Anonym bruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Har en som går i niende klasse og har skiftet mange venner. Noe er drama, og en av mødrene ønsker å møtes på kveldstid for å diskutere hva vi skal gjøre. Jeg er av den oppfatning at de skal rydde opp selv, og kjenner jeg ikke har kapasitet akkurat nå. Hva syns dere? Anonymkode: dd459...3e7
Anonym bruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april I niende??! Nei altså... har det rabla for folk? Tørker de fremdeles ungen i rompa også? Anonymkode: a4afa...be8
Anonym bruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april ER SÅ ENIG! Hadde det vært noe direkte farlig som har skjedd, eller i det minste et bestevennskap, men dette er et meget perifert vennskap. ts Anonymkode: dd459...3e7
Anonym bruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Det kommer helt an på. Er det f.eks. snakk om at det er på vei til å bli et dårlig miljø eller et av barna er utestengt/mobbet eller på vei til å bli det, er det noen som er truende eller overskrider grenser på sosiale medier (f.eks. filmer andre i sårbare situasjoner og legger ut/truer med å legge ut) osv, er det jo klart at foreldre kan hjelpe til, selv om de har blitt såpass gamle. Det er enklere å stoppe noe i starten enn å skulle prøve å fikse det senere. Anonymkode: bd420...a85
Anonym bruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Men dette gjelder to som ikke engang går i samme klasse, ikke er på samme idrett, de har vel ingenting til felles lengere.. De har kranglet ja. ts Anonymkode: dd459...3e7
Anonym bruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men dette gjelder to som ikke engang går i samme klasse, ikke er på samme idrett, de har vel ingenting til felles lengere.. De har kranglet ja. ts Anonymkode: dd459...3e7 Igjen kommer det helt an på. Er det to stykker som har kranglet og de begge har andre venner så kommer det jo an på hvor grov krangelen var på om man må hjelpe til. Krangling er jo ikke så unormalt og de må lære seg og håndtere den selv. Helst ved å bli forlikte igjen selv om de ikke blir venner. Vennskap blir tettere og fjerner i denne perioden også. Er den grov og den kan eskalere, så bør foreldre hjelpe til. Det samme er om den ene som har kranglet er ledende i en gruppe og den andre nå mister hele gruppe ved å bli ekskludert. Med mindre du har veldig god oversikt og ditt barn ikke er så deltagende, så hadde jeg satt av tid til å treffes siden det er noe de andre synes er viktig. Så får dere snakket igjennom det. Vil tro det skal mye til før dere foretar dere noe etterpå. Anonymkode: bd420...a85
Anonym bruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Det må jo være noe ganske alvorlig som ligger bak krangelen når foreldrene involverer seg sånn? Vet det finnes noen foreldre som er helt gale, men det er vanlig å la barna ta større og større ansvar for eget sosiale liv jo eldre de blir Hadde en annen forelder tatt kontakt på den måten når ungene går i 9.klasse hadde jeg tenkt at dette var ganske alvorlig og hadde nok strekt meg langt for å få til et møte og høre deres side av historien. Viser det seg at det er en overbeskyttende mor som er helt på jordet så hadde jeg ikke forfulgt saken noe mer. Anonymkode: e0c65...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå