Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere at f.eks. Sofie Og Sophie er likt navn siden det staves ulikt men uttales likt? Eller er de ulike navn?

Anonymkode: a1012...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er det samme navnet, ja. Derimot er Sophia/Sofia et annet navn etter min mening. 

Skrevet

For meg er det samme navn med forskjellig stavemåte.

Som Christian og Kristian, eller Carina og Karina. Uttales likt, men staves forskjellig.

Jeg personlig liker best at navnene staves som de sies. Venninnen til datteren min heter Sarah, hun må liksom alltid si det når noen skal skrive navnet hennes "Jeg heter Sarah med h".

Anonymkode: 979de...9d5

Skrevet (endret)
prebs skrev (31 minutter siden):

Jeg tenker at det er det samme navnet, ja. Derimot er Sophia/Sofia et annet navn etter min mening. 

Eg er forsåvidt enig. Men den distinksjonen har komt i seinare tid. På samme måte som vi gjerne ser på ulike uttaler av samme namnet som ulike namn og korrigerer dei som uttalar namna på anna måte enn det vi sjølve gjer. Dei gjorde ikkje det før. Då gadd dei knappast rette på folk som skreiv namnet feil, det var heilt irrelevant om det stod Cathrine eller Katrine på konvolutten (i alle fall når ein uansett sa Katrina eller Rina).

Både bestemor og søstra hadde namn skreve med -e, men det blei brukt -a i dagligtale. 

Endret av ☆☆☆
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tenker dere at f.eks. Sofie Og Sophie er likt navn siden det staves ulikt men uttales likt? Eller er de ulike navn?

Anonymkode: a1012...b31

Det er samme navn. Sophie/Sofie/Sophia går i samme skuff. 

Anonymkode: 5c15d...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...