Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy faen så forbannet jeg blir om innovasjon Norge gir nye penger til dette sluket. Nå er det snakk om at de trenger 100 millioner til og så langt har vi vel gitt de omtrent 1 milliard og ennå har de ikke klart å produsere et eneste batteri. Verdien på selskapet er nedskrvet til 0 så de pengene ser man aldri igjen, samtidig som de som har vært sjefer har tjent grovt på dette. 

https://www.dn.no/energi/morrow-batteries/batterier/a-energi/morrow-forsoker-a-hente-midlertidig-finansiering-pa-opptil-100-millioner/2-1-1980512

Anonymkode: 76017...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håpløst. Og så skylder de på oss at forbruket er for høyt, og setter opp renta. Det er så feilslått. 

Anonymkode: 5e588...ae7

Skrevet

Det ble heldigvis ikke stappet inn mer penger der. 

Her savner jeg kritiske media, hvor mye skattepenger har gått med her? Hva har lønningene til alle de ulike direktørene vært? Hvordan vil det gå med kommuner som har invistert her? Hadde de invistert om ikke staten hadde gjort det? 

Skrevet

Noe må Norge bruke pengene sine på, å investere i det grønne skiftet bør være en grei prioritering 

Ja, det har vært dyrtid, det har vært vanskeligere enn antatt å få tak i det de trenger til produksjon, teknologien raser fremover så ting tar tid.

Men likevel burde det være en prioritet tenker jeg. Ja, det har vært et pengesluk og et tapsprosjekt så langt, men fremtiden ligger foran oss og hvorfor skal vi legge alt ansvar for fremtidig produksjon av batterier til f.eks Kina? Vi blir jo igjen helt avhengig av dem...

Vi tjener rått på oljen vår, men det er ikke noe som vil vare i all fremtid. Vi må våge å bruke penger for å finne en fremtid også på andre arenaer.

Jeg er skuffet over at de har vært villig til å bruke så mye penger på denne satsingen også stoppe før vi er i mål.

Anonymkode: d575e...c52

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noe må Norge bruke pengene sine på, å investere i det grønne skiftet bør være en grei prioritering 

Ja, det har vært dyrtid, det har vært vanskeligere enn antatt å få tak i det de trenger til produksjon, teknologien raser fremover så ting tar tid.

Men likevel burde det være en prioritet tenker jeg. Ja, det har vært et pengesluk og et tapsprosjekt så langt, men fremtiden ligger foran oss og hvorfor skal vi legge alt ansvar for fremtidig produksjon av batterier til f.eks Kina? Vi blir jo igjen helt avhengig av dem...

Vi tjener rått på oljen vår, men det er ikke noe som vil vare i all fremtid. Vi må våge å bruke penger for å finne en fremtid også på andre arenaer.

Jeg er skuffet over at de har vært villig til å bruke så mye penger på denne satsingen også stoppe før vi er i mål.

Anonymkode: d575e...c52

Men vi kommer ikke i mål på den måten med de rettingslinjene vi har i Norge. Vi klarer ikke å konkurrere med Kina på pris, for de er villig til ofre sine arbeidere både når det gjelder sikkehet og lønn. 

Skrevet

Direktørene har sikkert vært snille og spart seg for et par tusen i årslønn i håp om at det ville berge Morrow...

Anonymkode: c87a3...d93

Skrevet

Trist for alle de ansatte, flere hundre som mister jobbene.

Anonymkode: 6124e...349

Skrevet

De lokale ble lovet gull og grønne skoger, endelig skulle kommunene komme ovenpå, lokalpolitikerene fikk stjerner i øya av hele opplegget.

Direktøren ble forøvrig avsatt rett før jul med pakke på flere millioner i etterlønn....

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Trist for alle de ansatte, flere hundre som mister jobbene.

Jeg får ikke tallene til å stemme. I januar i 2025 sa de opp 60 ansatte og ville da være 180 ansatte. Så etter dette har de ansatt 30 nye personer siden det nå er 210 ansatte som mister jobben? 

Det har ikke akkurat vært noen solskinnshistorie det siste året. Hadde jeg selv jobbet der så ville jeg brukt året på å skaffe meg ny jobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg får ikke tallene til å stemme. I januar i 2025 sa de opp 60 ansatte og ville da være 180 ansatte. Så etter dette har de ansatt 30 nye personer siden det nå er 210 ansatte som mister jobben? 

Det har ikke akkurat vært noen solskinnshistorie det siste året. Hadde jeg selv jobbet der så ville jeg brukt året på å skaffe meg ny jobb. 

Etter som jeg forstår så er det noe datterselskap som og blir berørt.

Skrevet

Å energi er en av de største eierenei Morrow. Lurer på om det til syvende og sist får noen følger for Å kunder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...