Anonym bruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april 😅 Snart 50 og har min første gule kvise i ansiktet 😵💫 Datteren sier at den ligger i en trekantsone hvor man ikke må «poppe» den pga infeksjonsfare. But what to do? Jeg kan jo ikke gå rundt med denne. Skal holde en rekke kurs og føler det ekkelt å ha denne på utstilling. Er det sant at man ikke skal røre kviser rundt munn/neste? Hva gjør man da i så fall? En veldig liten krise for menneskeheten, men ekkelt for meg 😅 Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Jeg hadde poppet! Det er ufattelig ekkelt med poppeklare kviser og folk kommer til å ‘kun’ se på den. Du får jo ikke infeksjon automatisk, men hvis du er redd for det kan du jo rense med pyrisept e.l. Anonymkode: af629...ece
Anonym bruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde poppet! Det er ufattelig ekkelt med poppeklare kviser og folk kommer til å ‘kun’ se på den. Du får jo ikke infeksjon automatisk, men hvis du er redd for det kan du jo rense med pyrisept e.l. Anonymkode: af629...ece Der må jo være det folk har gjort siden tidenes morgen? Sjelden jeg ser folk gå rundt sånn HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Der må jo være det folk har gjort siden tidenes morgen? Sjelden jeg ser folk gå rundt sånn HI Anonymkode: 4e55f...e54 AI sier dette.. datteren min kalte det mer dramatisk triangle of death 😂 Kort svar: helst nei – spesielt ikke akkurat ved nesen. Området rundt nesen og overleppen kalles ofte “danger triangle” i ansiktet. Her går blodårer som har forbindelse innover mot bihuler og hjernen. Å presse en kvise her kan i sjeldne tilfeller føre bakterier dypere inn → betennelse, kraftig hevelse eller infeksjon. Hvorfor du bør være forsiktig Huden er tynn og full av blodårer Trykk kan presse bakterier ned i huden i stedet for ut Øker risiko for: arr større betennelse smertefull byll i veldig sjeldne tilfeller alvorlig infeksjon HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Jeg hadde poppet den, hadde ikke lkart å gårundt med det. Anonymkode: 39ccb...e0c
Anonym bruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (21 minutter siden): AI sier dette.. datteren min kalte det mer dramatisk triangle of death 😂 Kort svar: helst nei – spesielt ikke akkurat ved nesen. Området rundt nesen og overleppen kalles ofte “danger triangle” i ansiktet. Her går blodårer som har forbindelse innover mot bihuler og hjernen. Å presse en kvise her kan i sjeldne tilfeller føre bakterier dypere inn → betennelse, kraftig hevelse eller infeksjon. Hvorfor du bør være forsiktig Huden er tynn og full av blodårer Trykk kan presse bakterier ned i huden i stedet for ut Øker risiko for: arr større betennelse smertefull byll i veldig sjeldne tilfeller alvorlig infeksjon HI Anonymkode: 4e55f...e54 Jeg selv hadde tatt sjansen 😅rene negler eller med papir og bare poppet slik at det gule forsvant. Det vil elles bli et skikkelig blikkfang for de som ser på deg. Som du sier så er det et miniproblem på verdensbasis, men du har likevel min medfølelse 😂 Anonymkode: af629...ece
Anonym bruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Pimple patch? Anonymkode: e6741...a60 Har på det.. men hjelper det å få bort det gule? HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #9 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg selv hadde tatt sjansen 😅rene negler eller med papir og bare poppet slik at det gule forsvant. Det vil elles bli et skikkelig blikkfang for de som ser på deg. Som du sier så er det et miniproblem på verdensbasis, men du har likevel min medfølelse 😂 Anonymkode: af629...ece 😂😂 Det er ikke den typen blikkfang jeg - eller den - vil være nei 😅 HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #10 Skrevet 8. april Men den er på det leie stadiet der det er gult men den ikke kommer til å poppe uten kamp.. HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #11 Skrevet 8. april Ekstra gøy at jeg skal holde kurs om blant annet formidling, og hva foredragsholders fremtoning har å si for etos - troverdighet 😂😂 Herregud.. HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 8. april #12 Skrevet 8. april Pimple patch over natta og poppe på morgenen. Om ikke setter du på et rundt lite plaster som ikke er gjennomsiktig Du skjuler en gul kvise ihvertfall. Men et lite plaster er helt greit, ingen vet hva som er bak der, et kutt, et stikk, et sting etter å ha fjernet en føflekk, eller en kvise 😅 Anonymkode: 9fccd...23f
Anonym bruker Skrevet 8. april #13 Skrevet 8. april https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/plaster-og-forbinding/norgesplaster-universal-runde-plaster,5005107?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Universal runde - 899881&gad_source=1&gad_campaignid=22331589281&gclid=CjwKCAjw1tLOBhAMEiwAiPkRHv__IiOgDmpxPCM5ZEitH5TCYvUpU4eTFrBPO6PSMROYTDpmDvo8ORoC2V4QAvD_BwE Anonymkode: 9fccd...23f
Anonym bruker Skrevet 8. april #15 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (10 timer siden): Har på det.. men hjelper det å få bort det gule? HI Anonymkode: 4e55f...e54 Jepp! Anonymkode: e6741...a60
Anonym bruker Skrevet 8. april #16 Skrevet 8. april «Hvis du onanerer så får du kviser, hvis du klemmer på kvisen så dør du!» 😄 Heldigvis ikke… Anonymkode: 1ff58...cae
Anonym bruker Skrevet 9. april #17 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): «Hvis du onanerer så får du kviser, hvis du klemmer på kvisen så dør du!» 😄 Heldigvis ikke… Anonymkode: 1ff58...cae 😂 HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): «Hvis du onanerer så får du kviser, hvis du klemmer på kvisen så dør du!» 😄 Heldigvis ikke… Anonymkode: 1ff58...cae Men at man får kviser av å onanere stemmer🤣 Anonymkode: 487c2...46b
Anonym bruker Skrevet 9. april #19 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men at man får kviser av å onanere stemmer🤣 Anonymkode: 487c2...46b Ja, da vet vi hva HI har drevet med…for første gang i sitt liv Anonymkode: 1ff58...cae
Anonym bruker Skrevet 9. april #20 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (På 8.4.2026 den 7.31): Men den er på det leie stadiet der det er gult men den ikke kommer til å poppe uten kamp.. HI Anonymkode: 4e55f...e54 Uten kamp 🤣🤣🤣 Anonymkode: a4424...8c3
Anonym bruker Skrevet 9. april #21 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, da vet vi hva HI har drevet med…for første gang i sitt liv Anonymkode: 1ff58...cae Hahahahahaha 😂😂😂 Etter størrelsen og dømme var det år med oppsamlet skam som trengte seg frem HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 9. april #22 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hahahahahaha 😂😂😂 Etter størrelsen og dømme var det år med oppsamlet skam som trengte seg frem HI Anonymkode: 4e55f...e54 Med å 😅 HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anonym bruker Skrevet 9. april #23 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (På 8.4.2026 den 6.19): Jeg hadde poppet! Det er ufattelig ekkelt med poppeklare kviser og folk kommer til å ‘kun’ se på den. Du får jo ikke infeksjon automatisk, men hvis du er redd for det kan du jo rense med pyrisept e.l. Anonymkode: af629...ece Enig! Grusomt ekkelt med gule kviser på folk. Men det er jo ikke så ofte man ser det, nettopp pga at man selvsagt popper de. Anonymkode: c0471...b0a
Anonym bruker Skrevet 9. april #24 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (På 8.4.2026 den 6.11): 😅 Snart 50 og har min første gule kvise i ansiktet 😵💫 Datteren sier at den ligger i en trekantsone hvor man ikke må «poppe» den pga infeksjonsfare. But what to do? Jeg kan jo ikke gå rundt med denne. Skal holde en rekke kurs og føler det ekkelt å ha denne på utstilling. Er det sant at man ikke skal røre kviser rundt munn/neste? Hva gjør man da i så fall? En veldig liten krise for menneskeheten, men ekkelt for meg 😅 Anonymkode: 4e55f...e54 Måten du skriver på virker du veldig lite moden til å være 50. Du klemmer selvfølgelig hull på kvisa. Anonymkode: d5d76...a97
Anonym bruker Skrevet 9. april #25 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Måten du skriver på virker du veldig lite moden til å være 50. Du klemmer selvfølgelig hull på kvisa. Anonymkode: d5d76...a97 Jeg er egentlig ganske ungdommelig ja, når du sier det slik.. HI Anonymkode: 4e55f...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå