Gå til innhold

Konfirmasjon imorgen å har veldig angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ett innlegg tidligere om at jeg har konfirmasjon imorgen,å har så høyt angstnivå at jeg vegrer meg for å gå ut av huset.Å har vært borte noen dager fra jobb fordi angsten har vært så høy. Jeg spurte legen om jeg kunne få sobril bare for å kunne klarte å gjennomføre dagen. Han har visst gitt resept på det for mange dager siden,men det må være en feil i systemet for jeg fikk aldri meldingen hans. Han skrev nå en ny melding å jeg kan altså hente ut sobril imorgen tidlig. Seremonien er ikke før 15. Men ville dere tatt sjansen på å prøve sobril for første gang i konfirmasjonen? Aner jo ikke hvordan jeg vil reagere på det. Å når på dagen bør jeg eventuelt ta den?

Anonymkode: 91f86...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har klart deg uten til nå, så har jeg tro på deg- du klarer morgendagen ❤️

Det er tenåringen som vil få oppmerksomheten, og noen av gjestene vil også ha angst, men bare skjule det godt. 

Husk at de som er redde, men gjør det likevel, er mye modigere enn de som ikke er redde.

Anonymkode: a41b7...85d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har klart deg uten til nå, så har jeg tro på deg- du klarer morgendagen ❤️

Det er tenåringen som vil få oppmerksomheten, og noen av gjestene vil også ha angst, men bare skjule det godt. 

Husk at de som er redde, men gjør det likevel, er mye modigere enn de som ikke er redde.

Men dagen imorgen er jo veldig annerledes. På seremonien er det stappfull sal med masse nye mennesker,å etterpå er det selskap der vi er nesten 30 personer,å over halvparten er barnefaren sin familie som jeg enten kjenner dårlig eller en del jeg ikke kjenner i det hele tatt. Å det gjør angsten mye verre. Føler på skyhøyt forventningspress å føler jeg må være supersosial med alle gjestene siden det er jeg som arrangerer det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men dagen imorgen er jo veldig annerledes. På seremonien er det stappfull sal med masse nye mennesker,å etterpå er det selskap der vi er nesten 30 personer,å over halvparten er barnefaren sin familie som jeg enten kjenner dårlig eller en del jeg ikke kjenner i det hele tatt. Å det gjør angsten mye verre. Føler på skyhøyt forventningspress å føler jeg må være supersosial med alle gjestene siden det er jeg som arrangerer det. 

Nei ikke bekymre deg! De er ikke en brøkdel så interessert eller opptatt av deg som du tror. 

Du kan også drive med noe, rydding osv, 

Skrevet

Introvert er også helt ok. 

Skrevet

Hvor sterke sobril fikk du? Er det sterke, feks 25mg hadde jeg ikke tatt en hel første gangen.

Anonymkode: f7419...e56

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvor sterke sobril fikk du? Er det sterke, feks 25mg hadde jeg ikke tatt en hel første gangen.

Måtte inn å sjekke nå, 10 mg står det

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Måtte inn å sjekke nå, 10 mg står det

Jeg hadde tatt sjansen på en da. Du blir ikke rusa av det, men rolig. Ta nå så går eventuell trøtthet over før sermonien mens virkningen fortsatt komner til å vare

Skrevet

Hei hi. Hvordan gikk det?

Anonymkode: 23590...63a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hei hi. Hvordan gikk det?

Det gikk ikke bra. Å vei til seremonien får jeg panikk å hyperventilerer,å gråter ukontrollert. Angstnivået var ekstremt høy å tenkte at dette klarer jeg ikke gjennomføre,til tross for at jeg hadde tatt 10 mg. Så når vi møter barnefaren sin familie utenfor seremonien 5 minutter før start så står jeg forsatt å gråter å har så angst at jeg sjelver. Alt i meg skreik etter bare å komme seg vekk fra situasjonen. Under seremonien gråt jeg også å hadde så høy angst at jeg måtte sitte å prøve å ta kontroll på pusten mange ganger.  Etter seremonien gikk jeg hjem å tok 10 mg til,så når den endelig begynte å virke så kjente jeg at jeg ble helt rolig i kroppen å endelig klarte å være normal.  

Skrevet

Å på vei til lokalet fikk jeg panikkangst*

Skrevet

Håper det ble en fin dag for konfirmanten ❤️ Det gikk sikkert bedre enn det føltes 

Anonymkode: e9528...48b

Skrevet

Huff hørtes ikke bra ut. Håper dagen ble ok fo konfirmanten. 
Bra du fikk effekt til slutt 

Anonymkode: e639d...ae0

Skrevet

Jaja, så ble det sånn denne gangen. Jeg er sikker på folk hadde fokus på konfirmanten og seremonien. Det gikk mest sannsynlig bedre enn du tror. Få deg en god natts hvile. Ny dag i morgen ❤️

Skrevet

Kom du deg gjennom selve selskapet hi? 

Nå er det i alle fall ferdig♥️, og høres virkelig ut som du trenger noe bedre forebyggende. Sender deg en veldig stor klem! 

Anonymkode: 84c6f...b4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Huff hørtes ikke bra ut. Håper dagen ble ok fo konfirmanten. 
Bra du fikk effekt til slutt 

Anonymkode: e639d...ae0

Tror det ble en fin dag for han,var jo mange andre der som snakket med han. Å konfirmantene måtte møte opp en time tidligere enn foreldrene, så det aller verste pågikk når han ikke var til stedet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kom du deg gjennom selve selskapet hi? 

Nå er det i alle fall ferdig♥️, og høres virkelig ut som du trenger noe bedre forebyggende. Sender deg en veldig stor klem! 

Anonymkode: 84c6f...b4d

Ja jeg gjorde heldigivis det. Uten sobril hadde det overhodet ikke vært mulig. Men med 20 mg sobril så ble jeg endelig rolig å klarte å føre samtaler med folk. Apoteket sa at jeg skulle ta sobril en time før seremonien det var overhodet ikke nok. Panikkangst der jeg hyperventilerer å gråter ukontrollert er flere år siden jeg har hatt sist.  Turde først ikke prøve mer enn 10 mg siden jeg ikke visste hvordan jeg ville reagere,men for å klare å gjennomføre selskapet så trengte jeg virkelig høyere dose så tok 10 mg til. Legen hadde skrevet at jeg kunne ta 1-2 tabletter.

Skrevet

Det er vondt å høre at du fikk det så tungt, men jammen er det imponerende at du likevel klarte å gjennomføre! Du er tøff! Bra jobba for gutten din, og nå er det over. Husk at angst er en sykdom og at det ikke innebærer noen skam å få en slik reaksjon. 

Håper du får hjelp til å takle angsten så du slipper å ha slike episoder ❤️

Anonymkode: 39214...797

Skrevet

Da vet du i hvert fall dosen din på sobril om ikke annet. Håper du får videre hjelp for dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er vondt å høre at du fikk det så tungt, men jammen er det imponerende at du likevel klarte å gjennomføre! Du er tøff! Bra jobba for gutten din, og nå er det over. Husk at angst er en sykdom og at det ikke innebærer noen skam å få en slik reaksjon. 

Håper du får hjelp til å takle angsten så du slipper å ha slike episoder ❤️

Anonymkode: 39214...797

Hadde det vært noen andre sin konfirmasjon så hadde jeg dratt hjem når jeg fikk panikkangst,men måtte bare tvinge meg selv gjennom det siden det var sønnen min.

Til vanlig hadde jeg latt være å gå hvis angsten var så sterk på forhånd. Ikke at det selvfølgelig egentlig er noe løsning,men da slipper jeg hvertfall å ha så mange tilskuere når jeg virkelig ikke har det bra. Barnefaren sin familie så jo utenfor seremonien at jeg masse tårer og veldig høyt angstnivå,noe jeg ikke liker å vise andre. Svarte bare kort at jeg har veldig angst.

Skrevet

Da vet du i hvert fall dosen din på sobril om ikke annet. Håper du får videre hjelp for dette.

Tror nok legen er ganske streng på å gi ut sobril,men fant hvertfall ut at 20 mg hadde stor effekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det gikk ikke bra. Å vei til seremonien får jeg panikk å hyperventilerer,å gråter ukontrollert. Angstnivået var ekstremt høy å tenkte at dette klarer jeg ikke gjennomføre,til tross for at jeg hadde tatt 10 mg. Så når vi møter barnefaren sin familie utenfor seremonien 5 minutter før start så står jeg forsatt å gråter å har så angst at jeg sjelver. Alt i meg skreik etter bare å komme seg vekk fra situasjonen. Under seremonien gråt jeg også å hadde så høy angst at jeg måtte sitte å prøve å ta kontroll på pusten mange ganger.  Etter seremonien gikk jeg hjem å tok 10 mg til,så når den endelig begynte å virke så kjente jeg at jeg ble helt rolig i kroppen å endelig klarte å være normal.  

Egentlig så kan du snu på det og si at jo, det gikk bra - du gjennomførte, og barnet er konfirmert. At du trengte medisinsk hjelp er bare en del av bildet, ikke hele. Du har neppe vært den eneste tårevåte i en konfirmasjon uansett.

Anonymkode: 4cf8c...16f

Skrevet

Egentlig så kan du snu på det og si at jo, det gikk bra - du gjennomførte, og barnet er konfirmert. At du trengte medisinsk hjelp er bare en del av bildet, ikke hele. Du har neppe vært den eneste tårevåte i en konfirmasjon uansett.

Anonymkode: 4cf8c...16f

Ja når sobril begynte å virke så fikk jeg også en fin opplevelse i konfirmasjonen. Å sønnen vår sa også at han hadde en fin dag,noe som selvfølgelig er det viktigste :)

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...