Anonym bruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Han har annen hver helg, Jeg føler at barnefar bare er SIKKELIG klar nå fordi han fikk seg kone sist år fra annet land som han bor med nå her. Jeg tror det handler mer at kone hjemme og kan hjelpe med barnet. En at han kan mer fordi han jobber i restaurant ser ut som en travel restaurant også der han før har mast på meg om jeg kan bytte helg eller hente henne i sfo/barnehage pga jobber etter stengetid i barnehagen.. men nå føles det som han skal vise litt fram for kona hans at «see på meg jeg ønsker å ha barnet mer» 2 år på rad i sommerferie der avtale 3 uker han skal ha og han bare endt opp med 1 uke og nesten 2 pga jobb og alt annet dill og dall og nå «jeg ønsker 3 uker på rad» sa han sommerferie😅 barnet her har sakt hun gjerne ønske 1-2 dager ekstra med far så da har jeg tenkt ok la oss prøve å utvide 1 ekstra dag først i neste meklingsmøte men vet han fort vil ha allerede svar i neste om delt bosted fordi dette er hans hovedpunkt. Men jeg er ikke enig med delt bosted på en 7 åring og synes barnet har det best av å ha et hoved hjem en å bli flyttet her og der hele tiden pga oss voksne og meg og han har aldri hvert i lag så jeg har hatt hovedomsorgen i hele hennes liv. Og sammerbeidet mellom han og meg er kjempe dårlig til tiders der vi så vidt klarer å sammerbeide ved mekling.. Anonymkode: f44b1...bf7
Anonym bruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Du kan jo spørre om det er endringer i hans jobbsituasjon som innebærer at han har mer tid til samvær med barnet. Og være veldig tydelig på at barnet skal ha samvær med ham, ikke dama hans. Han skal ikke ha mer samvær hvis han uansett skal bruke barnevakt. Anonymkode: 22d98...995
Anonym bruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du kan jo spørre om det er endringer i hans jobbsituasjon som innebærer at han har mer tid til samvær med barnet. Og være veldig tydelig på at barnet skal ha samvær med ham, ikke dama hans. Han skal ikke ha mer samvær hvis han uansett skal bruke barnevakt. Anonymkode: 22d98...995 Han er ikke ærlige om slike ting Anonymkode: f44b1...bf7
Anonym bruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Han er ikke ærlige om slike ting Anonymkode: f44b1...bf7 Nei men barnet ditt vet vel hjem som er hjemme når det er hos far. Hvis det viser seg at far har barnevakt når barnet er på samvær, så krever du å endre samværsavtalen. Uansett: Du trenger jo ikke å gå med på fars ønsker. Anonymkode: 22d98...995
Anonym bruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Og hva begrunner han årsaken til det? Noe som plutselig har endret seg siden han skal kunne ha mer tid til barnet? Hvis ikke så er det bare å si nei. Anonymkode: e42a6...f0c
Anonym bruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Har du tenkt på at bidrag kan være årsaken? At ny kone ikke liker 'høye' barnebidrag? Anonymkode: 79f87...14c
Anonym bruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april dette "vinner" du lett. Her gir du først en ekstra dag. Si i meklingsmøte at det er så fint at far ønsker mer tid med barnet og at dette er noe barnet vil selv. Så legger du frem at tidligere har det vært mye jobb og skifting av tid, så derfor er du litt bekymret for at far ikke har tid å ta seg av barnet om ikke det er en endring av jobbsitasjon? om far da svarer at det er det (lyver) så sier du "supert, da prøver vi først med 1-2 ekstra dag over en periode og om dette går bra så kan vi trappe opp. Om det da ikke går - at du hører over denne perioden (6 mnd) at det er kona som passer - så har du noe å legge frem når han ønsker ytterligere opptrapping. Om han faktisk er med eget barn og det fungerer så tenker jeg hvorfor skal ikke dere ha delt bosted? så fremt det fungerer med skole og barnet vil det selv? Anonymkode: b52a9...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå