Gå til innhold

Omad- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd dette i ti dager uten noe hell, vekta rører seg ikke. Stapper meg ikke full av mat når jeg spiser, men spiser noenlunde normalt- tre pizzastykker, karbonadedeig med grønnsaker eller fisk med grønnsaker. Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 476f4...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har prøvd dette i ti dager uten noe hell, vekta rører seg ikke. Stapper meg ikke full av mat når jeg spiser, men spiser noenlunde normalt- tre pizzastykker, karbonadedeig med grønnsaker eller fisk med grønnsaker. Hva gjør jeg feil? 

Det må jo bli veldig lite kalorier daglig?

Anonymkode: 28b8a...dd3

Skrevet

Mosjonerer du?

Anonymkode: a23c6...f55

Skrevet

Om du spiser 3 pizzastykker i døgnet og ikke går ned i vekt er det enten noe galt  med kroppen din eller du er allerede slank/undervektig 

Om du spiser ca 500 kalorier i døgnet går du ned i vekt uansett hva du spiser.

Anonymkode: 2b51a...faf

Skrevet

Dere synes det ja? Jeg trener ikke, slanking er 90% kosthold så fokuserer kun på det akkurat nå. Jeg er overvektig enda i 8 kg til i følge bmi, så undervektig er jeg ikke. Noe feil på kroppen min? Lavt stoffskifte da? Jeg får gå til legen. Herregud så typisk min flaks. 
ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dere synes det ja? Jeg trener ikke, slanking er 90% kosthold så fokuserer kun på det akkurat nå. Jeg er overvektig enda i 8 kg til i følge bmi, så undervektig er jeg ikke. Noe feil på kroppen min? Lavt stoffskifte da? Jeg får gå til legen. Herregud så typisk min flaks. 
ts

Hvor mange kalorier spiser du i døgnet?

Skrevet

Under 1000 og 4 av 7 dager spiser jeg ingen karbo. Skjønner ikke hva som er galt.

ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Under 1000 og 4 av 7 dager spiser jeg ingen karbo. Skjønner ikke hva som er galt.

ts

Du sulter deg, det er problemet.

Skrevet

Den teorien der har jeg vanskelig for å tro på, hvorfor blir mennesker i sultkatastrofer tynne da? De opplever både stress og sult? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

ts

Du ødelegger jo kroppen din om du holder på sånn

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den teorien der har jeg vanskelig for å tro på, hvorfor blir mennesker i sultkatastrofer tynne da? De opplever både stress og sult? 

Sånne kommentarer er noe av det dummeste jeg ser. Du har gjort dette i 10 dager, å sammenligne det med sultkatastrofe er så skammelig og flaut som det kan bli.

Skrevet

Du burde trene også for å forbrenne kalorier

Anonymkode: 8c15a...7ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånne kommentarer er noe av det dummeste jeg ser. Du har gjort dette i 10 dager, å sammenligne det med sultkatastrofe er så skammelig og flaut som det kan bli.

Tja, fins nok verre.. men for øvrig så mener jeg fortsatt dette er et valid spørsmål, hvis man tror på at kroppen går i sparemodus, hvorfor skjer ikke dette med mennesker som virkelig trenger det da? Tror sparemodus er noe tull 

ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tja, fins nok verre.. men for øvrig så mener jeg fortsatt dette er et valid spørsmål, hvis man tror på at kroppen går i sparemodus, hvorfor skjer ikke dette med mennesker som virkelig trenger det da? Tror sparemodus er noe tull 

ts

Wow.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Wow.

Ok

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

ts

Selvfølgelig blir man mager om man sulter seg over tid, det ser du både i sultkatastrofer og hos de som har alvorlig spisevegring.

Men, det skjer ikke på 10 dager. Det er også mange prosesser i kroppen som settes igang i sultkatastrofer for å forhindre at man dør sånn med en gang.

Bl.a settes metabolismen/forbrenningen ned, kroppen lagrer alt den får å spise osv. 

De menneskene som opplever slike katastrofer får en ødelagt kropp etterpå, det er en grunn til at det blir frarådet altså. Det er også grunnen til at 97% av de som går ned i vekt går opp igjen, fordi kroppen setter igang prosesser som gjør at de aldri noen sinne kan spise normalt igjen.

En person som alltid har veid 60 kg kan spise mye mer enn en person som har veid 90 kg og går ned til 60. Det er bare sånn det er.

Klart du kan sulte kroppen din til å bli mager, men du må bruke mer enn 10 dager på det, og du må vite at du ødelegger kroppen din mer enn den allerede er ødelagt ved å ha blitt overvektig.

Det er ikke uten grunn de kaller overvekt en kronisk tilstand som det nesten er umulig å gjøre noe med på egenhånd. Men det er ikke helt umulig da, du må bare velge sunnere og mer varige metoder enn å spise et måltid om dagen og sulte deg. Det er overhodet ikke anbefalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...