Anonym bruker Skrevet 12. april #3 Skrevet 12. april 8 mnd sammen? Helt klart for tidlig, man kjenner ikke hverandre etter 8 mnd. 8 mnd som samboere, men sammen lenger? Innenfor. Anonymkode: 3e8fe...a18
Anonym bruker Skrevet 12. april #4 Skrevet 12. april Om det er for tidlig for deg? Det er det én person som kan avgjøre. Og det er deg Anonymkode: 5ddbe...04c
Anonym bruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april Det der kommer HELT an på. Syns det er rødt flagg i seg selv å rushe. Mannen fridde etter 1 år og 9 mnd. Da hadde vi allerede vært gjennom en stor ulykke, ble ufør og skadd for livet, vi følte det var kjærlighet ved første blikk. Bodde sammen etter 4 mnd. Jeg var 22 år , han 23. Jeg fant meg jobb og studerte ved der han bodde. Enklere å flytte sammen. Vært sammen i over 20 år. Før denne tid ble jeg forlovet som 18 åring. Det var tur og kjør, og noe jeg egentlig ikke ville. Han fridde midt i handlegate i utlandet. Enten så er det rødt flagg, ikke riktig, eller så er dere ment to be da. Vi aner jo ingenting om dere. 💗 Anonymkode: 89c60...723
Anonym bruker Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): ? Anonymkode: 581fd...0ca Nei Anonymkode: 6de1d...3ad
Anonym bruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Jeg og mannen ble forlovet etter 1,5 mnd. giftet oss 7 år senere. Vært sammen i 30 år nå. Så kommer nok an på paret. Vi var 19 år😅. Anonymkode: 75d12...85a
Anonym bruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april Det kommer jo helt an på? En forlovelse er ikke et ekteskap, det er nå bare en markering. Min mann flyttet inn til meg etter en ukes tid, i realiteten, folk sa vi var gale. Men vi er gift over 30 år senere, 3 barn og hun og hele pakka. Anonymkode: 2c9cf...ddc
Anonym bruker Skrevet 13. april #11 Skrevet 13. april Vi giftet oss 11 måneder etter at vi møttes, aldri angret et sekund. Vi hadde ikke engang flyttet inn sammen på det tidspunktet. vært lykkelig gift i 8 år nå. Det føltes rett for oss, og det var det. Hvordan føles det for dere? Det er det som er viktig, ikke hva andre tenker. Anonymkode: aaa49...f76
Anonym bruker Skrevet 13. april #12 Skrevet 13. april ja det er alt for tidelig, man er ikke nok kjent for å kunne forlove seg Anonymkode: f1e49...c80
Anonym bruker Skrevet 13. april #13 Skrevet 13. april Hva er vitsen med å forlove seg? Anonymkode: 22086...90e
Anonym bruker Skrevet 13. april #14 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva er vitsen med å forlove seg? Anonymkode: 22086...90e Jøss. Anonymkode: fd2da...670
Anonym bruker Skrevet 13. april #15 Skrevet 13. april Kommer helt an på. Med mindre det er barn i bildet. Da er det for tidlig uansett. (hvis ikke barnet er i magen og tilhører dere begge ) Anonymkode: 684df...50f
Anonym bruker Skrevet 14. april #16 Skrevet 14. april Nei, forlovelse er ingen juridisk avtale. Så lenge det går en stund før bryllup ser jeg ikke problemet med det. Anonymkode: f55de...38f
Anonym bruker Skrevet 14. april #17 Skrevet 14. april Normalt sett betyr jo forlovelse ventetid og normalt sett blir bryllup satt opp ca 1 år etterpå. Vil si det er for tidlig, særlig viss en ikke har bodd sammen i den tiden, gjelder både ungdom og voksne. Anonymkode: 6997a...f9e
Anonym bruker Skrevet 14. april #18 Skrevet 14. april Vi møtte hverandre dagen før (eller kvelden før) landet stengte ned da pandemien kom. Han rakk ikke bussen hjem, så han overnattet hos meg - på eget rom. (Lang historie kort) Neste dag gikk vi på jobb og så skulle han dra hjem etter arbeidstid. Så stengte landet.... og han flyttet inn til meg og her er han fremdeles. Det var jo den eneste måten vi kunne være sikre på at vi fikk være sammen. Samtidig bestemte vi oss for at om vi fremdeles var sammen om et halvt år, skulle vi forlove oss og så skulle vi gifte oss max et år etter det. Noe måtte vi jo finne på der vi satt "innestengt" med liten fysisk kontakt med omverden.... Og sånn ble det. Enn så lenge har det gått bra. Det er ingen ting man MÅ eller MÅ IKKE, tenker jeg. Og kanskje er det lurt å gjøre ting raskere enn å vente altfor lenge. Anonymkode: 92abd...277
Anonym bruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (På 15.4.2026 den 0.11): Vi møtte hverandre dagen før (eller kvelden før) landet stengte ned da pandemien kom. Han rakk ikke bussen hjem, så han overnattet hos meg - på eget rom. (Lang historie kort) Neste dag gikk vi på jobb og så skulle han dra hjem etter arbeidstid. Så stengte landet.... og han flyttet inn til meg og her er han fremdeles. Det var jo den eneste måten vi kunne være sikre på at vi fikk være sammen. Samtidig bestemte vi oss for at om vi fremdeles var sammen om et halvt år, skulle vi forlove oss og så skulle vi gifte oss max et år etter det. Noe måtte vi jo finne på der vi satt "innestengt" med liten fysisk kontakt med omverden.... Og sånn ble det. Enn så lenge har det gått bra. Det er ingen ting man MÅ eller MÅ IKKE, tenker jeg. Og kanskje er det lurt å gjøre ting raskere enn å vente altfor lenge. Anonymkode: 92abd...277 Så han bor egentlig ikke i Norge ? Men så koselig da 🥰 Anonymkode: 581fd...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Så han bor egentlig ikke i Norge ? Men så koselig da 🥰 Anonymkode: 581fd...0ca Joda, han bodde i Norge. Hvorfor skulle han ikke det? Anonymkode: 92abd...277
Anonym bruker Skrevet 16. april #21 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (På 13.4.2026 den 21.11): Hva er vitsen med å forlove seg? Anonymkode: 22086...90e Man er jo forlovet når en har fridd og man har bestemt seg for å gifte seg. Sønnen min er forlovet, han fridde til samboeren sin i fjor og de skal gifte seg neste vår. Så for dem blir folovelsestiden ca 1,5 år. Jeg og mannen var bare forlovet i et halvt år, vi giftet oss ganske fort etter at vi hadde bestem oss for å gifte oss. Man spør ikke "Skal vi forlove oss?". Man spør: "Vil du gifte deg med meg?", og da er man forlovet. Jeg synes det er tidlig etter 8 mnd. Anonymkode: 3e8fe...a18
Anonym bruker Skrevet 16. april #22 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Joda, han bodde i Norge. Hvorfor skulle han ikke det? Anonymkode: 92abd...277 Men hvorfor kunne han ikke reise hjem da? Anonymkode: 581fd...0ca
Anonym bruker Skrevet 16. april #23 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Man er jo forlovet når en har fridd og man har bestemt seg for å gifte seg. Sønnen min er forlovet, han fridde til samboeren sin i fjor og de skal gifte seg neste vår. Så for dem blir folovelsestiden ca 1,5 år. Jeg og mannen var bare forlovet i et halvt år, vi giftet oss ganske fort etter at vi hadde bestem oss for å gifte oss. Man spør ikke "Skal vi forlove oss?". Man spør: "Vil du gifte deg med meg?", og da er man forlovet. Jeg synes det er tidlig etter 8 mnd. Anonymkode: 3e8fe...a18 Da "er man forlovet" hvis man er gammeldags rosaromantisk nok - er man over 20 så er det sjelden kledelig. Forlovelse er jo bare tull. Anonymkode: 22086...90e
Anonym bruker Skrevet 16. april #24 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Da "er man forlovet" hvis man er gammeldags rosaromantisk nok - er man over 20 så er det sjelden kledelig. Forlovelse er jo bare tull. Anonymkode: 22086...90e Litt fascinerende at det er så store lokale forskjeller i miljøene rundt omkring. Ja, jeg er en gammel kjerring på 52 år, men alle mine venner har barn i 20 årene. De kaller seg forlovet i tiden mellom frieri og bryllup... Vi bor ikke "på bygda" heller. Anonymkode: 3e8fe...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå