Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skifter dere mobil, og hvorfor skifter dere?

Jeg kommer til å skifte nå siden min 3 år gamle mobil begynner å få veldig dårlig batterikapasitet. 

Anonymkode: 88f49...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å gå ca 3 år.

Anonymkode: d3f84...a6c

Skrevet

Den jeg har nå er litt over 3 år, regner med det er lenge til jeg kommer til å bytte den med mindre jeg ødelegger den. Men jeg bruker telefonen veldig lite da.

Anonymkode: 36d2c...cad

Skrevet

Mannen min kjøper ny til meg så snart det kommer ut ny av merket jeg liker godt, noe som er sånn omtrent en gang i året. Han setter opp og ordner sånn at alt av meldinger, bilder og så videre er på den nye mobilen igjen. Han er så flink med tekniske ting og slikt ❤️ 

Anonymkode: 27a37...cda

Skrevet

Jeg får ny hvert tredje år fra jobben, så da blir det hvert tredje år. 

Anonymkode: 117c6...d67

Skrevet

Når det er nødvendig. 
Enten fordi et av barna må arve telefonene min, eller fordi min egen er moden for utskifting. Som regel det første. 

Anonymkode: 39241...9ad

Skrevet

Jeg skifter når batteriet blir dårlig. Nå har jeg en iPhone 11 fra 2021, og den fungerer fortsatt bra ☺️

Skrevet

Den jeg har nå har jeg hatt i fire år. Tipper jeg har den et år til før jeg kjøper ny. Virker foreløpig greit, men jeg begynner å bli misfornøyd med kamera (som er det som er viktigst for meg). Vi har tekniske midler fra jobb så til neste år har jeg nok råd til en bra telefon uten å betale selv. 

Anonymkode: a09c2...9d9

Skrevet

Jeg skifter når det er på høy tid, jeg syns det er kjedelig å bruke så mye penger på mobil. Jeg har nå iPhone 12 fra 2022 og den fungerer heldigvis supert enda. 

Skrevet

Hvert tredje år, jobbtelefon.

Anonymkode: a55ae...df2

Skrevet

Jeg skifter mobil når jeg må. Som regel når den gamle tar kvelden. Mobilen jeg har nå er vel drøye 5 år. 

Anonymkode: ed9e2...b94

Skrevet

Når jeg må, min er vel 4-5 år nå, og bildene blir litt grå, så den skiftes ut til sommeren. Men kjøper ikke nyeste modell. Gjerne fjorårets

Anonymkode: e33f0...d4d

Skrevet

Sist byttet jeg fordi den jeg hadde ikke kunne ta i mot varsler fra staten og den klarte ikke appen for timelistene på jobb. Den hadde jeg i 4 år eller noe. Den jeg har nå har jeg hatt i snart to år, og håper den holder 3-4 år til. Har ikke noe fast intervall, men bytter som regel når den gamle enten ikke kan oppdateres eller mister funksjoner. Tror jeg er på min 3. elle 4 smarttelefon. 

Anonymkode: 217f5...992

Skrevet

Bytter når jeg må. Jeg har en som snart er 5 år gammel. Mannen sin er 7 år, gammel, og håper min varer så lenge. Dette er Samsung telefoner. Hater å bytte mobil. 

Anonymkode: f2303...8ae

Skrevet

Jeg bytter når batteriet er så dårlig at jeg må drasse på nødlader når jeg skal ut. Den jeg har nå har jeg hatt siden 2022, og den holde fint en stund til. 

Skrevet

Bytter når det trengs. Aldri pga ar det kommer ny modell. Har en drøye 2 år gammel Iphone som holder lenge til. Byttet ikke til nyeste modell sist heller.

Skrevet

Tror min er 7 år nå, Iphone 13 Pro max tror jeg. Kan få ny via jobb, men beholder min så lenge den funker greit. 

Skrevet

2-3 år da slutter den som regel å fungere som den skal 

Anonymkode: 045d4...538

Skrevet

Bytter når jeg må. Har byttet batteri en gang også (mye billigere enn å kjøpe ny telefon).

Har det med mobiltelefon litt som med bil, det er en nødvendighet, men surt å bruke penger på. Har aldri og kommer aldri til å betale enorme summer på å kjøpe den nyeste modellen.

Anonymkode: 54088...442

Skrevet

Har heldigvis sluppet å betale selv for telefon. Bytter nok 18-36 måneder vil jeg tro

Anonymkode: d111f...f55

Skrevet

Den forrige kjøpte vi brukt, var da 1 år, hadde den i 7 år før den gikk i svart, samsung. Den jeg har nå har jeg hatt i 3 år, fortsatt samsung, lader vel kanskje hver 2.dag. Bytter ikke før jeg må, er så bortkasta å bruke flere tusen på det.

Anonymkode: 9e3da...101

Skrevet

Det er jo ikke bortkastet å kjøpe en mobil med et godt kamera. Altså kjære vene, mobiler for tre år siden hadde ikke zoom engang. De klippet bare bort store deler av bildet i stedet. I tillegg har mobiler i dag langt bedre batterier. Og så er der en lang rekke ting som er bedre integrert med nye AI. De av dere som har flere år gamle mobiler vil oppleve det som å ta lysfart inn i fremtiden hvis dere kjøper en ny mobil i dag!

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er jo ikke bortkastet å kjøpe en mobil med et godt kamera. Altså kjære vene, mobiler for tre år siden hadde ikke zoom engang. De klippet bare bort store deler av bildet i stedet. I tillegg har mobiler i dag langt bedre batterier. Og så er der en lang rekke ting som er bedre integrert med nye AI. De av dere som har flere år gamle mobiler vil oppleve det som å ta lysfart inn i fremtiden hvis dere kjøper en ny mobil i dag!

Mobiler for 25 år siden hadde mye bedre batteri kapasitet enn i dag😉

Kamera bryr jeg meg ikke om

Anonymkode: d111f...f55

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tar svært lite bilder med mobiltelefonen så det bryr jeg meg ikke så mye om. Det byr meg imot å kvitte meg med noe som fungerer utmerket til mitt bruk. Ikke bare er det dyrt å kjøpe den nyeste modellen, men det er også en bruk-og-kast-mentalitet som jeg ikke setter pris på. 

Anonymkode: 54088...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...