Anonym bruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai 1. og 17. mai er høytidsdager. Det vil si at det er lov å bråke på disse dagene. Selvfølgelig, ingen bruker sirkelsag og klipper plenen på 17. mai, men jeg hørte flere som gjorde det i går på 1. mai. Det at det er høytidsdager gjør også at man har lov til høy korpsmusikk når man går i tog og lignende. På helligdager skal det være stille, og faller er høytidsdag og en helligdag på samme dag skal det være stille. 2. pinsedag er en helligdag. Neste år faller 2. pinsedag på 17. mai. Hvordan blir det da med 17. mai feiringen og tog? Anonymkode: c3986...108
Anonym bruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai 100% sikker på at 17.mai tradisjon overstyrer helligdagsfred gitt. Det blir både kanonskudd ved flaggheis, korps og hurrarop som vanlig Anonymkode: 9ca58...324
Anonym bruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai 17. mai er viktigere enn pinse. Pinse er vel egentlig noe vi burde avskaffe. Orge er ikke lenger et kristent land, og pinse er et minne om at den hellige ånd kom… hvorfor feirer vi det? Anonymkode: f727d...521
Anonym bruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (31 minutter siden): 1. og 17. mai er høytidsdager. Det vil si at det er lov å bråke på disse dagene. Selvfølgelig, ingen bruker sirkelsag og klipper plenen på 17. mai, men jeg hørte flere som gjorde det i går på 1. mai. Det at det er høytidsdager gjør også at man har lov til høy korpsmusikk når man går i tog og lignende. På helligdager skal det være stille, og faller er høytidsdag og en helligdag på samme dag skal det være stille. 2. pinsedag er en helligdag. Neste år faller 2. pinsedag på 17. mai. Hvordan blir det da med 17. mai feiringen og tog? Anonymkode: c3986...108 Det blir som en vanlig 17 mai. Anonymkode: 87211...27f
Anonym bruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Jeg vet ikke hva lovverket sier, men jeg har aldri hørt om at 17. mai er avlyst, så jeg tipper det går bra. Anonymkode: 6f48a...f82
Anonym bruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (53 minutter siden): 1. og 17. mai er høytidsdager. Det vil si at det er lov å bråke på disse dagene. Selvfølgelig, ingen bruker sirkelsag og klipper plenen på 17. mai, men jeg hørte flere som gjorde det i går på 1. mai. Det at det er høytidsdager gjør også at man har lov til høy korpsmusikk når man går i tog og lignende. På helligdager skal det være stille, og faller er høytidsdag og en helligdag på samme dag skal det være stille. 2. pinsedag er en helligdag. Neste år faller 2. pinsedag på 17. mai. Hvordan blir det da med 17. mai feiringen og tog? Anonymkode: c3986...108 Det blir ikke noen forskjell fra i år når 17 mai er på en søndag, søndag er også helligdag Anonymkode: 2afa8...f8a
Anonym bruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Flagger kun én dag i året. Anonymkode: 1de88...0c4 8.de mars? Anonymkode: 57616...5ef
Anonym bruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Flagger kun én dag i året. Anonymkode: 1de88...0c4 Relevansen for hi sin tråd? Anonymkode: 6f48a...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå