Anonym bruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Jeg kan egentlig ikke bake, men har virkelig lyst til å lære meg det. Jeg kan lage en enkel sjokoladekake (fra bunnen, ikke pose), og boller, men de bollene er ikke så veldig luftige egentlig. Har bestilt meg min første ordentlige bakemaskin av merket Ankarsrum med masse ekstrautstyr og gleder meg virkelig. Hva anbefaler dere meg å starte med, og hvor finner jeg gode oppskrifter? Anonymkode: 469f9...f07
Anonym bruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Til kaker og sånt ville jeg kikket på krem.no. Den er drevet av baker/konditor, med oppskrifter og råd du kan stole på. Anonymkode: c3553...698
Anonym bruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Og så må du kjøpe deg en vekt, gjerne digital, så du kan veie nøyaktig når du baker feks kaker. Anonymkode: c3553...698
Anonym bruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og så må du kjøpe deg en vekt, gjerne digital, så du kan veie nøyaktig når du baker feks kaker. Anonymkode: c3553...698 En ordentlig digital vekt har jeg Takk for tipset om krem.no HI Anonymkode: 469f9...f07
Anonym bruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hva anbefaler dere meg å starte med, og hvor finner jeg gode oppskrifter? Anonymkode: 469f9...f07 Jeg anbefaler deg å finne noen som kan hjelpe deg med å spise opp resultatet Snakker av erfaring. Anonymkode: 6bda7...c73
Anonym bruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg anbefaler deg å finne noen som kan hjelpe deg med å spise opp resultatet Snakker av erfaring. Anonymkode: 6bda7...c73 Det passer for øvrig ypperlig hvis du har en mann du ønsker å sjarmere samtidig som du lærer å bake 🍰 Anonymkode: 6bda7...c73
Anonym bruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg anbefaler deg å finne noen som kan hjelpe deg med å spise opp resultatet Snakker av erfaring. Anonymkode: 6bda7...c73 Stiller meg til disposisjon for jobben 🤩 Anonymkode: 4f321...585
Anonym bruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg anbefaler deg å finne noen som kan hjelpe deg med å spise opp resultatet Snakker av erfaring. Anonymkode: 6bda7...c73 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det passer for øvrig ypperlig hvis du har en mann du ønsker å sjarmere samtidig som du lærer å bake 🍰 Anonymkode: 6bda7...c73 Har mann og 3 barn som gleder seg Anonymkode: 469f9...f07
Anonym bruker Skrevet 14. april #9 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har mann og 3 barn som gleder seg Anonymkode: 469f9...f07 Lurt! Da er den viktigste faktoren i boks Anonymkode: 6bda7...c73
Anonym bruker Skrevet 14. april #10 Skrevet 14. april Det viktigste å huske sånn til å begynne med er at baking er kjemi, man kan ikke sluppet i hytt og pine på samme måte som når man lager middag. Så følg oppskriftene nøye og opplev mestring. Gjærbakst og kaker er egentlig to forskjellige fag, men begge er morsomme fag. Baking er gøy. Anonymkode: 0e58e...802
Anonym bruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Det søte liv, Trines matblogg. Grunnoppskrifter på gjærdeig fra Trines( gode kokebøker og nettblogg) Kjøkkenmaskin er superviktig da gjærbakst må nødt å eltes lenge nok, som regel lengre enn du tror..jeg fikk heller ikke luftige boller før, inntil jeg begynte med skikkelig elting og gluten test( Google) Kaker: følge oppskrift særs nøye, obs på temperaturer ovn, kan variere Lykke til! Anonymkode: 48da3...cf8
Anonym bruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april https://www.godt.no/inspirasjon/bakeskolen Anonymkode: b7287...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå