvordan mine barn ligger an på skolen. Så er det også sånn at vi aldri sitter mer en 30 min med lekser per dag i starten av barneskolen. Regning, lesing, historie, naturfag, engelsk osv. kan også legges inn i hverdagen utenom lekser. Anonymkode: 5891e...970
Anonym bruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): ELLER behov for bedre lærerkompetanse, mer lærertetthet og mer økonomisk bevilgning til skolen generelt. Verden ler av at verdens beste land med oljefond og greier har så lave skoleprestasjoner .. Anonymkode: b077f...2bd Verden ler? Virkelig? Dette er et tema rundt i verden? Jøss. Jeg syns det blir gitt mye unødvendige lekser, om man hadde hatt fokus på lesing/rettskriving og matte så bør man gjøre resten av fagene ferdig på skolen. Barna har lange dager på skolen og mange kan slite med motivasjon og rett og slett evnen til å fokusere etter en lang arbeidsdag. Jeg tror ikke voksne hadde godtatt å måtte jobbe med noe de anså som meningsløst hver eneste ettermiddag. Når vi jobber overtid blir man som regel belønnet med ekstra lønn eller at man jobber med noe som interesserer og fenger. Anonymkode: 38451...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå