Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Noen som kan hjelpe meg litt med å komme igang med trening? Jeg har ikke trent på noen år, og trenger å stramme opp og gå ned. Har tredemølle, treningssykkel, romaskin, strikker og manualer. Hvordan kan jeg begynne forsiktig og effektivt? Hva bør jeg prioritere av øvelser? Armer, mage og rumpe er vel der det trengs mest😆 Anonymkode: 458ac...715
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Jeg begynte med en videoserie på YouTube som het noe i duren av nybegynner, 20 dagers program eller noe slikt. Litt variert, ikke så voldsomt og mye og langt. Ga meg mestring og følelsen av å komme i gang. Anonymkode: 74119...36d
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Romaskin (og elipse) anbefaler fysioterapeuten min, spesielt i begynnelsen, for det er skånsomt for kroppen. Romaskinen er veldig god trening for hele kroppen. Når jeg begynte på treningssenteret, helt utrent, så fikk jeg b.l.a de her øvelsene av personlig trener : Knebøy Utfall Vektskive - holde 1 vektskive mot lårene - løft vektskiva opp brystet ved å bøye albuene - strekk armene i været med vektskiva i hendene - ta armene ned så vektskiva kommer bak hodet - alt gjøres i en rolig bevegelse. Kan bruke hva som helst annet med litt tyngde enn en vektskive push up i stropper - men de kan fint gjøres mot en vegg eller bord kettelbell - tohåndssving med knebøy Jeg merket fort fremgang. Anonymkode: 94715...dc7
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Intervallløping på mølle er super. Start med tre minutters intervaller, før du går over til fire minuttere. Dvs gå som oppvarming i 10 min, deretter løper du tre minutter, etterfulgt av ett minutts pause hvor du bare står i ro. Gjenta, slik at du løper fire ganger. Prøv med rolig fart i løpene først, så kan du heller øke hvis du klarer det. Start feks på 8. Gå i oppoverbakke på mølle er også superbra trenibg. Sett mølla i kraftig oppoverbakke og gå i feks 30 min. Super for forbrenning. I tillegg er styrketrening viktig. Finn et helkroppsprogram på youtube med basisøvelser. Husk på at det er viktig å trene tungt for å få effekt. Klarer du mer enn 10 repetisjoner, har du for lette vekter. Anonymkode: 73b92...911
Anonym bruker Skrevet 59 minutter siden #5 Skrevet 59 minutter siden Tren enkelt og variert. Korte økter, f.eks 30 minutter 3 ganger i uka. F.eks gåing i motbakke på mølla 10 minutter, rolig roing 10 minutter, styrke 10 minutter. Søk opp ti min styrkeprogram på YouTube. Kjenn på at du er i gang, kjenn hvordan treningen virker på kropp og sinn. Ikke rush det. Ikke gjør ting du er dømt til å feile på. Om en måned kan du øke i takt med at formen blir bedre, kroppen sterkere og viljemuskelen er trent. Den største feilen folk gjør er at de går for hardt ut, hater det og skuffer seg selv. Bevegelsesglede og mestring er første mål. Lykke til - du kommer til å bli så fornøyd med deg selv 🤩💪🏼 Anonymkode: 3daf5...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå