Anonym bruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Jeg er godt gift på 14 året, vi har 2 tenåringer på 12 og 14 år og veldig travle jobber med til dels mye tidsklemme fortsatt med å rekke kjøre til treninger som barna har kl 17-17.30.flere dager per uke ( bor i distrikt). Jeg har nesten 40 min kjørevei hjem fra jobb jobb, mannen 5 min. Likevel er han ofte hjemme etter meg, jeg prøver så langt jeg kan å gå på tiden da vi skal rekke spise middag før trening i alle fall noen av dagene andre dager blir middag sent. Nå har jeg siste ukene fått med meg at mannen har gått før fra jobb og tatt seg en times løpetur, slik at han fortsatt er hjemme etter meg. Han vet jeg har 3 travle uker nå da flere er sykemeldte på jobb og jeg egentlig trenger sitte litt. I dag igjen rusher jeg hjem og da vi i dag ikke hadde handlet middag så haster jeg inn på butikken og ordne middag, lager denne hjemme med barna og mannen kommer så hjem til ferdig. Da har han dusjet etc på jobb og sier ingenting om trening. Jeg syns det er leit at han ikke kan prioritere da i stedet å komme hjem og lage middag litt tidligere slik at vi for en gang skyld hadde noen litt mindre stressende dager. Eller han kunne nevnt at han tok en løpetur og spurt om å handle for eksempel. Skal sies at han både trener og ser fotball når han stort sett vil ellers, han gjør mye husarbeid og ellers her hjemme, slik jeg jo og gjør og, barna har og sine ting de bidratr med her og der. Begge trener og et par kvelder hver i uken, så det er ikke slik at det er umulig å få trent liksom Jeg har faktisk ikke sagt noe enda, kjørte forbi ham på vei hjem fra jobb de gangene når han løp, derfor jeg vet...syns vi alltid har vært åpne med hverandre , men. Anonymkode: ae167...5ad
Anonym bruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Det er ego. Hans barn like mye som dine. Anonymkode: cea23...4e1
Anonym bruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er godt gift på 14 året, vi har 2 tenåringer på 12 og 14 år og veldig travle jobber med til dels mye tidsklemme fortsatt med å rekke kjøre til treninger som barna har kl 17-17.30.flere dager per uke ( bor i distrikt). Jeg har nesten 40 min kjørevei hjem fra jobb jobb, mannen 5 min. Likevel er han ofte hjemme etter meg, jeg prøver så langt jeg kan å gå på tiden da vi skal rekke spise middag før trening i alle fall noen av dagene andre dager blir middag sent. Nå har jeg siste ukene fått med meg at mannen har gått før fra jobb og tatt seg en times løpetur, slik at han fortsatt er hjemme etter meg. Han vet jeg har 3 travle uker nå da flere er sykemeldte på jobb og jeg egentlig trenger sitte litt. I dag igjen rusher jeg hjem og da vi i dag ikke hadde handlet middag så haster jeg inn på butikken og ordne middag, lager denne hjemme med barna og mannen kommer så hjem til ferdig. Da har han dusjet etc på jobb og sier ingenting om trening. Jeg syns det er leit at han ikke kan prioritere da i stedet å komme hjem og lage middag litt tidligere slik at vi for en gang skyld hadde noen litt mindre stressende dager. Eller han kunne nevnt at han tok en løpetur og spurt om å handle for eksempel. Skal sies at han både trener og ser fotball når han stort sett vil ellers, han gjør mye husarbeid og ellers her hjemme, slik jeg jo og gjør og, barna har og sine ting de bidratr med her og der. Begge trener og et par kvelder hver i uken, så det er ikke slik at det er umulig å få trent liksom Jeg har faktisk ikke sagt noe enda, kjørte forbi ham på vei hjem fra jobb de gangene når han løp, derfor jeg vet...syns vi alltid har vært åpne med hverandre , men. Anonymkode: ae167...5ad Hi her, pa dette er første gang jeg tar opp slikt i forum. Vanligvis snakker vi jo bare om ting direkte, men jeg er og litt emosjonell for tiden etter et dødsfall i familien for noen måneder siden som har vært tøft og jeg vet ikke om jeg overreagerer litt, at jeg bør være mer raus Anonymkode: ae167...5ad
Anonym bruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Klart han er egoistisk. Han overlater ettermiddagsstresset til deg mens han selv prioriterer egentid og trening. Du får si at neste uke vil du løpe etter jobb, så får han ta hjemmelogistikken. Anonymkode: bef21...5f6
Anonym bruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april Du har 3 tenåringer, ikke 2. Den ene av de er veldig selvsentret og egoistisk. Anonymkode: f4790...4ba
Anonym bruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her, pa dette er første gang jeg tar opp slikt i forum. Vanligvis snakker vi jo bare om ting direkte, men jeg er og litt emosjonell for tiden etter et dødsfall i familien for noen måneder siden som har vært tøft og jeg vet ikke om jeg overreagerer litt, at jeg bør være mer raus Anonymkode: ae167...5ad Hvorfor er det bare du som skal være raus? Anonymkode: f4790...4ba
Anonym bruker Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Det åpenbare svaret her er vel at ingen av dere trenger å stresse med middag, dere har en 12-åring og en 14-åring. Den ene lager middag man-ons-fre og den andre tirs-tors. Omvendt uka etter. Dere voksne lager meny i helga og sørger for å ha nødvendige ingredienser i hus. Men ja, han er ego. Anonymkode: ef8ae...328
Anonym bruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Dere må jo lage en logistikk som fungerer for dere. Snakk sammen. Et forslag er at han løper mens ungene er på trening, men om han ikke ønsker det då må dere lage en litt annerledes ettermiddagsrutine. Mange blir litt dovne og trøtte etter middag, da blir dørstokkmila for tung. Da kan ungene lage seg noe mat etter skolen, alle trene først, og spise middag etter trening. Om han da vil løpe rett etter jobb kan han lage middag mens du kjører og alle spise sammen kl sju. Hvorfor skal dere stresse i dere middag rett før ungdommen skal trene? Anonymkode: 7ebb1...0aa
Anonym bruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Dere må jo lage en logistikk som fungerer for dere. Snakk sammen. Et forslag er at han løper mens ungene er på trening, men om han ikke ønsker det då må dere lage en litt annerledes ettermiddagsrutine. Mange blir litt dovne og trøtte etter middag, da blir dørstokkmila for tung. Da kan ungene lage seg noe mat etter skolen, alle trene først, og spise middag etter trening. Om han da vil løpe rett etter jobb kan han lage middag mens du kjører og alle spise sammen kl sju. Hvorfor skal dere stresse i dere middag rett før ungdommen skal trene? Anonymkode: 7ebb1...0aa Det hadde jo gått helt fint å spise middag før trening hvis mannen også gadd å bidra. Ikke alle liker å lage og spise middag sent på kvelden. Anonymkode: bef21...5f6
Anonym bruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april Han er veldig egoistisk! Jeg er enig i at du har tre tenåringer i hus, og den største av dem viser mest tenåringsfakter. Han lyver til deg med å late som om han jobber overtid, mens han egentlig bruker tiden på seg selv, og overlater stress til deg. Dette hadde fjernet min respekt for ham! At han i tillegg gjør dette, istedenfor å stille ekstra opp for deg, som nylig har opplevd et nært dødsfall, det mangedobler bare hvor ille dette er. Jeg hadde ringt familiekontoret i morgen, og så hadde jeg informert ham om at dere har en avtale *dato og klokkeslett* og at du forventer at han prioriterer å bli med i parterapi fremover, da dere tydelig har større utfordringer med tillit, sannhet og det å stille opp for hverandre. Anonymkode: d11bc...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå