Anonym bruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/5pElMz/studie-viser-at-kjoennskvotering-til-styrer-ikke-har-virket-det-er-ikke-en-vei-inn-i-ledelse Litt dumt at AP nettopp har vedtatt enda mer kvotering da. Anonymkode: 6f217...a95
Anonym bruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Kvotering har virket jo. Kvotering har fått flere kvinner inn i styrene, men det har ikke fått flere kvinner inn i lederstillinger på høyt nivå. Det betyt bare at materien er seig og at jobben ikke er gjort, ikke at en bare kan slutte med kvotering. Vi har kvotering fordi det finns masse empiri på at kvalifiserte kvinner ikke velges når en kan velge en like godt eller nesten like godt kvalifisert mann. Anonymkode: ff96e...b3d
Anonym bruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Enig med hun over. Forskning betyr ingenting for mine følelser sier at forskningen er feil derfor er den feil. Forresten har jeg flere venninner som er kvotert inn i styrer derfor også er forskningen feil. Jeg viste nettopp forskningen for 20 av mine venninner, vi lo alle sammen, hardt. Anonymkode: 842c5...65c
Anonym bruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enig med hun over. Forskning betyr ingenting for mine følelser sier at forskningen er feil derfor er den feil. Forresten har jeg flere venninner som er kvotert inn i styrer derfor også er forskningen feil. Jeg viste nettopp forskningen for 20 av mine venninner, vi lo alle sammen, hardt. Anonymkode: 842c5...65c Forskningen viser bare at å kvotere kvinner inn i styrene ikke fikk styrene til å ansette flere kvinner i lederstillinger. Er det så utrolig vanskelig å forstå? Anonymkode: ff96e...b3d
Anonym bruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april Og forøvrig ganske merkelig å være så opptatt av forskningen men samtidig ikke anerkjenne all den forskingen som viser st både menn og kvinner overvurderer menns kompetanse og undervurderer kvinners kompetanse. Anonymkode: ff96e...b3d
Anonym bruker Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april Men har kvoteringen ført til at noen firmaer har gått bedre? Anonymkode: 5ff89...81b
Anonym bruker Skrevet 6. april #7 Skrevet 6. april Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Men har kvoteringen ført til at noen firmaer har gått bedre? Anonymkode: 5ff89...81b Hvordan definerer du "gått bedre"? Og hvordan tenker du det skulle vært målt? Anonymkode: 48cdb...99e
Anonym bruker Skrevet 6. april #8 Skrevet 6. april 17 minutes ago, Anonym bruker said: Hvordan definerer du "gått bedre"? Og hvordan tenker du det skulle vært målt? Anonymkode: 48cdb...99e Omsetning, ebit, børskurs etc Anonymkode: 5ff89...81b
Anonym bruker Skrevet 6. april #9 Skrevet 6. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Omsetning, ebit, børskurs etc Anonymkode: 5ff89...81b Har de gått dårligere? Jeg leste for noen uker siden at (amerikansk?) forskning har vist at styrer oftere velger kvinnelige kandidater til lederstillinger når fremtidsutsiktene til firmaet er dårlig. Det vil antagelig si at de kvinnelige kandidatene er gode nok når de trenger noen til å ta støyten. Anonymkode: ff96e...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå