Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter skal konfirmeres om ikke lenge.

Hun ønsker seg smykker og penger, og det er det vi har sagt til de som har spurt.

En i familien har ganske dårlig råd, er det feil av oss å si til den personen at hun ønsker seg smykker og penger, men siden vi har sagt det til ganske mange kunne det vært fint med et smykkeskrin også.

Jeg tenker at et smykkeskrin ikke nødvendigvis er så veldig dyrt.

Anonymkode: 81d3c...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin ide!

Anonymkode: 366d6...f17

Skrevet

Veldig lurt! 

Anonymkode: 24528...52b

Skrevet

Et skikkelig smykkeskrin er mye dyrere enn et par øredobber...

Men ellers helt enig i at et smykkeskrin er en fin gave.

Jeg ønsket meg det til jentene mine da de ble døpt, og har siden hatt en barneskrin til uekte smykker og et større et til de ekte og dyrere smykkene.

Veldig fin gave.

Anonymkode: a515d...a3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Et skikkelig smykkeskrin er mye dyrere enn et par øredobber...

Men ellers helt enig i at et smykkeskrin er en fin gave.

Jeg ønsket meg det til jentene mine da de ble døpt, og har siden hatt en barneskrin til uekte smykker og et større et til de ekte og dyrere smykkene.

Veldig fin gave.

Anonymkode: a515d...a3d

Jeg vet et skikkelig smykkeskrin er veldig dyrt, men et smykkeskrin i seg selv trenger ikke å være det.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg vet et skikkelig smykkeskrin er veldig dyrt, men et smykkeskrin i seg selv trenger ikke å være det.

HI

Mulig jeg er litt uvitende, hvorfor må et skikkelig smykkeskrin være så veldig dyrt, hva er et skikkelig smykkeskrin egentlig?  Er det bare prisen det går på? Jeg har et billig et fra Europris som jeg fikk i gave for nesten 30 år siden, det er fint, det er praktisk og det rommer ganske mye. 

Anonymkode: 50127...83e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mulig jeg er litt uvitende, hvorfor må et skikkelig smykkeskrin være så veldig dyrt, hva er et skikkelig smykkeskrin egentlig?  Er det bare prisen det går på? Jeg har et billig et fra Europris som jeg fikk i gave for nesten 30 år siden, det er fint, det er praktisk og det rommer ganske mye. 

De virkelig flotte som man får kjøpt i gullsmeder og  lignende steder er ganske dyre.
Men som du selv sier, det fins ganske mange som er MYE billigere og er av god kvalitet som også er derfor jeg foreslo det for de jeg vet har dårlig råd. Min datter trenger ikke en av de dyre.

HI

Skrevet

Smykke er fint så lenge man vet hva hun liker eller så gi penger så kan hun kjøpe det selv 

Jeg fikk armebånd av mor til min konfirmasjon og det er overhode ikke min smak 

Anonymkode: bb201...de6

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Smykke er fint så lenge man vet hva hun liker eller så gi penger så kan hun kjøpe det selv 

Jeg fikk armebånd av mor til min konfirmasjon og det er overhode ikke min smak 

Hva hun liker av smykker har vi kommunisert ut, så det er ikke noe problem,  men det var nå ikke spørsmålet mitt her

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva hun liker av smykker har vi kommunisert ut, så det er ikke noe problem,  men det var nå ikke spørsmålet mitt her

Hva er spørsmålet ditt da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dersom du leser hovedinnlegget ser du at jeg til alle har sagt penger og smykker, men det er en i familien som har veldig dårlig råd, og lurte litt på om hva dere synes om at jeg til dem også hadde sagt smykkeskrin siden det ikke nødvendigvis er så veldig dyrt

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom du leser hovedinnlegget ser du at jeg til alle har sagt penger og smykker, men det er en i familien som har veldig dårlig råd, og lurte litt på om hva dere synes om at jeg til dem også hadde sagt smykkeskrin siden det ikke nødvendigvis er så veldig dyrt

HI

Javel skal du ta den så greit det er ikke min feil at du ikke er tydelig 

Jeg ser egentlig ikke noe spørsmål her, for det sier seg jo litt selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Javel skal du ta den så greit det er ikke min feil at du ikke er tydelig 

Jeg ser egentlig ikke noe spørsmål her, for det sier seg jo litt selv. 

Vel, alle andre forstod det...

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor er det alltid noen som kun er ute etter å kverutlere på dette forumet?

Til HI: Veldig smart av deg å si det til henne og smykkeskrin😊

Anonymkode: 6cbdc...5b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det alltid noen som kun er ute etter å kverutlere på dette forumet?

Men hi kunne og bare takket for svaret uten å kommentere det noe mer hvis hun mente at svaret ikke var relevant, for anonym de6 var jo på ingen måte ufin.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Men hi kunne og bare takket for svaret uten å kommentere det noe mer hvis hun mente at svaret ikke var relevant, for anonym de6 var jo på ingen måte ufin.

Det er jeg helt enig i

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De virkelig flotte som man får kjøpt i gullsmeder og  lignende steder er ganske dyre.
Men som du selv sier, det fins ganske mange som er MYE billigere og er av god kvalitet som også er derfor jeg foreslo det for de jeg vet har dårlig råd. Min datter trenger ikke en av de dyre.

HI

Da skjønner jeg. Smykkeskrin er en fin gave.

Skrevet

Jeg fikk den beskjeden. Smykkeskrin. Ble vel 600 eller noe. Hadde heller sagt det til en annen i familien. 

Anonymkode: 788e7...256

Skrevet

Jeg syns du kan si at hun ønsker seg penger, smykker og smykkeskrin. Øredobber eller ring i sølv trenger ikke være så dyrt, så jeg er for at personen får valget på lik linje med alle. 

Skrevet

Både vanlig smykkeskrin til en normal pris (definitivt ikke fra gullsmed) og ikke minst reisesmykkeskrin har falt i smak her. Døtrene vil gjerne ha med seg smykker på helgetur, ferie, samlinger etc, og de små reisesmykkeskrinene som rommer et par kjeder, ringer og øredobber brukes flittig.

Skrevet
sug lut skrev (42 minutter siden):

Både vanlig smykkeskrin til en normal pris (definitivt ikke fra gullsmed) og ikke minst reisesmykkeskrin har falt i smak her. Døtrene vil gjerne ha med seg smykker på helgetur, ferie, samlinger etc, og de små reisesmykkeskrinene som rommer et par kjeder, ringer og øredobber brukes flittig.

Reisesmykkeskrin var en super ide! Det er noe jeg ofte har trengt selv, men aldri kommet så langt at jeg har kjøpt. Blir ikke helt det samme med smykker i en brødpose i toalettmappen 🙈

Ellers må jeg si at en av gavene jeg fikk var er super mykt og deilig håndkle av god størrelse. Det er faktisk en av de få gavene jeg fortsatt husker (ble konfirmert på begynnelsen av 90-tallet), og det håndkle var jeg så glad i. Tror det til og med ble med på min første studenthybel. Da min eldste ble konfirmert fikk hun en T-skjorte med et band hun elsker, og den henger pent på veggen som pynt nå. Så det går an å tenke i en helt annen retning enn smykker (smykkeskrin) og penger 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...