Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må flytte til ett billigere sted fordi har ikke råd til å bo her. Men hva kan jeg si hva grunnen er og ikke pga.økonomi til folk? Kan ikke skylde på barn,mann,familie,jobb,skole,økonomi,helse ? Må kun skylde på meg selv.

Anonymkode: 77115...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi er jo en ærlig sak.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg må flytte til ett billigere sted fordi har ikke råd til å bo her. Men hva kan jeg si hva grunnen er og ikke pga.økonomi til folk? Kan ikke skylde på barn,mann,familie,jobb,skole,økonomi,helse ? Må kun skylde på meg selv.

Anonymkode: 77115...c51

Redd for å miste ansikt? Hva er feil med å si sannheten? Alle vet jo at Norge er et helvetes dyrt land å bo i, og at regjeringen ikke letter en finger for at vi skal få det bedre... Skyld på staten. 

Anonymkode: e6903...2f2

Skrevet

Kan du skylde på noe med boligen du har, f.eks at den har trapper og du ønsker ikke det, at du ønsker å bo i en annen etasje, at du vil ha uteplass fordi du ikke har det, at du ønsker bolig nærmere skole/jobb/familie(transport eller noe annet, at du vil flytte til en annen type bolig, at du ønsker mindre plass osv.

Det er ikke noe galt med å si sannheten heller, det er ingen skam å måtte flytte pga økonomi, du er bare fornuftig.

Anonymkode: ad9ab...0e2

Skrevet

Alle vet jo at rentene stiger, leiepriser stiger og at det er dyrere å bo enn det var før, så det er mange i din situasjon. Jeg tror ikke folk vil bli sjokkert om du sier at det er lagt på så mye i husleie at du vil se deg om etter noe rimeligere. Om du ikke vil si det så si at du vil ha noe mindre/større/ mer lettstelt/ mer på landet el. 

Skrevet

Jeg ville sagt sannheten...

"Jeg orker ikke bo meg ihjel, jeg bruker altfor stor del av lønna mi på å bo. Nå ønsker jeg å bruke mindre på å bo så jeg kan bruke mer til andre ting"

Alle skjønner det. Uansett hvor mye eller lite du tjener, hvor store eller små boligutgiftene er, så er det snakk om prioritering. Jeg kjenner folk som velger å bo billig og usentralt for å kunne bruke mer på å reise, også kjenner jeg folk som er kjempestolt av en dyr bolig men som omtrent ikke har råd til middag engang. Det er hele veien snakk om prioriteringer 

Anonymkode: 153c0...26c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Redd for å miste ansikt? Hva er feil med å si sannheten? Alle vet jo at Norge er et helvetes dyrt land å bo i, og at regjeringen ikke letter en finger for at vi skal få det bedre... Skyld på staten. 

Hørte på nyhetene i dag at nordmenn fortsetter å valfarte til Syden på ferie. SÅ dyrt er det neppe å bo her i landet.

Anonymkode: dd8b5...4d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hørte på nyhetene i dag at nordmenn fortsetter å valfarte til Syden på ferie. SÅ dyrt er det neppe å bo her i landet.

Kreditt kort og gjeldsslave videre 

Anonymkode: 23016...dc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ikke alle er i etableringsfasen og har høye boutgifter i dette landet. Det er ikke nødvendigvis de samme som valfarter til syden som strever med renteøkninger og husleieøkning. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (3 timer siden):

Ikke alle er i etableringsfasen og har høye boutgifter i dette landet. Det er ikke nødvendigvis de samme som valfarter til syden som strever med renteøkninger og husleieøkning. 

Det var et svar til påstanden om at Norge er et «helvetes dyrt land å jo i». Forbruket i Norge tyder lite på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det var et svar til påstanden om at Norge er et «helvetes dyrt land å jo i». Forbruket i Norge tyder lite på det.

Men for mange så er det dyrt, deriblant hi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er eit land med stadig større skilnader. Dermed kan forbruket auke samtidig med at fleire slit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ja, og så? Veldig mange, kanskje de fleste for alt jeg vet, har det bra eller bra+ når det gjelder økonomi her i landet.  Men absolutt ikke alle.  Med priser som stiger og som tilpasser seg stort sett til dem som har god råd, så blir det tøft for dem som har mindre å rutte med. 

Anonymkode: 87993...a82

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ja, og så? Veldig mange, kanskje de fleste for alt jeg vet, har det bra eller bra+ når det gjelder økonomi her i landet.  Men absolutt ikke alle.  Med priser som stiger og som tilpasser seg stort sett til dem som har god råd, så blir det tøft for dem som har mindre å rutte med. 

Anonymkode: 87993...a82

Men det er jo et faktum at mange lever over evne, større hus, større bil, flere strømmetjenester og finere hus enn man faktisk har råd til.

Jeg er ufør og kan klage på dårlig råd, men jeg bor i enebolig og har en 10 år gammel bil. Hadde jeg bodd i blokk og hatt en 20 år gammel bil hadde jeg hatt mer penger i hverdagen.

Sier ikke det gjelder alle, for jeg vet at fattigdom er reelt, også i Norge. Men det er mange som meg også...

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men det er jo et faktum at mange lever over evne, større hus, større bil, flere strømmetjenester og finere hus enn man faktisk har råd til.

Jeg er ufør og kan klage på dårlig råd, men jeg bor i enebolig og har en 10 år gammel bil. Hadde jeg bodd i blokk og hatt en 20 år gammel bil hadde jeg hatt mer penger i hverdagen.

Sier ikke det gjelder alle, for jeg vet at fattigdom er reelt, også i Norge. Men det er mange som meg også...

Men hva har det med hi sin tråd å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men for mange så er det dyrt, deriblant hi.

Det er bare noen som ikke vil forstå. 

Skrevet
☆☆☆ skrev (4 timer siden):

Vi er eit land med stadig større skilnader. Dermed kan forbruket auke samtidig med at fleire slit. 

Men Norge er fremdeles ikke et «helvetes dyrt land å bo i». Da hadde ikke forbruket vært som det er. De aller, aller fleste i Norge lever veldig, veldig godt. Det at man ikke har råd til å bo akkurat der man vil bo betyr heller ikke nødvendigvis at man er fattig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kreditt kort og gjeldsslave videre 

Neida. Nedbetalt hus. 

Anonymkode: 352e7...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Neida. Nedbetalt hus. 

Anonymkode: 352e7...a41

Ikke de fleste som reiser, da er det på krefittkort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...