Anonym bruker Skrevet i går, 09:24 #1 Skrevet i går, 09:24 Jeg er i en jobb som har slitt meg veldig ut det siste halvåret. Jeg er ansatt i en avdeling, men blir stadig flyttet over til annen avdeling da de mangler folk der. Den andre avdelingen har atferd-høy med masse utagering blant brukerne, og jeg kjenner at det sliter veldig å stå i slike situasjoner på natten. Jeg har nå sagt opp jobben og fått meg ny jobb, men har likevel oppsigelsestid noen måneder til. Jeg kjenner jeg gruer meg til hver vakt fordi jeg er redd jeg blir flyttet. Er det innafor å be leder om å få være på min egen avdeling ut oppsigelsestiden? For å faktisk kunne stå i denne jobben ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 339e4...46b
Anonym bruker Skrevet i går, 10:02 #2 Skrevet i går, 10:02 Så klart, si fra at det er derfor du slutter. Anonymkode: 4876a...c5e
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Siden du allerede både har sagt opp og fått deg ny jobb, så hadde jeg vært ærlig med sjefen. Både om at du har sagt opp fordi du er flyttet over på den avdelingen fordi helsen din ikke takler så mye utagerende adferd på natt - og om at hvis sjefen ønsker at du skal holde deg frisk nok til å jobbe ut oppsigelsestiden, så må du få jobbe der du faktisk er ansatt. Alternativet er at sjefen setter deg i den avdelingen som gjør deg syk, og at du da mye trolig vil ende sykemeldt. Jeg ville gjort det klart at du ikke ønsker at legen skal sykemelde deg, men at det dessverre går den veien om du ikke får jobbe i den avdelingen du egentlig er ansatt, og at følgen vil bli at det blir enda færre på jobb, noe du antar at ledelsen heller ikke ønsker gitt at det allerede er høyt sykefravær og mangel på folk. Siden arbeidspresset er så stort på den andre avdelingen kan det være lurt å koble på både verneombud og tillitsvalgt og ev. fagforening, for det er uholdbart at forholdene skal være så tøffe på natt når bemanning allerede er skåret til beinet. Avdeling med så høyt press med utagering må ha flere på jobb, ikke bare mtp. trygghet, men også for å ha kollegial støtte både i enkeltsituasjoner og generell kollegial støtte. Gratulerer med ny jobb! Anonymkode: d9862...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå