Gå til innhold

Er så lei naboen sin trampoline allerede etter bare en uke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk ny nabo nå i vinter, og for ei uke siden satte de opp ei trampoline.
Dette er rekkehus vi bor i med tyn smal hage på baksiden.
På grunn av dette må denne trampolinen stå nær tomten vår.

Når ungene hopper på denne trampolinen har de baller oppe på trampolinen.
Disse ballene havner hele tiden inn i vår hage, g ungene henter den.
Dette er helt greit i utgangspunktet.
Selvfølgelig skal de få lov til å hoppe og kose seg, og selvfølgelig skal de få lov til å hente ballene sine.

Men, nå er det 3 ganger på ei uke hvor de har veltet ned gjerdet vårt.
Etter første gangen sa vi til dem at selvfølgelig kan de hente ballene sine, men de må passe på at de ikke ødelegger gjerdet. 
I har gjerdet slik at vi kan slippe ut hunden vår i hagen.
Etter andre gang så snakket vi med foreldrene.
Og så skjedde det igjen.

3 ganger har de rast ned gjerdet, en gang måtte vi ut å lete etter hunden i 2 timer.

Jeg har prøvd å snakke med dem på en hyggelig måte, jeg har prøvd å fortelle dem hvorfor det er viktig at de ikke raser ned gjerdet, men det nytter ikke.  Hadde piggtråd vært lovlig så hadde jeg vurdert å sette det på toppen.
Nå begynner jeg å bli LEI!!!

Noen råd?

Anonymkode: 112ce...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed til foreldrene at de ikke får gå over gjerdet eller inn i hagen. Mister de ballen så blir den i hagen til dere kan kaste den over. 
Når de er til plage og slipper ut hunden så er velviljen over. Ingen adgang i hagen! Skjer det flere ganger vil dere anmelde dem til politiet for å sette hunden i fare 

Anonymkode: dded2...ae0

Skrevet

Sette opp så høyt gjerde at de ikke kan klatre over. Hadde gitt klar beskjed om at de ikke får hente ballene der så lenge de ikke respekterer det du sier.

Men hva slags gjerde er det dere har som detter ned så lett?

Anonymkode: b1778...210

Skrevet

Kompostbinger er ikke ett gjerde… du må sette opp skikkelige ting 

Anonymkode: e7a48...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer at det er det vi har brukt, men det holder hunden inni hagen.
Vi ser etter et ordentlig gjerde, men det blir det inntil videre.
Det spiller ingen rolle hva vi bruker som gjerde, nabobarna har ingenting med å rive det ned.
Jeg kan skjønne at en gang kan være et uhell, men 3 ganger på en uke, det godtar jeg ikke

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan visste du at det var kompostbinger? Er du naboen?

Anonymkode: b1778...210

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det spiller ingen rolle. Ungene har ingenting med å ta seg inn i TS sin hage og rive ned det hun har satt opp. Det er hennes private eiendom

Skrevet

Jeg hadde samme problemet her. Se om du får tak i levegger etter hvert. De går det ikke an å komme seg over på samme måte. Folk er så respektløse. Jeg hadde aldri satt opp en trampoline om vi bodde så tett på naboer. Hos naboene her har ungene en lek som tydeligvis innebærer å skrike så høyt de kan i flere timer i strekk, altså ikke latter og gøy, men skriking. Man kan bli koko av mindre. 

Anonymkode: 368e2...745

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.4.2026 den 21.44):

Det spiller ingen rolle. Ungene har ingenting med å ta seg inn i TS sin hage og rive ned det hun har satt opp. Det er hennes private eiendom

Det er ikke det jeg sier. Men smeller du en ball hardt nok på de så ryker de over ende uansett. Og det er nok ikke sikkert den er såååå privat om hu bor i borettslag. Er nok derfor det er kompotsbinger og ikke ett gjerde 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke det jeg sier. Men smeller du en ball hardt nok på de så ryker de over ende uansett. Og det er nok ikke sikkert den er såååå privat om hu bor i borettslag. Er nok derfor det er kompotsbinger og ikke ett gjerde 

Hagen deres er ikke sååååå privat fordi de kanskje bor i et borettslag….?

Anonymkode: a0236...69a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hagen deres er ikke sååååå privat fordi de kanskje bor i et borettslag….?

Vi bor i sameie, ikke borettslag, og den er privat.

Så det du sier er at siden naboen sine unger har baller i trampolinen som spretter ut over i vår hage, og de raser ned gjerdet når de klatrer over skal jeg få er utgift på flere tusen for å sette opp et mer ordentlig gjerde de kan klatre over uten å rase ned?

Hvorfor mener du det er riktig?

Skrevet

Sett opp piggtråd.

Anonymkode: 6cee5...8f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi bor i sameie, ikke borettslag, og den er privat.

Så det du sier er at siden naboen sine unger har baller i trampolinen som spretter ut over i vår hage, og de raser ned gjerdet når de klatrer over skal jeg få er utgift på flere tusen for å sette opp et mer ordentlig gjerde de kan klatre over uten å rase ned?

Hvorfor mener du det er riktig?

Men hvis det er kompostgjerdet så kan de vel få beskjed om å flytte på en del. Eller enda bedre, få beskjed om å ringe på når de har mista en ball? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvis det er kompostgjerdet så kan de vel få beskjed om å flytte på en del. Eller enda bedre, få beskjed om å ringe på når de har mista en ball? 

Når du leser det hi skriver, slår dette deg som en uprøvd løsning som hi ikke har tenkt på selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.4.2026 den 20.02):

Gi beskjed til foreldrene at de ikke får gå over gjerdet eller inn i hagen. Mister de ballen så blir den i hagen til dere kan kaste den over. 
Når de er til plage og slipper ut hunden så er velviljen over. Ingen adgang i hagen! Skjer det flere ganger vil dere anmelde dem til politiet for å sette hunden i fare 

Dette er oppskriften på garantert dårlig stemning på flere nivåer!

inviter familien over, snakk med dem - Fortell om hunden på rømmen. Vær rolig- behold rolig tone ellers kan det bli et helvete å bo der fremover 

Anonymkode: 9cf73...6be

Skrevet

Jeg antar at det ikke er snakk om så mange meter siden du bruker kompostbinger? Jeg ville ha tatt den lille utgifter det er å sette opp et nettinggjerde. Vi har et slikt rundt hele tomta, og det er rimelig i pris og holder i åresvis. En times arbeid og så slipper du unger på besøk, samt kan beholde naboforholdet. 

https://www.jula.no/catalog/hage/hagemiljo/gjerder-og-stakitt/gjerdenetting/gjerdenetting-738540/

https://www.jula.no/catalog/hage/hagemiljo/gjerder-og-stakitt/gjerdestolper-og-tilbehor/trestolpe-016788/

Skrevet

Jeg ville laget en port.

Regner med du har stripset sammen kompostdelene så de må klatre over, men om du lar to gjerdebiter være festet med karabinkroker e.l. kan de åpne og gå inn der uten at hele gjerderekken velter.

Noen sånne stolper som forrige taler viste så blir det hele mye stødigere og de kan lettere hente en mistet ball.

Anonymkode: c16a1...462

Skrevet

Jeg tenker dette ikke handler om trampoline, men om de aktuelle barna. 

Snakk med foreldrene, fortell i klartekst at du ikke vil lage et gjerde som er umulig å forsere, så de får enten få barna til å respektere det gjerdet som er der eller så får de sørge for å gjerde inn sine egne barn. Begynn selvsagt på lavest mulige nivå og stram skruen til der du opplever at de lytter. 

Anonymkode: ccf8e...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...