Anonym bruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Hvor lenge før konfirmasjon begynte dere planlegge? Når sende invitasjon og bestille mat? Vi skal ha selskap hjemme og baker selv, men må bestille catering. Anonymkode: 39392...0c9
Anonym bruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Ca et år før begynte planleggingen Hele storfamilien fikk beskjed om datoen så fort vi fikk den, den skriftlige innbydelsen gikk ut 3-4 mnd før. Hvor tidlig du må bestille mat kommer an på stedet du skal bestille, ring dem og spør. Anonymkode: 424c7...b19
Anonym bruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Jeg fiksa bryllupet mitt på 3 mnd, så konfirmasjon har jeg planlagt på ett par uker. Gir beskjed til familien når vi får datoen, og sender ut innbydelse 2-3 mnd i forveien. Det er ingen som ikke vet at de blir bedt, som får innbydelse. Har selskap hjemme, og lager all mat selv Anonymkode: 667ab...70d
Anonym bruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Det ble aldri noen stor planlegging, men vi ga beskjed til alle som vi visste at vi skulle inviterer, så fort vi fikk beskjed om at når på året konfirmasjonen ble (høst eller vår), og så sendte vi ut datoen så fort vi fikk den. Vi lagde maten selv og skulle ha det hjemme , så vi trengte ikke å tenke på tidsfrister for bestilling av lokale og / eller mat. Bortsett fra en helt spesiell "Kjøpekake" som ungdom ønsket seg. Den bestilte vi så fort vi fikk datoen. Men selvfølgelig, selv om det ikke ble så mye planlegging, så ble det jo litt forhåndsarbeid også, Noe mat kunne lages i god tid og fryses, ting vi visste vi trengte ble kjøpt når / om det kom et godt tilbud. Vi snakkes om hvordan vi skulle dekke bordene og andre ting som det var greit å bestemme seg for i god tid. Greit å tenke over ting vi måtte låne osv. Så selv om jeg ikke føler at vi planla så veldig mye, så gjorde vi kanskje det likevel. Men det føles ikke sånn for ting ble liksom bare gjort underveis. Anonymkode: 3d97c...ecf
sug lut Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Inviterte da vi visste dato. Planlagt ei uke i forveien.
Anonym bruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april Bestilte lokale når jeg visste datoen (ett år før). Sendte ut invitasjon 2 måneder før (alle har takket ja). Bestilte catering/kaker for en uke siden, og nå er konfirmasjonen på lørdag. Pynt, servietter, duk, drikke mm kjøpte jeg i dag. Blomster kjøper jeg på fredag. Bunaden ble bestilt i desember, og hentet for tre uker siden. Anonymkode: 9ad43...bf9
Anonym bruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Inviterte da vi fikk antall plasser på seremonien. Det var vel i februar, og konfirmasjonen var i første halvdel av mai. I leide lokale så snart vi hadde datoen, og laget maten litt og litt de siste ukene før konfirmasjonen. Bestilte ikke, så kan ikke så hvor tidlig man bør planlegge det Anonymkode: 495b2...8cb
Anonym bruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Lokalet er booket, 2 år i forveien. Datoer ligger ute på kirkens hjemmeside, så den vet vi. Type mat er avgjort, ikke bestilt naturligvis. Vi har familie fra hele landet som vil komme, så de har fått dato allerede. Anonymkode: 8a2ab...a7e
Anonym bruker Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april Hadde konfirmasjon for to år siden og skal ha igjen nå over sommeren. Denne begynte jeg å planlegge parallelt med den forrige egentlig. Jeg elsker planlegge, samle inspirasjon og ideer og begynner tidlig. Forrige gang var gutt og han brydde seg ikke så mye selv så da bestemte jeg det meste, nå er det jente og hun har mer meninger selv om hvordan hun vil ha det, så da planlegger vi mye sammen. Har ikke kjøpt så mye enda, men vurderer det nå når utvalget i konfirmasjonspynt er best, siden det er nå det er mest vanlig med konfirmasjon Er bare vår kommune her området som har konfirmasjon til høsten og da er ikke utvalget så godt i butikkene. Vi blir ikke så mye mer en 20 stk, så skal ha det hjemme. Har ikke helt bestemt meg for om vi skal bestille koldtbord eller om jeg skal gå for å lage det selv. Bestilte sist, men var ikke helt fornøyd, lite sted så er ikke så mange leverandører å velge mellom. De fleste kakene og dessertene skal jeg nok lage selv. Sist trengte vi ikke å bestille maten mer enn en uke i forveien. Kontaktet de en mnd før og da holdt det med bestilling max en uke i forveien fikk jeg beskjed om. Tenker de kakene jeg skal bestille også blir bestilt ca en uke før. Invitasjoner sender vi ca en mnd før, men bestiller de muligens 3 mnd før denne gang, brant meg litt sist på lang bestillings/leveringstid. Så da ble de sendt ut ca 3 uker før. Men det er jo kun nærmeste familie som inviteres og de visste jo om det på forhånd uansett. Bunaden er nesten klar. Har arvet bunad som jeg syr om selv og har bare litt igjen på den før den er ferdig. Skal muligens bruke den på 17. mai så har hatt som mål å ha den den ferdig til da. Anonymkode: ac737...3a6
Anonym bruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april Vi skal ha konfirmasjon nå til helgen å jeg angrer voldsomt på at jeg ikke har gjort mye mer mye tidligere. Skulle jo bare ha kjøpt inn det meste for lenge siden så det ikke ble så stress som det er nå. Gjøremålene tar liksom aldri slutt å føler at jeg aldri kommer i mål. Men det er jo fordi jeg alltid begynner i siste liten med alt som må gjøres. Talen begynte jeg på igår,å bestemte meg helt på tampen plutselig at vi skal en bilderekke med bilder fra baby til nå som henger på veggen over gavebordet. Kaos er stikkordet her 🙈 Så begynn i god tid å kjøp inn det du kan på forhånd så det ikke blir så stressende. Anonymkode: 5a714...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå