Anonym bruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Vi har noen venner vi ikke ser så mye til lenger. Vi har invitert dem på middag og ulike tilstelninger flere ganger, men det er lenge siden vi har blitt invitert tilbake – sikkert rundt 2,5 år siden. For to år siden hadde de konfirmant, og vi ga 700 kr i gave, selv om vi ikke var invitert. Det føltes som en fin og passende gave. Nå ser jeg på Facebook at de har en konfirmant til, og jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre. Bør vi gi noe denne gangen også – og eventuelt det samme beløpet? Samtidig føles det litt rart å gi mindre til et søsken, men vi har jo knapt hatt kontakt på lenge. Takker for gode innspill. Anonymkode: 39b38...61f
Anonym bruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Om jeg hadde hatt god råd hadde jeg gitt også til denne konfirmanten. Det vil nok bli en hyggelig overraskelse og det er absolutt ingenting feil med å gi. Om de kommer når dere inviterer så har dere fortsatt et vennskap selv om de ikke inviterer tilbake. Kanskje har de ikke mulighet til det akkurat nå? Om du tar bort fra ligningen at de ikke har invitert tilbake, har dere dere da et godt forhold? Hvis ja, så hadde jeg gitt. Har vennskapet fadet vekk og dere ikke har lyst til å pleie det lenger, så er det helt greit å ikke gi også. Om dere ser på Facebook at de har konfirmant er dere ikke så oppdatert på hverandre lenger. Man er ikke forpliktet til å gi selv om man er venner. Om dette var meg så hadde jeg gitt og jeg hadde ikke holdt regnskap over hvem som inviterte hvem (med mindre de inviterer andre, bare ikke dere). Anonymkode: 6d42c...33d
Anonym bruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Syns litt synd på denne konfirmanten. Ville ikke gjort forskjell på dem. Anonymkode: a2522...6df
Anonym bruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Det er jo ikke konfirmanten sin skyld at foreldrene ikke har overskudd til å invitere vennepar på middag... Jeg hadde gitt, gjør ikke forskjell på søsken. Anonymkode: 52eff...5e5
Anonym bruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Høres ut som om dere fases ut. Jeg hadde ikke gitt. Anonymkode: dc93a...66f
Anonym bruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Så klart dere gir til den neste også. Anonymkode: 65bf7...c9c
Anonym bruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Dette har jeg opplevd. Vi hadde et vennepar som vi var mye med. Da våre eldste ble konfirmert samme året var vi gjester i hverandres konfirmasjon. Vi ga 1000 kr til deres barn og de ga 1000 kr til vårt barn. Da våre barn nr to skulle konfirmeres hadde kontakten blitt mer og mer borte, og det var ikke naturlig å be hverandre i selskap. Vi valgte likevel å gi det samme til denne konfirmanten. Så hun fikk 1000 kr. De valgte ikke å gjøre det samme, og ga 100 kr. Det synes jeg var ganske smålig. Ungdommen tenkte nok ikke så mye på det, da hun fikk så mye uansett. Anonymkode: 94722...4a7
Anonym bruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april Hadde ikke gitt gave når det er slik, og det ser jeg andre og kutter ut. Her vi bor, er det få naboer som gir konfirmanter i byggefelt, er bare kuttet ut. Men ok det og, da slipper vi å følge med på slikt med god samvittighet. Anonymkode: 7ee3d...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå