Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:11 #1 Skrevet torsdag kl 21:11 Familie i nærheten av Kongsvinger og Finnskogen. Og familie ved Arendal og Kristiansand. Hvor er det da best å bo mellom disse to stedene? Anonymkode: 9960c...478
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:12 #2 Skrevet torsdag kl 21:12 Enten Kongsvinger/ Finnskogen eller Arendal/Kristiansand området. Anonymkode: 9960c...478
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:49 #3 Skrevet torsdag kl 21:49 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Enten Kongsvinger/ Finnskogen eller Arendal/Kristiansand området. Anonymkode: 9960c...478 Einstein Anonymkode: ecf07...e0b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:14 #4 Skrevet torsdag kl 22:14 Tønsberg. Det er jo omtrent midt i mellom..... Personlig hadde jeg nok aldri bosatt meg midt i mellom. Det betyr jo lang reisevei til begge deler av familien, fordelen er jo at det blir kortere vei å reise for familien, så kanskje lettere å få besøk.... Svaret er at det finnes ikke noe svar på det. Det kommer an på så mye, inkludert forholdet til familien og kanskje også helsemessige forhold etter hvert som familiemedlemmene blir eldre. Man kan ikke gjøre alle til lags, så man må bare rett og slett finne ut hvor man tror at man kommer til å trives best og hvor det er enklest å få jobb, bygge hus osv. Anonymkode: 903dd...a0e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:20 #5 Skrevet torsdag kl 22:20 Vet om 4 familier som fikk et helvete da de flyttet fra Østlandet til Kristiansand. De ble utstøtt rett og slett, fordi de kom utenbys fra, og at de ikke er kristne. Helt jævelig å høre hva de fortalte. Anonymkode: f5d3d...1c3
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:03 #6 Skrevet fredag kl 05:03 Tja, hva er viktigst for deg utenom nærhet til familie? Kristiansand ligger jo fint til, med bra vær og nærhet til havet, som mange setter pris på. På Finnskogen finner du nok billigere boliger og mindre folk, om du setter pris på det. Om du faktisk vil bo i mellom et sted, er Tønsberg fint, og også Larvik og Sandefjord. Da får du også havet. Anonymkode: 57dc7...95b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:00 #7 Skrevet fredag kl 06:00 Jeg er fra Østlandet og bor i Arendal. Jeg trives veldig godt her, stort nok til å ha alle tilbud, men ikke for stort. Grimstad er veldig i vekst, så litt "barnesykdommer" i forhold til det, men de er flinke til å følge opp, bygge barnehager osv. Litt dyrere boliger der fordi du kjører rett ut på firefelts motorvei og er i pendleravstand til Kristiansand Lillesand er for liten synes jeg, helt dødt der om vinteren. Jeg har bodd i Kristiansand også, men trivdes ikke så godt der. Større by, blåser mye der. Min erfaring rundt religion er at det er veldig overdrevet. Jada, det er det gode gamle bibelbeltet, men opplever ikke folk som spesielt religiøse. Sørlendingene kan være litt vanskelig å komme innpå, du må gi det bittelitt tid. Men når du først kommer under huden på dem finner du venner for livet. Jeg personlig ville ikke bodd på finnskogen, det er en helt annen type liv. Mye snø, kalde vinteren, stille og rolig, billigere boliger, men jeg liker bedre å bo ved sjøen. Her har du landets korteste vintere og deiligste sommere 🌞 Anonymkode: c06fb...bcf
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:01 #8 Skrevet fredag kl 07:01 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er fra Østlandet og bor i Arendal. Jeg trives veldig godt her, stort nok til å ha alle tilbud, men ikke for stort. Grimstad er veldig i vekst, så litt "barnesykdommer" i forhold til det, men de er flinke til å følge opp, bygge barnehager osv. Litt dyrere boliger der fordi du kjører rett ut på firefelts motorvei og er i pendleravstand til Kristiansand Lillesand er for liten synes jeg, helt dødt der om vinteren. Jeg har bodd i Kristiansand også, men trivdes ikke så godt der. Større by, blåser mye der. Min erfaring rundt religion er at det er veldig overdrevet. Jada, det er det gode gamle bibelbeltet, men opplever ikke folk som spesielt religiøse. Sørlendingene kan være litt vanskelig å komme innpå, du må gi det bittelitt tid. Men når du først kommer under huden på dem finner du venner for livet. Jeg personlig ville ikke bodd på finnskogen, det er en helt annen type liv. Mye snø, kalde vinteren, stille og rolig, billigere boliger, men jeg liker bedre å bo ved sjøen. Her har du landets korteste vintere og deiligste sommere 🌞 Anonymkode: c06fb...bcf Utenom tema, men ble nysgjerrig: et det problematisk med religiøse mennesker…? Ettersom dette trekkes frem i forbindelse med Kristiansand. Anonymkode: 26ba3...0c8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:15 #9 Skrevet fredag kl 07:15 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Utenom tema, men ble nysgjerrig: et det problematisk med religiøse mennesker…? Ettersom dette trekkes frem i forbindelse med Kristiansand. Anonymkode: 26ba3...0c8 Svarte bare på innlegget over om at man ble fryst ut for å ikke være religiøs nok... Det var det jeg mente, jeg bor som sagt i Arendal og har bodd i Kristiansand og har aldri opplevd religion som noe problem. I omgangskretsen min er det alt fra kristne til muslimer, og sånne som meg som ikke er religiøse, og det er aldri noe tema. Men sørlandet er jo kjent for å være bibelbeltet og at det er en menighet rundt hver sving. Og det er nok mange menigheter her, adventister, sørlandskirka, den norske kirke osv, men jeg har aldri opplevd at noen er pushy eller ikke aksepterer andres tro. Vet at noen menigheter fremdeles styres litt av gamle mennesker som er lite tolerante, men det påvirker ikke oss som ikke er medlemmer av de menighetene. Anonymkode: c06fb...bcf
amandine Skrevet fredag kl 07:45 #10 Skrevet fredag kl 07:45 Det kommer jo helt an på hva du vil ha? For meg hadde valget vært enkelt, jeg vil svømme, padle, seile og ha sol så jeg hadde valgt Arendal. Men er du mer typen til vedovn og ski, kort veg til alpin og Sverige så velger du Finnskogen.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:19 #11 Skrevet fredag kl 08:19 amandine skrev (32 minutter siden): Det kommer jo helt an på hva du vil ha? For meg hadde valget vært enkelt, jeg vil svømme, padle, seile og ha sol så jeg hadde valgt Arendal. Men er du mer typen til vedovn og ski, kort veg til alpin og Sverige så velger du Finnskogen. Det aller beste hadde jo vært Arendal om sommeren og Finnskogen om vinteren 😊 Anonymkode: 26ba3...0c8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:24 #12 Skrevet fredag kl 08:24 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vet om 4 familier som fikk et helvete da de flyttet fra Østlandet til Kristiansand. De ble utstøtt rett og slett, fordi de kom utenbys fra, og at de ikke er kristne. Helt jævelig å høre hva de fortalte. Anonymkode: f5d3d...1c3 Jeg vet, jeg vet om 5 familier som opplevde lignende helvete da de flyttet til Verdalen. De ble utstøtt rett og slett, fordi de kom utenbys fra, og at de ikke er ateister. Helt jævelig å høre hva de fortalte. Anonymkode: 09153...3fa
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:26 #13 Skrevet fredag kl 20:26 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg vet, jeg vet om 5 familier som opplevde lignende helvete da de flyttet til Verdalen. De ble utstøtt rett og slett, fordi de kom utenbys fra, og at de ikke er ateister. Helt jævelig å høre hva de fortalte. Anonymkode: 09153...3fa Ja visst, den ene kjenner fire familier som flyttet til Kristiansand, den andre kjenner fem familier som flyttet til Verdalen. Alle ni familiene opplevde helvete. Så troverdig 🙄 Anonymkode: ecf07...e0b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:36 #14 Skrevet fredag kl 20:36 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja visst, den ene kjenner fire familier som flyttet til Kristiansand, den andre kjenner fem familier som flyttet til Verdalen. Alle ni familiene opplevde helvete. Så troverdig 🙄 Anonymkode: ecf07...e0b Hun er jo helt tydelig ironisk da. Anonymkode: c8cd6...546
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:06 #15 Skrevet fredag kl 21:06 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hun er jo helt tydelig ironisk da. Anonymkode: c8cd6...546 Hvem er tydelig ironisk? Anonymkode: ecf07...e0b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:18 #16 Skrevet fredag kl 21:18 Jeg har bodd i flere av Sørlandsbyene, i har aldri opplevd denne "overkristne" befolkningen som det stadig vises til når noen spør om hvordan det er å bo på Sørlandet. Jeg har bodd i flere av Sørlandsbyene, i tidligere Aust-Agder, men har aldri blitt plaget av over-religiøse mennesker som forstyrre meg med sin religion. Jeg har hatt både religiøse og ikke-religiøse venner, bekjente, kolleger, naboer osv, akkurat som jeg har her jeg bor nå og andre steder jeg har bodd, Anonymkode: 903dd...a0e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:30 #17 Skrevet fredag kl 21:30 23 hours ago, Anonym bruker said: Einstein Anonymkode: ecf07...e0b Det er HI som skriver dette Anonymkode: 7555f...994
Iiiiik Skrevet i går, 09:38 #18 Skrevet i går, 09:38 For meg ville relasjonene vært det viktigste. De besteforeldrene og søsknene som er mest interesserte og som dere har best relasjon til, og kanskje også dersom en av dere har et godt vennenettverk som bor i hjemtraktene. Hvis den ene av dere er utadvendt og lett blir kjent med nye, og den andre sosialt forsiktig, bør det også telle med. Ville ikke valgt noe midt mellom, der har ingen av dere nettverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå