Anonym bruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april I dag kom svaret til junior i huset og han er valgt ut til å komme på sesjon . Leser at det kun er halvparten av ungdommene som blir tatt med videre fra egenerklæringen. Det synes jeg er rart da alle (gutter i alle fall) i vår krets kommer videre så sant noe medisinsk ligger til grunn . ( De aller fleste av min sønns venner er idretts ungdommer hvis det har noe å si). Har noen her inne ungdom som ikke kom videre og som da ikke har noe medisinsk eller annen åpenbar grunn til å ikke bli valgt? Anonymkode: b1683...745
Anonym bruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Det er vel stort sett de med medisinsk grunn som ikke kommer videre. Min kom ikke videre av medisinske grunner. Er de idrettsgutter, så er det jo oftest ikke medisinske grunner. Anonymkode: 224da...057
Iiiiik Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Av mine tre barn, har to ikke blitt innkalt til sesjon. Den ene fordi han oppga ideologiske argumenter, han er pasifist. Den andre tror jeg bare skrev at hun ikke ville, og rapporterte om dårligere fysisk form enn det som er reelt. Den tredje har vært på sesjon, og skal inn. Ser det er mange på trinnet som ikke skal, særlig av jentene. Utsilingen skjedde i størst grad før selve sesjonen. Vet ikke helt hva de har svart på den skriftlige kartleggingen, det som Forsvaret kaller sesjon 1.
Anonym bruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Eldste var i knallform. Var over snittet på alt hun måtte føre opp. Svarte nei på om hun ønska og ble ikke kalt inn. Mellomste var helt ok på egenerklæringa, svarte også nei. Ble ikke kalt inn. Han angra seg nå, sendte mail og spurte om å fikk komme inn og fikk avslag… Kanskje det kommer an på hvor i landet man hører til? Anonymkode: 47e65...9c6
Anonym bruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april Du kommer videre om du er i ok form og ikke har medisinske grunner. Ene sønnen min er i veldig god form, idrett på høyt nivå, men han har migrene og alvorlig nøtteallergi (går med epipenn) så han ville de ikke har løpende i skogen i førstegangstjeneste. Men absolutt alle kompisene hans var på sesjon, og i førstegangstjeneste etterpå. Datteren min kom ikke videre for hun skrev hun overhodet ikke ville, skrev at hun var i dårligere form enn hun egentlig er, og var godt igang med læretiden. Da slapp hun. Anonymkode: e2d2b...92c
Anonym bruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Eldste var i knallform. Var over snittet på alt hun måtte føre opp. Svarte nei på om hun ønska og ble ikke kalt inn. Mellomste var helt ok på egenerklæringa, svarte også nei. Ble ikke kalt inn. Han angra seg nå, sendte mail og spurte om å fikk komme inn og fikk avslag… Kanskje det kommer an på hvor i landet man hører til? Anonymkode: 47e65...9c6 De har noen regler rundt antall, det skal være en viss fordeling fra hele landet. Så prosentdelen må stemme fra hvert fylke, også må det være en viss prosentdel jenter. Så dette kan endre seg fra kull til kull, noen årstall blir det født en haug med unger i Telemark og få i Buskerud, da må kanskje alle som er friske i Buskerud inn, mens mange slipper i Telemark når det kaller kommer i riktig alder for militæret. Anonymkode: e2d2b...92c
Anonym bruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De har noen regler rundt antall, det skal være en viss fordeling fra hele landet. Så prosentdelen må stemme fra hvert fylke, også må det være en viss prosentdel jenter. Så dette kan endre seg fra kull til kull, noen årstall blir det født en haug med unger i Telemark og få i Buskerud, da må kanskje alle som er friske i Buskerud inn, mens mange slipper i Telemark når det kaller kommer i riktig alder for militæret. Anonymkode: e2d2b...92c Det visste jeg ikke! Anonymkode: 47e65...9c6
Anonym bruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (28 minutter siden): De har noen regler rundt antall, det skal være en viss fordeling fra hele landet. Så prosentdelen må stemme fra hvert fylke, også må det være en viss prosentdel jenter. Så dette kan endre seg fra kull til kull, noen årstall blir det født en haug med unger i Telemark og få i Buskerud, da må kanskje alle som er friske i Buskerud inn, mens mange slipper i Telemark når det kaller kommer i riktig alder for militæret. Anonymkode: e2d2b...92c For en tullete regel. Fokuset burde være å ta inn de som ønsker det først, så sant de møter helsekravene, uansett hvor de kommer fra i landet. Anonymkode: 69e3a...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå