Gå til innhold

Har folk virkelig fortsatt bøker i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Himmel og hav skrev (8 timer siden):

Jeg har barn født på 90-tallet og er tante til flere på den alderen og yngre. De leser alle bøker både e-bøker og papirbøker, og de fleste har bokhyller. Jeg tror det handler mer om hvorvidt man vokste opp i et hjem med bøker og ble glad i å lese fra man var barn enn når man ble født. 

Det tror ikke jeg. Har selv lest bøker siden jeg var 4, tidvis en bok om dagen, leste ut alt som var på barnebiblioteket, leste alt som fantes av bøker i slekten, vokste opp i en hjem med bøker overalt.

Har likevel ikke behov for å omgi meg med bøker hjemme. 

Anonymkode: 1070e...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du spør på feil sted, her inne er de fleste født på 70- og 80-tallet… 

det er det ikke. det er mange her som er født på 90tallet som meg å folk som er enda yngre 

Anonymkode: 87bb8...0df

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det tror ikke jeg. Har selv lest bøker siden jeg var 4, tidvis en bok om dagen, leste ut alt som var på barnebiblioteket, leste alt som fantes av bøker i slekten, vokste opp i en hjem med bøker overalt.

Har likevel ikke behov for å omgi meg med bøker hjemme. 

selv om du ikke vil ha bøker hjemme hos det betyr da ikke at det er feil det som ble sagt over for det 

Anonymkode: 87bb8...0df

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er hvert fall nærmest umulig å selge brukte bøker, selv om man nesten gir de bort. Men folk har uansett bokhyller fremdeles, de trenger jo ikke stå i stua heller. Hadde ikke folk kjøpt det, så hadde ikke så mange solgt det. Nei, jeg synes ikke de burde bytte navn, alle vet jo hva en bokhylle er.

Hva synes du bokhylle burde hete hi?

Anonymkode: a57fd...482

Jeg tror det er en forskjell på hva man leser og hvordan man oppbevarer de når det gjelder å selge brukte bøker. Siden jeg har bokhylle i stua, som nettopp pynt så foretrekker jeg nye bøker, helst hardback og ofte i special edition versjonen. Jeg kan tilogmed kjøpe special edition versjonen av en bok kun for å ha den til pynt i bokhylla selv om jeg allerede har lest den i pocket versjon. 

Men jeg har flere venner som leser mest pocket, bøker oppbevares i en skuff, eller en hylle på ett rom de sjeldent er, og de bryr seg ikke stort om hvordan bøkene ser ut og fyller de med notater og post-it lapper med sjangere, sitater osv. 
Har ei venninne som sluker alt av krim, men hun går ofte på loppemarked og kjøper sjeldent bøker i butikk eller brukt en og en. 

Jeg er født på slutten av 80 tallet, så mulig det skiller meg ut. Men både jeg, og de fleste i klassen vokste opp med at bokhyller var en ting som hørte til kontoret, kjellerstuen eller loftstuen og det å ha bokhyller i stua var uhørt. Føler det er mer aksept for det nå enn hva det var når jeg vokste opp. 

Anonymkode: 76838...ec8

Skrevet

Jeg har store bokskap i stua, og på soverom. Eier flere hundre bøker. Pynt, derimot, den slags støvsamlere har jeg minst mulig av. 

Bøker må til i "et møblert hjem", helst i mange sjangre. 

Anonymkode: 6e703...011

Skrevet

Etter at biblioteket ble fult har jeg bøker på alle rom (utenom på gangen), til og med i skapene på badet. Kokebøkene står på kjøkkenet, praktbøkene,atlas og litt annet på stua, litt pocket på badet osv. Det er mange som leser og bøker r et hyggelig element i et rom.

Anonymkode: 945d6...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...