Anonym bruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Litt fascinert over hvor mange som sier det når du har gått ned i vekt. At man får noen kommentarer på vektnedgang er helt greit synes jeg. Det synes godt, så helt naturlig å kommentere det. Jeg har heller ikke gjort noen hemmelighet ut av det og vært helt åpen hele veien. Veide 97 kg, og veier nå 72 kg. Er 174 cm høy, og målet er å ligge mellom 65 og 68 kg, så jeg har noen få kg igjen. Men nå kommer den kommentaren fra "alle kanter". Nå må du ikke gå ned mer. Vel, jeg veier 72 kg, ingen fare for at jeg forsvinner helt enda 😅 Skjønner at det sikkert er forskjellen som gjør at folk synes jeg er bitteliten, men jeg er ikke det altså. Folk må slutte å si det. Holder å si at det er godt jobba liksom 😊 Anonymkode: 874b2...527
Anonym bruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Skjønner at det sikkert er forskjellen som gjør at folk synes jeg er bitteliten Ingen synes du er bitteliten, hilsen også 174, og som ikke en gang var liten da jeg veide 58. Er man 174 så blir man ikke bitteliten. De sier det fordi det er det politisk korrekte. Anonymkode: ec584...8a9
Anonym bruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ingen synes du er bitteliten, hilsen også 174, og som ikke en gang var liten da jeg veide 58. Er man 174 så blir man ikke bitteliten. De sier det fordi det er det politisk korrekte. Anonymkode: ec584...8a9 Jeg er 174 og når jeg i studietiden var 59 kilo ble jeg stoppa på gata av folk jeg gikk på forelesningen med som spurte om jeg hadde det bra. Mamma begynte å gråte når hun så meg og mente det så ut som om jeg var dødssyk. Så man bærer kiloene sine ulikt. Jeg kan ikke gå under 68-69 uten å bli veldig innhol i ansiktet. Anonymkode: e03e4...f79
Anonym bruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg er 174 og når jeg i studietiden var 59 kilo ble jeg stoppa på gata av folk jeg gikk på forelesningen med som spurte om jeg hadde det bra. Mamma begynte å gråte når hun så meg og mente det så ut som om jeg var dødssyk. Så man bærer kiloene sine ulikt. Jeg kan ikke gå under 68-69 uten å bli veldig innhol i ansiktet. Anonymkode: e03e4...f79 Det samme gjorde jeg, men det er stor forskjell på å være tynn, slank og bitteliten. HI skrev bitteliten, det er en veldig sær ting å kalle seg selv når man er voksen og over 170. Anonymkode: ec584...8a9
Anonym bruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt fascinert over hvor mange som sier det når du har gått ned i vekt. At man får noen kommentarer på vektnedgang er helt greit synes jeg. Det synes godt, så helt naturlig å kommentere det. Jeg har heller ikke gjort noen hemmelighet ut av det og vært helt åpen hele veien. Veide 97 kg, og veier nå 72 kg. Er 174 cm høy, og målet er å ligge mellom 65 og 68 kg, så jeg har noen få kg igjen. Men nå kommer den kommentaren fra "alle kanter". Nå må du ikke gå ned mer. Vel, jeg veier 72 kg, ingen fare for at jeg forsvinner helt enda 😅 Skjønner at det sikkert er forskjellen som gjør at folk synes jeg er bitteliten, men jeg er ikke det altså. Folk må slutte å si det. Holder å si at det er godt jobba liksom 😊 Anonymkode: 874b2...527 Enig! Hører det omtrent annenhver dag, av samme folka på jobb. Jeg er 180 og veier 80 kilo. Men de er vant til at jeg er nærmere 100, så alt blir jo «for lite» for dem. «Nå er du altfor tynn!» sier kun de som _ikke_ er tynne selv… Anonymkode: db150...284
Anonym bruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det samme gjorde jeg, men det er stor forskjell på å være tynn, slank og bitteliten. HI skrev bitteliten, det er en veldig sær ting å kalle seg selv når man er voksen og over 170. Anonymkode: ec584...8a9 Det er jo sikkert bare en talemåte da 😄 Litt morsomt er det at jeg fikk kommentarer på at jeg virket kortere når jeg gikk mye ned i vekt 😄 Krympa i høyden 😅 Anonymkode: e03e4...f79
Anonym bruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Det samme gjorde jeg, men det er stor forskjell på å være tynn, slank og bitteliten. HI skrev bitteliten, det er en veldig sær ting å kalle seg selv når man er voksen og over 170. Anonymkode: ec584...8a9 Hehe, det var bare en talemåte. Det jeg ville ha frem er at jeg er 174 cm og veier 72 kg, jeg er overhodet ikke bitteliten, så hvorfor sier folk at jeg ikke må finne på å gå ned mere 😅 Hi Anonymkode: 874b2...527
Anonym bruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hehe, det var bare en talemåte. Det jeg ville ha frem er at jeg er 174 cm og veier 72 kg, jeg er overhodet ikke bitteliten, så hvorfor sier folk at jeg ikke må finne på å gå ned mere 😅 Hi Anonymkode: 874b2...527 Hvem sier dette, folk du ser ofte eller ikke? Hvis man ikke ses hver dag så er det en drastisk forandring med mange kilo ned. Jeg hadde en kollega som var veldig overvektig og gikk ned mye mens jeg var sykmeldt. Jeg fikk nesten sjokk når jeg så henne når jeg kom tilbake, for hun var så forandret og jeg syntes hun så altfor tynn og ikke noe frisk ut i det hele tatt. Realiteteten som jeg så etter hvert var at hun var ikke for tynn, hun var normalvektig. Anonymkode: 1ef3c...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Litt fascinert over hvor mange som sier det når du har gått ned i vekt. At man får noen kommentarer på vektnedgang er helt greit synes jeg. Det synes godt, så helt naturlig å kommentere det. Jeg har heller ikke gjort noen hemmelighet ut av det og vært helt åpen hele veien. Veide 97 kg, og veier nå 72 kg. Er 174 cm høy, og målet er å ligge mellom 65 og 68 kg, så jeg har noen få kg igjen. Men nå kommer den kommentaren fra "alle kanter". Nå må du ikke gå ned mer. Vel, jeg veier 72 kg, ingen fare for at jeg forsvinner helt enda 😅 Skjønner at det sikkert er forskjellen som gjør at folk synes jeg er bitteliten, men jeg er ikke det altså. Folk må slutte å si det. Holder å si at det er godt jobba liksom 😊 Anonymkode: 874b2...527 Altså, du er jo fortsatt pr definisjon overvektig, så jo, du kan absolutt gå ned mer. Anonymkode: 9c91d...f3b
Anonym bruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Altså, du er jo fortsatt pr definisjon overvektig, så jo, du kan absolutt gå ned mer. Anonymkode: 9c91d...f3b Man er ikke overvektig når man veier 72 kilo på 174 cm. Hvor har du det fra? Anonymkode: e03e4...f79
Anonym bruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo sikkert bare en talemåte da 😄 Anonymkode: e03e4...f79 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hehe, det var bare en talemåte. Hi Anonymkode: 874b2...527 Har dere bodd under en stein siden 1985? Håper virkelig dere lærer dere å skjerpe språket innen dere får barn. Anonymkode: ec584...8a9
Anonym bruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Altså, du er jo fortsatt pr definisjon overvektig, så jo, du kan absolutt gå ned mer. Anonymkode: 9c91d...f3b Nei, hun er ikke pr definisjon overvektig. Anonymkode: 1ef3c...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Man er ikke overvektig når man veier 72 kilo på 174 cm. Hvor har du det fra? Anonymkode: e03e4...f79 Det er jo ikke fryktelig langt unna da, og de fleste har helseproblemer i det øverste skiktet på normal bmi som de ikke har i det nederste skiktet på normal bmi. Jeg har f.eks. migrene om jeg er mellom 70-75 og en annen hadde diabetes. Så selv om man ikke er definert som overvektig, så burde man muligens blitt det. Anonymkode: ec584...8a9
Anonym bruker Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hehe, det var bare en talemåte. Det jeg ville ha frem er at jeg er 174 cm og veier 72 kg, jeg er overhodet ikke bitteliten, så hvorfor sier folk at jeg ikke må finne på å gå ned mere 😅 Hi Anonymkode: 874b2...527 Det kan vel være flere grunner til at folk sier at du ikke skal gå mer ned. Noen er overvektige selv, og er kanskje litt misunnelige for at du ikke lenger er en av dem. Andre sier det kanskje for at du ikke skal bli besatt av slanking og til slutt bli sykelig, slik det av og til tipper over for enkelte som ikke klarer å stoppe opp når de er kommet i mål. Andre igjen sier det rett og slett fordi du kler den vekten du er kommet ned på. Det kan være mange forklaringer for samme kommentar. Anonymkode: c965f...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå