Gå til innhold

Konfirmasjon penger eller Vipps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen skal i konfirmasjon, gir 500kr. Skal han skrive et kort og gi 500kr i kontanter eller skrive på kortet at han vippser (til konfirmantens mor)? 

Anonymkode: a6bca...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan han ikke vipse direkte til Konfirmanten?

Datteren min ble konfirmert i fjor, og de aller fleste vipset rett til henne.

Anonymkode: 2a8ab...607

Skrevet

Vipps. Vi er i 2026. Jeg ga bryllupsgave i sommer på vipps. Veldig greit. 

Anonymkode: 1040e...a70

Skrevet

Hehe, tenkte ikke på at jeg kunne vippse rett til konfirmanten. Skriver man bare en sum man vippser på kortet da? 

Skrevet

Jeg tenker vipps til en av foreldrene (spør hvem), og så kan foreldrene bestemme hva barnet kan få etterpå, og hva som skal til sparing

Anonymkode: 7d067...9ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker vipps til en av foreldrene (spør hvem), og så kan foreldrene bestemme hva barnet kan få etterpå, og hva som skal til sparing

Vi foreldre har konfirmantens bankkontoer i vår nettbank og går gjennom den etter selskapet for å skrive liste over hvem som skal ha takkekort og overfører summen som skal spares til sparekonto.

Skrevet

vips er blitt veldig vanelig en det er ikke moren som skal ha pengene det er jo den som skal konfirmeres som skal ha dem

Når min nevø ble konfirmert, hadde de satt opp et skilt med Vipps hvis man ønsket å gi noe mer, og det sto også et nummer der.

Anonymkode: baf98...ad9

Skrevet

Kontanter

Anonymkode: 569b4...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Vi foreldre har konfirmantens bankkontoer i vår nettbank og går gjennom den etter selskapet for å skrive liste over hvem som skal ha takkekort og overfører summen som skal spares til sparekonto.

Som var det jeg tenkte og mente, og det vi kommer til å gjøre

Skrevet

Samme hva våre barn får, men de liker best å få penger i kontanter. En vi skal gi til vil ha på vipps, en annen kontanter!

Anonymkode: c11e5...8f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

vips er blitt veldig vanelig en det er ikke moren som skal ha pengene det er jo den som skal konfirmeres som skal ha dem

Når min nevø ble konfirmert, hadde de satt opp et skilt med Vipps hvis man ønsket å gi noe mer, og det sto også et nummer der.

Unnskyld, men det var da ufattelig harry og helt utenfor enhver dannelse??

Anonymkode: fb060...b45

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Et tiggeskilt med andre ord. Det er flaut det.

Anonymkode: 569b4...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hehe, tenkte ikke på at jeg kunne vippse rett til konfirmanten. Skriver man bare en sum man vippser på kortet da? 

Nei, man skriver bare noe sånn som "Sjekk Vipps" /  "Gaven kommer på / finner du på Vipps"  eller noe annet. Det er i alle fall de vi pleier å gjøre når gaver blir sendt på Vipps. 

Anonymkode: d5ea8...13e

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Så fryktelig pinlig 

Anonymkode: 62d66...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...