Anonym bruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Etter å ha vært på jakt en god stund etter en leilighet å leie så har vi endelig funnet en som gjør at barnet kan få forsette på samme skole og vi får beholde katten vår som vi er så glad i. Men har blitt litt skeptisk til å leie der ettersom konfliktsnivået mellom leieboeren som bor der nå å husverten er visst ganske høyt. Husverten nevnte så vidt i telefonsamtalen at hun hadde vært veldig uheldig de to siste gangene hun hadde leid ut,men tenkte ikke så mye over det. Men nå sa hun at det hadde vært opp til henne så hadde jeg fått kommet på visning imorgen,men at leieboeren som bor der nå er veldig vanskelig å ha med å gjøre,å at hun måtte tvinge gjennom en visning på søndag. Leieboeren må være ute til 1.april. Er det grunn til å være litt skeptisk? Frister litt å kontakte leieboeren å høres hennes versjon av saken her. Anonymkode: 34dc6...e4c
Anonym bruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Er det grunn til å være litt skeptisk? Frister litt å kontakte leieboeren å høres hennes versjon av saken her. Anonymkode: 34dc6...e4c Definitivt. Ville ha bedt om å få referanse fra leieboeren. Ingen normale utleiere snakker dritt om de de leier ut til eller forteller at de er uheldige. Anonymkode: 8e163...615
Anonym bruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars En annen ting jeg reagerte på er at det var noen som skulle flytte inn 1.april men som plutselig hadde ombestemt seg rett før.Det alene er jo ikke så rart,men sett i sammenheng med det andre jeg har fått vite så begynner jeg å bli veldig skeptisk til å leie der. Anonymkode: 34dc6...e4c
TinaK 1990 Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars Ville hørt med leieboer. Kan være utleier fra helvete
Anonym bruker Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars TinaK 1990 skrev (8 timer siden): Ville hørt med leieboer. Kan være utleier fra helvete Ja tror kanskje jeg tar kontakt med henne å hører hva hun har å si. Anonymkode: 34dc6...e4c
Anonym bruker Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars Har sendt leieboeren en sms nå så får se om jeg får noe svar. Anonymkode: 34dc6...e4c
Anonym bruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Nei, det hadde jeg ikke vært skeptisk til. For meg høres det veldig creepy ut at du har sendt melding til eksisterende leietaker. Men så lenge du ikke nevnte noe om hva husverten hadde sagt, så går det nok bra. Anonymkode: c122a...efd
Anonym bruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars Ja, jeg hadde vært veldig skeptisk. Litt rart at hun har vært uheldig med to leietakere på rad.. Anonymkode: 9cb46...c8f
Anonym bruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det hadde jeg ikke vært skeptisk til. For meg høres det veldig creepy ut at du har sendt melding til eksisterende leietaker. Men så lenge du ikke nevnte noe om hva husverten hadde sagt, så går det nok bra. Anonymkode: c122a...efd Som leietager er det jo greit å hente inn referanser. Man ønsker jo ikke å flytte inn et sted der man får utfordringer. Er det en konflikt bør man jo vurdere informasjon fra leieboere og utleier ekstra nøye. Det er fort gjort at det er mye løgn og fordreid info. En vanskelig leieboer kan fort gjøre sitt beste for å sabotere for utleier. Og en vanskelig utleier vil jo skylde på leieboer. Anonymkode: bb20b...463
Anonym bruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars TinaK 1990 skrev (9 timer siden): Hørt noe? Fikk aldri noe svar dessverre. Anonymkode: 34dc6...e4c
Anonym bruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fikk aldri noe svar dessverre. Anonymkode: 34dc6...e4c Hva skrev du? Anonymkode: 1a760...cef
Anonym bruker Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg hadde vært veldig skeptisk. Litt rart at hun har vært uheldig med to leietakere på rad.. Anonymkode: 9cb46...c8f Ja itellegg til at en som skulle flytte inn trekker seg rett før. Å vi bor ett sted der rekordmange står uten bolig fordi det er så få uteleie boliger,ifølge lokalavisen. Anonymkode: 34dc6...e4c
Anonym bruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Men hva er problemet egentlig? Om du flytter inn og ting ikke fungerer så har du vel tre mnd oppsigelse og kan finne deg noe nytt. Anonymkode: d2389...8c1
☆☆☆ Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars Som leigetakar er du mykje mindre sårbar enn som utleigar når det ikkje fungerer. Du kan seie opp og flytte. Leilighet der du får ha med pus burde trumfe redselen for at utleigar er eit grev tenker eg.
Anonym bruker Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (På 28.3.2026 den 12.01): Men hva er problemet egentlig? Om du flytter inn og ting ikke fungerer så har du vel tre mnd oppsigelse og kan finne deg noe nytt. Anonymkode: d2389...8c1 Ja, men utleier kan likevel skape mye trøbbel for HI, for eksempel holde tilbake depositum pga skader utleier selv finner på. Man ønsker jo ikke å flytte inn i et konfliktforhold hvis man ikke må. Anonymkode: 9cb46...c8f
Anonym bruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars ☆☆☆ skrev (På 28.3.2026 den 12.04): Som leigetakar er du mykje mindre sårbar enn som utleigar når det ikkje fungerer. Du kan seie opp og flytte. Det er en sannhet med STORE modifikasjoner… Anonymkode: 8e163...615
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå