Anonym bruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Er det finest å uttale Lily eller Lilly med Li-li eller Lill-Y.? Første høres kanskje litt asiatisk ut og det siste høres veldig ut som navnen Lill og satt på en Y på slutten. Første er ganske mykere og siste er hardere uttalelse. Også er det jo lilje som er opprinnelsen og det er Lily som betyr lilje. Hva tenker dere? Anonymkode: 95732...1f4
Anonym bruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det finest å uttale Lily eller Lilly med Li-li eller Lill-Y.? Første høres kanskje litt asiatisk ut og det siste høres veldig ut som navnen Lill og satt på en Y på slutten. Første er ganske mykere og siste er hardere uttalelse. Også er det jo lilje som er opprinnelsen og det er Lily som betyr lilje. Hva tenker dere? Anonymkode: 95732...1f4 For det første: det er snakk om uttale, ikke uttalelse. For det andre, ingen navn som ender på y uttales med y, unntatt Gry. Harry, Dagny, Lilly, alle har -i i uttalen. Også på engelsk, der lyden y ikke finnes. Anonymkode: caa22...794
Anonym bruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): For det første: det er snakk om uttale, ikke uttalelse. For det andre, ingen navn som ender på y uttales med y, unntatt Gry. Harry, Dagny, Lilly, alle har -i i uttalen. Også på engelsk, der lyden y ikke finnes. Anonymkode: caa22...794 Både Gry, Harry og Dagny uttales med Y på min vestlandsdialekt. Anonymkode: 14e50...a12
Anonym bruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Så Lili eller Lilli er bedre stavemåte da? Hva er finest uttale? Li-li eller Lill-i ? Anonymkode: 95732...1f4
Anonym bruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Ser jeg har skrevet uttalelse når jeg mente uttale men jeg kan ikke så godt norsk. Anonymkode: 95732...1f4
Anonym bruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Anonym bruker skrev (8 timer siden): Både Gry, Harry og Dagny uttales med Y på min vestlandsdialekt. Anonymkode: 14e50...a12 Og på min østlandsdialekt. Anonymkode: a71ac...9af
Anonym bruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Men er Li-li eller Lill-i best uttale? Anonymkode: 95732...1f4
Anonym bruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars Nei det har sikkert ikke så mye å si kanskje? Men hvis folk spør hva skal vi si da? Anonymkode: 95732...1f4
prebs Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars Jeg ville skrevet Lilly, men sagt Lilli. Men jeg er ikke helt konsekvent. Jeg merker at jeg både sier og skriver Jenny.
Anonym bruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars Anonym bruker skrev (12 timer siden): Nei det har sikkert ikke så mye å si kanskje? Men hvis folk spør hva skal vi si da? Anonymkode: 95732...1f4 Dere skal si det som faller naturlig for dere og deres dialekt. Du overtenker dette noe vanvittig. Skriv Lilly slik at barnet slipper å si ‘Lilli med i’ resten av livet og så uttaler dere det slik dere syns er best. Anonymkode: b2b97...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå