Anonym bruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Tenkte fint med en tråd vi kan diskutere denne. Akkurat sett ferdig og synes den var overraskende bra😊 Anonymkode: 4d516...7e3
Anonym bruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Digga den serien. Synd den ble slutt. Anonymkode: b0220...e82
Anonym bruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Kommet halvveis, synes den er bra. Men noe av de spesial effektene er tragikomisk dårlig Anonymkode: 48309...7f5
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:40 #4 Skrevet mandag kl 19:40 Stusser over at de har søplet til sånn. Alle byscenene er fulle av søppel, og mange bygninger horet til med neonlys. Og uteliggerteltbyer!? Synes serien gjør Oslo stor urett. ....og "gjengen" av speidere på rosa mopeder var urkomisk! Anonymkode: 4bdd6...58c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:16 #5 Skrevet mandag kl 22:16 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Stusser over at de har søplet til sånn. Alle byscenene er fulle av søppel, og mange bygninger horet til med neonlys. Og uteliggerteltbyer!? Synes serien gjør Oslo stor urett. ....og "gjengen" av speidere på rosa mopeder var urkomisk! Anonymkode: 4bdd6...58c Bøkene er vel også sånn har jeg hørt Anonymkode: 5512e...6a0
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 07:09 #6 Skrevet tirsdag kl 07:09 Jeg syntes det ble parodisk med scenen med Barli. Syntes heller ikke at Harry Hole var så barsk som han kunne ha vært. Anonymkode: c02f8...d17
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:04 #7 Skrevet onsdag kl 06:04 Anonym bruker skrev (På 30.3.2026 den 21.40): Stusser over at de har søplet til sånn. Alle byscenene er fulle av søppel, og mange bygninger horet til med neonlys. Og uteliggerteltbyer!? Synes serien gjør Oslo stor urett. ....og "gjengen" av speidere på rosa mopeder var urkomisk! Anonymkode: 4bdd6...58c Jeg synes også det var fascinerende, men det var jo helt bevisst. Leste at ønsket var en batman stemning på byen, mørk, dyster, møkkete osv. Musikken og søppelet bygget opp rundt det. Anonymkode: bfdb0...798
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:22 #8 Skrevet onsdag kl 06:22 Anonym bruker skrev (På 30.3.2026 den 21.40): Stusser over at de har søplet til sånn. Alle byscenene er fulle av søppel, og mange bygninger horet til med neonlys. Og uteliggerteltbyer!? Synes serien gjør Oslo stor urett. ....og "gjengen" av speidere på rosa mopeder var urkomisk! Anonymkode: 4bdd6...58c Det er jo ikke en dokumentar om Oslo. Nesbø skaper et univers og kulisser til handling gen som skjer i Oslo, men fokus ligger ikke på å vise Oslo slik vi alle ser den - det er jo en underverden og en handling som krever litt det bildet.. Anonymkode: ca858...d14
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:51 #9 Skrevet onsdag kl 06:51 Jeg har lest alle Harry Hole bøkene, og dannet meg et eget bilde av "Harry". Santelmann er IKKE Harry Hole for meg, så jeg har bestemt meg for å ikke se serien, siden jeg uansett kommer til å irritere meg over feil Hole... Anonymkode: 61994...9de
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:30 #10 Skrevet onsdag kl 07:30 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Jeg har lest alle Harry Hole bøkene, og dannet meg et eget bilde av "Harry". Santelmann er IKKE Harry Hole for meg, så jeg har bestemt meg for å ikke se serien, siden jeg uansett kommer til å irritere meg over feil Hole... Anonymkode: 61994...9de Av nysgjerrighet - hvilken skuespiller kommer tettest på det bildet du har? Anonymkode: ca858...d14
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:42 #11 Skrevet onsdag kl 07:42 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg har lest alle Harry Hole bøkene, og dannet meg et eget bilde av "Harry". Santelmann er IKKE Harry Hole for meg, så jeg har bestemt meg for å ikke se serien, siden jeg uansett kommer til å irritere meg over feil Hole... Anonymkode: 61994...9de Slik er det jo med alle bok adaptasjoner Anonymkode: 5512e...6a0
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:55 #12 Skrevet onsdag kl 07:55 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Av nysgjerrighet - hvilken skuespiller kommer tettest på det bildet du har? Anonymkode: ca858...d14 Ingen, egentlig. Men under tvil: Thorbjørn Harr. Michael Fassbender syntes jeg gjorde en god innsats i "Snømannen", men det irriterte meg selvfølgelig at han snakket engelsk... Så jeg tror ikke noen er gode nok, uansett... Anonymkode: 61994...9de
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 10:03 #13 Skrevet onsdag kl 10:03 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ingen, egentlig. Men under tvil: Thorbjørn Harr. Michael Fassbender syntes jeg gjorde en god innsats i "Snømannen", men det irriterte meg selvfølgelig at han snakket engelsk... Så jeg tror ikke noen er gode nok, uansett... Anonymkode: 61994...9de Jeg personlig synes de beste filmene og seriene er basert på bøker, så da er dette bare noe man tar på kjøpet. Filmer og serier som er basert på manus skrevet for film er sjelden like bra. En god bok som blir filmatisert og skrevet om til filmmanus blir ofte veldig bra. Denne serien er stor, en stor nettflix-produksjon som nå er av de mest sette ikke-engelsk-språklige på Nettflix world wide, det er kult. Regissøren er flink, og antallet kjente skuespillere er helt vannvittig. De må jo ha fått med seg nesten hver eneste skuespiller som finnes i dette landet, det er morsomt å se på. Rolle etter rolle spilles av kjente fjes. Jeg hadde mye moro av å se denne serien, selv om hovedrolleinnehaveren ikke ser helt sånn ut som Harry Hole så ut inni hodet mitt den gangen jeg sete boka for flere tiår siden. Hele universet denne ressigøren har skapt er helt spesiell synes jeg, og det er moro å se på. Anonymkode: bfdb0...798
Optatium Skrevet onsdag kl 12:17 #14 Skrevet onsdag kl 12:17 Personlig syns jeg bøkene er middels. Noen litt bedre, en del litt dårligere. Men det er rimelig mange som mener bøkene er bra, og det beviser vel bare at smaken er som baken. Jeg syns derimot at serien er veldig bra! Syns det litt mørke, Gotham, perspektivet er kjempekult!
Iiiiik Skrevet fredag kl 11:41 #15 Skrevet fredag kl 11:41 For meg var det veldig rart at både Tom Vaaler og Beate Lønn snakket svensk. De har jo langt fra svenske navn. Utover det likte jeg serien ganske godt. Lenge siden jeg har kommet meg så kjapt gjennom ni episoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå