Anonym bruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Har dere det hele tiden, også i de verste røyteperiodene? Vår hund får ikke komme opp i andre etg der soverommene er, og jeg har litt vondt av han. Han hadde elsket å ligge under dyna mi, men når jeg ser hva han legger igjen i sofaen av hår og bøss så klarer jeg bare ikke. Dette er ikke en hetsetråd, jeg skjønner at man kan være renslig og opptatt av hygiene selv om man har andre regler og grenser enn meg, men jeg lurer altså på hvordan dere gjør det sånn rent praktisk. Hvor ofte skifter dere på sengene, for eksempel? Anonymkode: 090c4...b0b
Anonym bruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Har dere det hele tiden, også i de verste røyteperiodene? Vår hund får ikke komme opp i andre etg der soverommene er, og jeg har litt vondt av han. Han hadde elsket å ligge under dyna mi, men når jeg ser hva han legger igjen i sofaen av hår og bøss så klarer jeg bare ikke. Dette er ikke en hetsetråd, jeg skjønner at man kan være renslig og opptatt av hygiene selv om man har andre regler og grenser enn meg, men jeg lurer altså på hvordan dere gjør det sånn rent praktisk. Hvor ofte skifter dere på sengene, for eksempel? Anonymkode: 090c4...b0b Jeg lar hunden min ligge i sengen kun den dagen jeg likevel skal skifte sengetøy. Han røyter ingenting, men poter og alt er skitne, så neitakk. Anonymkode: 17176...683
Anonym bruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Min hund ligger i sengeenden hele tiden utenom løpetid og den verste røyteperioden. Når det kommer til skitt osv så vaskes labbene hennes hver dag da hun blir skittene på labbene, og sengetøyet vaskes minst en gang i uken. Anonymkode: 43203...bd7
Anonym bruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Min hund har sin egen seng på vårt soverom, så midt mellom ditt regime og de som har de i senga da 😅 Mamma og pappa har hundene i senga, de har to stykker. Men de har seng som er 180 cm bred og står inntil veggen. Hundene har sin egen dyne inntil veggen, så de har dem ikke under sin egen dyne. Hundene sover oppå sin egen dyne. Anonymkode: a414d...014
Anonym bruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495
Anonym bruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har dere det hele tiden, også i de verste røyteperiodene? Vår hund får ikke komme opp i andre etg der soverommene er, og jeg har litt vondt av han. Han hadde elsket å ligge under dyna mi, men når jeg ser hva han legger igjen i sofaen av hår og bøss så klarer jeg bare ikke. Dette er ikke en hetsetråd, jeg skjønner at man kan være renslig og opptatt av hygiene selv om man har andre regler og grenser enn meg, men jeg lurer altså på hvordan dere gjør det sånn rent praktisk. Hvor ofte skifter dere på sengene, for eksempel? Anonymkode: 090c4...b0b Er ikke ofte hunden vår ligger i sengen, men de få gangene han gjør det ligger han alltid i fotenden, og ikke under dynen. Vi legger derfor et stort håndkle der de få gangene han er der. Du skriver du har vondt av at han ikke får komme opp i sengen. Hvorfor får du vondt av det. Er det fordi den piper og viser at den ikke liker å være alene på natten, eller fordi du føler at den burde ha vært med opp? Dersom det er noe du føler lar du den fremdeles være der den er. Det er rutiner den er vandt med og er trygg på. Dersom den piper og viser at den ikke liker å være alene hadde jeg tatt med sengen dens og satt rett utenfor soverommet med døren på gløtt. Det har også en del med alderen på hunden å gjøre. Valper trenger mer nærhet enn voksne hunder, og hunder kan bli mer nervøse når de blir eldre og trenger trygghet. Når vår var liten valp sov han ved siden av sengen vår og jeg hadde hånden min hengende ned til han. Etter hvert ble han først flyttet ut i gangen utenfor soverommet, og så opp i stuen. Når han blir eldre vil nok sengen hans bli flyttet til gangen igjen Anonymkode: 94e25...632
Anonym bruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495 Ungene dine er langt verre. Anonymkode: 9e733...3e8
Anonym bruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495 🤣🤣🤣 Anonymkode: 5d7ed...ac1
Anonym bruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495 Er hunder haram? Anonymkode: 5e303...5cb
Anonym bruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ungene dine er langt verre. Anonymkode: 9e733...3e8 Nei Anonymkode: 36fe0...495
Anonym bruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495 Det er det du som bestemmer? Når det er sagt så trenger hundene hvertfall en egnet seng til hunder, ikke kun det harde gulvet Anonymkode: 50496...efe
Anonym bruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Jeg har ikke hund, men har stadig noen på besøk. De får sove i senga. De minste får sove på puta. Har katter som også ligger i senga. Skifter en gang i uka. Duser aldri på kvelden med mindre sengetøyet er rent så det er same same Anonymkode: 17bb6...a4f
Anonym bruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hunder har absolutt ingenting i møbler å gjøre. De er skitne dyr som kun skal ligge på gulvet eller et egnet sted som er til hunden. Anonymkode: 36fe0...495 Hunder er levende vesener og flokkdyr. De ønsker som alle andre levende vesener å bevege på seg, og finne på ting. De ligger ikke bare stille i en krok når de er inne. Forlange man det så har ikke hunden det bra. Siden den er et flokkdyr vil den også gjerne være med eieren. Gjerne tett inntil og få kos. Men når det er sagt, jeg vil ikke ha den i sengen vår Anonymkode: 94e25...632
Anonym bruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april De ligger i sengen uansett. Men har borrelås hunder med kort pels. Når de har løpetid må de ha på truse og er det annet jeg vil unngå tar jeg med et pledd til de. Ellers ligger de i armkroken året rundt. De gir dem beste søvnen ever. Anonymkode: 5e9c4...c07
Anonym bruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april Jeg vet jo at det er mange som lar hundene ligge i sengen hele tiden, så at noen mener usj og æsj gir meg ikke svar på spørsmålet mitt. Min hund er vant med å ligge i åpent bur i gangen nede, og han sover godt og lenge, så det er egentlig bare min egen samvittighet det rykker litt i. Han ligger jo tett-tett når vi sitter i sofaen, så jeg vet at han hadde elsket å få krype under dyna. Men jeg tenker at vi får fortsette som før, det frister lite med hår, bøss og flått i senga. Det holder med sengemidden jeg selv koser jeg med, kjenner jeg hi Anonymkode: 090c4...b0b
Anonym bruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet jo at det er mange som lar hundene ligge i sengen hele tiden, så at noen mener usj og æsj gir meg ikke svar på spørsmålet mitt. Min hund er vant med å ligge i åpent bur i gangen nede, og han sover godt og lenge, så det er egentlig bare min egen samvittighet det rykker litt i. Han ligger jo tett-tett når vi sitter i sofaen, så jeg vet at han hadde elsket å få krype under dyna. Men jeg tenker at vi får fortsette som før, det frister lite med hår, bøss og flått i senga. Det holder med sengemidden jeg selv koser jeg med, kjenner jeg hi Anonymkode: 090c4...b0b Jeg leste en gang at det at hunden sover godt alene betyr at den er trygg, så du skal ikke ha dårlig samvittighet altså. Hunden min ligger ved siden av meg i sofaen, veldig sjelden på fanget, og det er visst et godt tegn. Vi er en flokk, men han har ikke behov for å ligge oppå meg. Han blir aldri lei av å kose, men når han sover sover han i sengen sin eller ved siden av meg i sofaen. Sover hunden din godt i buret sitt er det et trygt og godt sted for han, da har han det bra. Anonymkode: a414d...014
Anonym bruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april Jeg har aldri hunden i senga, synes det er veldig uhygienisk. Hunden får heller ikke ligge i sofaen, da hadde sofaen ikke sett ut etter noen få uker. Men hun har en god hundeseng i hjørnet inntil sofaen og får mye kos og klapp. Anonymkode: 0379f...5bf
Anonym bruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har aldri hunden i senga, synes det er veldig uhygienisk. Hunden får heller ikke ligge i sofaen, da hadde sofaen ikke sett ut etter noen få uker. Men hun har en god hundeseng i hjørnet inntil sofaen og får mye kos og klapp. Anonymkode: 0379f...5bf Selvsagt er det uhygienisk. Men veldig mange hundefolk er så utrolig dumme. De skjønner ikke hvor motbydelig det er. Du har skjønt det. Anonymkode: 36fe0...495
Anonym bruker Skrevet 21. april #21 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt er det uhygienisk. Men veldig mange hundefolk er så utrolig dumme. De skjønner ikke hvor motbydelig det er. Du har skjønt det. Anonymkode: 36fe0...495 🤣🤣 motbydelig faktisk😅😅 Anonymkode: 5d7ed...ac1
Anonym bruker Skrevet 21. april #22 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (1 time siden): 🤣🤣 motbydelig faktisk😅😅 Anonymkode: 5d7ed...ac1 Ja, det finnes faktisk ingen argumenter for at det ikke er motbydelig. Hundefolk har skylapper og skjønner ikke bedre. Uhygieniske mennesker. Æsj🤮 Anonymkode: 36fe0...495
Anonym bruker Skrevet 21. april #23 Skrevet 21. april Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Ja, det finnes faktisk ingen argumenter for at det ikke er motbydelig. Hundefolk har skylapper og skjønner ikke bedre. Uhygieniske mennesker. Æsj🤮 Anonymkode: 36fe0...495 Folk med hund er i det minste så heldige at du skyr de. Anonymkode: d259c...5a4
Anonym bruker Skrevet 22. april #24 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Folk med hund er i det minste så heldige at du skyr de. Anonymkode: d259c...5a4 Jeg skyr ikke hunder i det hele tatt. Anonymkode: 36fe0...495
Anonym bruker Skrevet 22. april #25 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, det finnes faktisk ingen argumenter for at det ikke er motbydelig. Hundefolk har skylapper og skjønner ikke bedre. Uhygieniske mennesker. Æsj🤮 Anonymkode: 36fe0...495 Lite nysgjerrig spørsmål, har du den holdningen til alle husdyr, folk som har dyr, eller bare hunder? Anonymkode: 94e25...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå