Anonym bruker Skrevet 10. april #26 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fra folk jeg kjenner, iranere. Endelig skjer det noe, og det kan ikke bli verre enn det har vært. Anonymkode: 3f545...a83 Som du ser på bildene så fordømmer iranere usas krigføring. Usa dreper familier med sine bomber. I mens sitter privilegerte hvite kvinner i sine stuer og heier på Usa. Anonymkode: 15416...46f
Anonym bruker Skrevet 10. april #27 Skrevet 10. april (endret) Hvem startet denne krigen? Hvem er det som bryter internasjonal lov? Hvem er det som bryter menneskerettigheter? Hvem er det som trenger vår fordømmelse? At jeg avslører løgner som kommer i tråden betyr ikke at jeg setter motsatt fortegn. Det betyr at jeg beviser at løgner er nettopp løgner. Hva er du ute etter? Anonymkode: 15416...46f Endret 11. april av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin
Anonym bruker Skrevet 10. april #28 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvem startet denne krigen? Hvem er det som bryter internasjonal lov? Hvem er det som bryter menneskerettigheter? Hvem er det som trenger vår fordømmelse? At jeg avslører løgner som kommer i tråden betyr ikke at jeg setter motsatt fortegn. Det betyr at jeg beviser at løgner er nettopp løgner. Hva er du ute etter? Anonymkode: 15416...46f Tenker du at regimet i Iran er uskyldige ofre her? De har i en årrekke angrepet Israel og USA via kriminelle terrororganisasjoner. Anonymkode: 1aebd...198
Anonym bruker Skrevet 10. april #29 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Uansett en fin bieffekt av hva USA er ute etter. Det går an å ha flere tanker i hodet. Anonymkode: 3f545...a83 Fin bieffekt? Er det en "fin bieffekt" at over fire millioner mennesker er drevet på flukt siden krigen startet i slutten av februar? Er den en "fin bieffekt" at omfattende luftangrep (over 2000 mål truffet de første to dagene) har rammet sivil infrastruktur, inkludert petrokjemiske anlegg og kommunikasjon? Er det en "fin bieffekt" at siden Khamenei ble drept er det skapt et politisk maktvakuum og dyp usikkerhet i befolkningen? Er den en "fin bieffekt" at befolkningen allerede før krigen var preget av en dyp økonomisk krise og høy inflasjon og at krigen har forverret dette, blant annet ved stenging av Hormuzstredet og angrep på landets industri? Er den en "fin bieffekt" at det rapporteres om at regimet slår hardt ned på kritiske røster og demonstranter midt i konflikten? Enda hardere enn tidligere, faktisk? Anonymkode: 2c54f...e86
Anonym bruker Skrevet 10. april #30 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem startet denne krigen? Hvem er det som bryter internasjonal lov? Hvem er det som bryter menneskerettigheter? Hvem er det som trenger vår fordømmelse? At jeg avslører løgner som kommer i tråden betyr ikke at jeg setter motsatt fortegn. Det betyr at jeg beviser at løgner er nettopp løgner. Hva er du ute etter? Anonymkode: 15416...46f Så folket i Iran har ingen rettigheter? De er ikke mennsker når regimet driver med rovmord på sin egen befolking? Har dere glemt at de drepte minst 30.000 iranere på en helg i januar? I tillegg så ber de tilhengerne av regimet om å ta med seg barna ut for å verne om noe så banalt som en bro? Er ikke dette brudd på krigshandlinger og brudd på menneskerettigheter? Om ikke så kan nå Kina med FN-lover i hånd gå inn og slakte ned alle ugurene en gang for alle med trygg forvisning om at vi i vesten vil heie de frem. Anonymkode: 8f57d...abb
Anonym bruker Skrevet 10. april #31 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem startet denne krigen? Hvem er det som bryter internasjonal lov? Hvem er det som bryter menneskerettigheter? Hvem er det som trenger vår fordømmelse? At jeg avslører løgner som kommer i tråden betyr ikke at jeg setter motsatt fortegn. Det betyr at jeg beviser at løgner er nettopp løgner. Hva er du ute etter? Anonymkode: 15416...46f Iran er ingen uskyldig engel da. Regimet myrder uskydige iranere hele tiden. Kan ikke se at noen av dere har hylt om det her inne. Anonymkode: b164f...b6d
Anonym bruker Skrevet 11. april #32 Skrevet 11. april Det er nok få som mener Iran hadde et godt regime og gode leveforhold og rettigheter for innbyggerne - verken i Iran eller i andre deler av verden. De fleste Iranere ønsker desperat et regimeskifte. De har protestert i gatene og mange har blitt henrettet for dette. Om hjelpen fra USA er riktig, er mange delt i synet på. Mange var så desperate etter å få hjelp til regimeskifte at de så på alle angrep som hjelp selv om det innebar stor risiko. Andre er mer tvilende til om dette er riktig løsning. Hadde de som hjalp/angrep gjort dette for å få i stand et regimeskifte, for å gjøre det bedre for innbyggerne i Iran blant annet med å følge opp prosessen etterpå så ville mange ha bifalt dette. Men USA har ikke tenkt å gjøre dette. Mange frykter at de bomber for å skremme og vise makt og for å få kontroll på deler av oljen som finnes i Iran og andre steder i regionen. Når de har fått til avtaler som sikrer dem slik tilgang, så legger de ikke ned mer innsats. Da forlater de regionen til seg selv. Regimet fortsetter (nå med sønn etter at far har drept) og sjansene for kaos og enda verre forhold for innbyggerne er store. Det er ganske tydelig at USA ikke er interessert i innbyggeres rettigheter. Det er bare å se på hva de gjorde i Venezuela, hvordan de støtter Viktor Orbán i Ungarn og hvordan de behandler sine egne borgere. Retorikken er på et lavmå og de fyrer oppunder splittelse, rasisme og forakt og de motarbeider inkludering. Totalitære regimer der lederen kan gjøre det han vil forgudes og traktes etter. Anonymkode: 89a1e...23f
Admin Skrevet 11. april #33 Skrevet 11. april Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. Minner om at man skal diskutere sak og ikke brukere. Minner også om at det er viktig å skille mellom landet og deres styre, og befolkningen. Å være kritisk til Iran vil ikke bli tolket som rasisme, på lik linje som å være kritisk til USA ikke blir tolket som at man er kritisk til alle amerikanere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå