Anonym bruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Sikkert litt merkelig spørsmål. Har virkelig lyst å gi han. Men slit med økonomien. Dattera fikk bunad for eit par år siden. Usikker på hvor mye eksmann har tenkt å bidra med økonomisk på dagen. Har til nå brukt 5000-6000 i finklær og brus osv til dagen. I tillegg kommer mat til ca 10 000 + iskake til dessert. Gutten har over 250 000 sjølv på konto fordi han får hjelpestønad på sin konto kvar mnd (har diagnoser). Har laga og fremkalle fotobok til han der gjestene skrive hilsen. Føler han bør få noe mer🤔 Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Jeg hadde bare råd til å gi 4000 kr i gave dessverre 🙈 Når barnefaren da gir 20.000 kr i gave så føles det ekstra jævlig,men alle må gi etter lommeboken sin. Jeg har bare aap som inntekt å det er jeg som sto for de fleste utgiftene til konfirmasjonen. Anonymkode: 9d0bd...9a6
Anonym bruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april du kunne ha brukt sykt mye mindre penger på selve konfirmasjonen så hadde du hatt mye mer og gi til han Anonymkode: 8f466...c28
Anonym bruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): du kunne ha brukt sykt mye mindre penger på selve konfirmasjonen så hadde du hatt mye mer og gi til han Anonymkode: 8f466...c28 Det er noe med å ha overskudd til å lage mat også🤔. Han ville ha middag (steik) så då ble det fra den lokale restauranten (465 kr per pers) Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde bare råd til å gi 4000 kr i gave dessverre 🙈 Når barnefaren da gir 20.000 kr i gave så føles det ekstra jævlig,men alle må gi etter lommeboken sin. Jeg har bare aap som inntekt å det er jeg som sto for de fleste utgiftene til konfirmasjonen. Anonymkode: 9d0bd...9a6 Jeg synes 4000 var mye🙈 HI Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes 4000 var mye🙈 HI Anonymkode: 9e6de...bea Men du ga dattera di bunad, det er jo en voldsom forskjellsbehandling du legger opp til. Anonymkode: 064de...e36
Anonym bruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes 4000 var mye🙈 HI Anonymkode: 9e6de...bea Bra noen syns det 🙈 Anonymkode: 9d0bd...9a6
Anonym bruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er noe med å ha overskudd til å lage mat også🤔. Han ville ha middag (steik) så då ble det fra den lokale restauranten (465 kr per pers) Anonymkode: 9e6de...bea Jeg skjønner at man ikke orker å stå på kjøkkenet, men likevel – det finnes mange andre ting man kunne gjort for å få ned matprisen. Så det der blir bare litt for dumt. Anonymkode: 8f466...c28
Anonym bruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er noe med å ha overskudd til å lage mat også🤔. Han ville ha middag (steik) så då ble det fra den lokale restauranten (465 kr per pers) Anonymkode: 9e6de...bea Da forklarte du han i samme slengen at da blir det nesten ikke penger igjen til gave? Og hvor er far hen, betaler ikke han for konfirmasjonen? Anonymkode: 7ca9b...0e9
Anonym bruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april 1. Få far til å bidra til mat og klær til selskapet. 2. hjelpestønad er ment å skulle dekke ekstra utgifter dere har grunnet diagnosen. Er det slik at du betaler for dette uten å bruke hjelpestønaden, så gjør du ting vanskeligere enn nødvendig for det selv. Greit at du har lyst til å spare for gutten, men dere skal jo leve også 3. Pass på at det ikke blir så ulikt mellom søsken. Det kan fort bli misnøye både nå og senere om hun får ting som er til glede nå, mens han ikke gjør det fordi alt spares. Og når han blir 18 får han "plutselig" mye penger som hun ikke fikk. Greit at ting endrer seg, slik at man ikke har mulighet til det samme, men gjør det så likt som mulig og utlign forskjellene litt etter litt om de er store 4. Gi gutten noe som minner om dagen. En litt finere klokke (trenger ikke koste mye), slipsnål, mansjettknapper, andre smykker kan være eksempler på dette. Dekker far halvparten av selskapet har du råd til en liten gave. Når det er sagt. Det er mange som gir selve selskapet i gave. Det er en kjempefin gave bare det Lykke til med konfirmasjonen. Anonymkode: 6b2db...e1b
Anonym bruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april Da er mitt spørsmål, fikk datter noe annet enn bunad? For om hun ikke fikk noe annet enn bunad så får sønn også tilbud om bunad og da er det gaven. Selvfølgelig med informasjon om at ham ikke får sen før han er utvokst. Hvis datter dikk noe annet i tillegg bør han kanskje få det samme? Anonymkode: 75942...46c
Anonym bruker Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Da er mitt spørsmål, fikk datter noe annet enn bunad? For om hun ikke fikk noe annet enn bunad så får sønn også tilbud om bunad og da er det gaven. Selvfølgelig med informasjon om at ham ikke får sen før han er utvokst. Hvis datter dikk noe annet i tillegg bør han kanskje få det samme? Anonymkode: 75942...46c Ho fekk ikke noe annet enn bunad og fotobok. Eg kan ta fra sparekonto, er det ok med 5000?🤔 Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du ga dattera di bunad, det er jo en voldsom forskjellsbehandling du legger opp til. Anonymkode: 064de...e36 Dette. Anonymkode: 3051f...28d
Anonym bruker Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (1 time siden): 1. Få far til å bidra til mat og klær til selskapet. 2. hjelpestønad er ment å skulle dekke ekstra utgifter dere har grunnet diagnosen. Er det slik at du betaler for dette uten å bruke hjelpestønaden, så gjør du ting vanskeligere enn nødvendig for det selv. Greit at du har lyst til å spare for gutten, men dere skal jo leve også 3. Pass på at det ikke blir så ulikt mellom søsken. Det kan fort bli misnøye både nå og senere om hun får ting som er til glede nå, mens han ikke gjør det fordi alt spares. Og når han blir 18 får han "plutselig" mye penger som hun ikke fikk. Greit at ting endrer seg, slik at man ikke har mulighet til det samme, men gjør det så likt som mulig og utlign forskjellene litt etter litt om de er store 4. Gi gutten noe som minner om dagen. En litt finere klokke (trenger ikke koste mye), slipsnål, mansjettknapper, andre smykker kan være eksempler på dette. Dekker far halvparten av selskapet har du råd til en liten gave. Når det er sagt. Det er mange som gir selve selskapet i gave. Det er en kjempefin gave bare det Lykke til med konfirmasjonen. Anonymkode: 6b2db...e1b Takk. Slipsnål var kanskje ingen dum ide, men usikker på om han får det fra flere. På søstera sin konf.dag så var bruddet ferskt så da var han med på bunad og utgifter, sammerbeidet er verre enn noen gang nå. Tidligere tok jeg hjelpestønaden selv men eks mente den skulle han ha fordi han ikke får noen god jobb og kan ikke leve på bare trygd (og at jeg stjal fra han ved å ta det). Søstera får og ein del penger når jo blir 18 pga alvorlig eksem, verre med minstemann på 12 som ikke får noe ekstra og veldig god på å bruke penger. HI Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Takk. Slipsnål var kanskje ingen dum ide, men usikker på om han får det fra flere. På søstera sin konf.dag så var bruddet ferskt så da var han med på bunad og utgifter, sammerbeidet er verre enn noen gang nå. Tidligere tok jeg hjelpestønaden selv men eks mente den skulle han ha fordi han ikke får noen god jobb og kan ikke leve på bare trygd (og at jeg stjal fra han ved å ta det). Søstera får og ein del penger når jo blir 18 pga alvorlig eksem, verre med minstemann på 12 som ikke får noe ekstra og veldig god på å bruke penger. HI Anonymkode: 9e6de...bea Hjelpestønad får dere som foreldre til de ekstra utgiftene som følger med ett barn med diagnose . Om du har spart alle de pengene så får han en voldsom stor sum når han blir 18 år. Er dette likt med søsken? Anonymkode: 9342a...4ff
Anonym bruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hjelpestønad får dere som foreldre til de ekstra utgiftene som følger med ett barn med diagnose . Om du har spart alle de pengene så får han en voldsom stor sum når han blir 18 år. Er dette likt med søsken? Anonymkode: 9342a...4ff Ja, eg veit. Eg tok de pengene før men eks mente han skulle ha de selv for han trengte de når han ble stor. Han har nå over 250 000 på konto. Søsken får ikke hjelpestønad. HI Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, eg veit. Eg tok de pengene før men eks mente han skulle ha de selv for han trengte de når han ble stor. Han har nå over 250 000 på konto. Søsken får ikke hjelpestønad. HI Anonymkode: 9e6de...bea Søster skal bruke de ho får pga eksem til billappen. Tenker at jeg/vi må hjelpe minsten med hans sertifikat. Har det forhåpentligvis litt bedre økonomisk om 6 år. HI Anonymkode: 9e6de...bea
Anonym bruker Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april MEN - har gutten fått lov til å spare all hjelpestønad på egen konto? 250 000 kr? Som skulle vært et bidrag til mat eller andre nødvendigheter? Det er jo veldig urettferdig overfor søster som ikke har fått samme "mulighet"! Dette bør jo være gave nok, selv om søster fikk bunad! Anonymkode: 2fc96...c98
Anonym bruker Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): MEN - har gutten fått lov til å spare all hjelpestønad på egen konto? 250 000 kr? Som skulle vært et bidrag til mat eller andre nødvendigheter? Det er jo veldig urettferdig overfor søster som ikke har fått samme "mulighet"! Dette bør jo være gave nok, selv om søster fikk bunad! Anonymkode: 2fc96...c98 Hjelpestønad skal jo brukes til utgifter knyttet til diagnose og nødvendige hjelpemidler. Så det at han får pengene rett på egen konto og bruker dem til noe annet, blir jo faktisk misbruk av ordningen. Anonymkode: 8f466...c28
Anonym bruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Ja, eg veit. Eg tok de pengene før men eks mente han skulle ha de selv for han trengte de når han ble stor. Han har nå over 250 000 på konto. Søsken får ikke hjelpestønad. HI Anonymkode: 9e6de...bea Men det er jo det de pengene skal være til. Det er jo helt hårreisende når du sliter sånn med økonomien. Anonymkode: 064de...e36
Anonym bruker Skrevet 28. april #21 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk. Slipsnål var kanskje ingen dum ide, men usikker på om han får det fra flere. På søstera sin konf.dag så var bruddet ferskt så da var han med på bunad og utgifter, sammerbeidet er verre enn noen gang nå. Tidligere tok jeg hjelpestønaden selv men eks mente den skulle han ha fordi han ikke får noen god jobb og kan ikke leve på bare trygd (og at jeg stjal fra han ved å ta det). Søstera får og ein del penger når jo blir 18 pga alvorlig eksem, verre med minstemann på 12 som ikke får noe ekstra og veldig god på å bruke penger. HI Anonymkode: 9e6de...bea Hva han mener om hva pengene skal brukes til har egentlig ingenting å si. Og det at faren ikke tror på at sønnen ikke får seg jobb blir bare feil. Nå vet vi jo ikke hvilken diagnose det er snakk om, men slik det beskrives virker det som misbruk av stønaden, og det er ikke greit. Og det å si at man ikke kan leve på uføretrygd er også feil. Jeg er selv ufør og klarer meg helt fint, men da må man ha litt økonomisk sans – noe det ikke virker som er tilfellet her. Anonymkode: 8f466...c28
Anonym bruker Skrevet 28. april #22 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk. Slipsnål var kanskje ingen dum ide, men usikker på om han får det fra flere. På søstera sin konf.dag så var bruddet ferskt så da var han med på bunad og utgifter, sammerbeidet er verre enn noen gang nå. Tidligere tok jeg hjelpestønaden selv men eks mente den skulle han ha fordi han ikke får noen god jobb og kan ikke leve på bare trygd (og at jeg stjal fra han ved å ta det). Søstera får og ein del penger når jo blir 18 pga alvorlig eksem, verre med minstemann på 12 som ikke får noe ekstra og veldig god på å bruke penger. HI Anonymkode: 9e6de...bea Om selskap og bunaden var fra dere begge til datteren så kan dere jo tenke at selskap og gave fra mor og far lagt sammen til sønnen skal tilsvare dette. Det gjør ikke noe at andre gir slipsnål også for det kan jo byttes. Kanskje finner du en med et mønster eller symbol som passer sønnen. Det er mange menn som bruker armbånd og smykke også og det finnes ganske mange fine som ikke koster så mye om du tenker at du vil ha noe annet enn slipsnål. Anonymkode: 6b2db...e1b
Anonym bruker Skrevet 28. april #23 Skrevet 28. april Det er mange som sparer hjelpestønaden altså, det er ikke så vilt som noen her vil ha det til. Niesen min har tourettes og asbergers og får hjelpestønad, der har den også blitt spart de pengene. Håpet er jo at hun vil klare å få seg en utdannelse og jobb, men hun vil aldri være i stand til å jobbe ved siden av skolen f.eks. Hun har evig nok med å klare full tid på skolen med sine utfordringer. Disse pengene vil være til hjelp for henne med alt fra å ta lappen, ha litt penger ved siden av skolen, og kanskje også en startkapital om hun aldri kommer seg i full jobb. Om barnet ditt har et søsken uten diagnoser vil det barnet kunne klare seg greit uten en slik støtte, så det er ikke forskjellsbehandling å spare hjelpestønaden til et barn som faktisk har utfordringer. Anonymkode: 3a462...590
Anonym bruker Skrevet 28. april #24 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er mange som sparer hjelpestønaden altså, det er ikke så vilt som noen her vil ha det til. Anonymkode: 3a462...590 Det er vilt når hi sliter med økonomien. Anonymkode: 064de...e36
Anonym bruker Skrevet 28. april #25 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ho fekk ikke noe annet enn bunad og fotobok. Eg kan ta fra sparekonto, er det ok med 5000?🤔 Anonymkode: 9e6de...bea Vi gir 5000kr( fra oss foreldre) og gave( smykke og slipsnål i sølv) fra søsken. Ellers betaler vi jo mat,alt som følger med til selskapet og klær. Det gjorde vi til broren og. Søsteren fikk bunad og en ring. Når det gjelder gutten sine penger, er det lurt at de spares til han blir eldre, du vet ikke om diagnosene kan sette stopper for utdanning og jobb senere. Vi sparer vårt barn sin stønad til han, i tilfelle at han sliter senere Anonymkode: b26aa...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå