Gå til innhold

Dere med konfirmanter i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken mat skal dere ha i selskapet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas 

Anonymkode: 47fda...9d6

Skrevet

Koldtbord

Anonymkode: 89005...94d

Skrevet

Tapas

Anonymkode: 75077...a3a

Skrevet

Koldtbord med litt tapes. Stor spredning i alder på gjestene, så vi må ha litt forskjellig. Oldemor vil heller ha karbonader og eggerøre enn tapas, det samme vil de minste barna.

Anonymkode: 63fb0...899

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Koldtbord med litt tapes. Stor spredning i alder på gjestene, så vi må ha litt forskjellig. Oldemor vil heller ha karbonader og eggerøre enn tapas, det samme vil de minste barna.

Vi har forresten latt konfirmantene være med å bestemme dette da, så når storebror ble konfirmert for to år siden hadde vi grillbuffet.

Skrevet

Hva er forskjellen på koltbord og tapas…? Er det ikke bare ulike ord (spansk og norsk) for samme ting, altså ulike retter…?

Anonymkode: c4210...170

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er forskjellen på koltbord og tapas…? Er det ikke bare ulike ord (spansk og norsk) for samme ting, altså ulike retter…?

Forsåvidt, men når du serverer tapas er det spanske småretter, mens koldtbord er norske.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oldemor vil heller ha karbonader og eggerøre enn tapas, det samme vil de minste barna.

Vil tro de fleste vil det, om de har muligheten. Skal man først ha noe annet enn tapas, ta godt i, for det er det som forsvinner. 

Anonymkode: 356c0...e2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tapas er uke ting som er dyppet i hvitløksplje og alt smaker dermed hvitløk og olje. Dermed kan man putte alt fra kongler til ekorn på bordet, og alle roper bravo (utenom ungene og bestemor og alle andre med fornuften i behold).

Koldtbord er ulike retter som smaker ulikt alt etter hva de består av og deres kvalitet. 

Skrevet

Koldtbord

Anonymkode: 238de...b13

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tapas er uke ting som er dyppet i hvitløksplje og alt smaker dermed hvitløk og olje. Dermed kan man putte alt fra kongler til ekorn på bordet, og alle roper bravo (utenom ungene og bestemor og alle andre med fornuften i behold).

Koldtbord er ulike retter som smaker ulikt alt etter hva de består av og deres kvalitet. 

Tull og fanteri! Selvsagt steker vi noe i olje, men det er tydelig at ikke du har spist ordentlig tapas 😂

Skrevet

Vi skal ha et chambre på en restaurant med asiatisk treretter. 

Anonymkode: b845f...de0

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Tull og fanteri! Selvsagt steker vi noe i olje, men det er tydelig at ikke du har spist ordentlig tapas 😂

OK, nevn én ting på tapasbordet som ikke er fullt av hvitløksolje!

(ikke kniver og gafler, servietter og duker)

Skrevet

Bidos og finnbiff m/ potetmos 

Anonymkode: 0deb9...603

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Av de vanligste tingene er vel:

Baconsurrede dadler

Serranoskinke og melon

Potatas bravas

Skrevet
38 minutes ago, Anonym bruker said:

Manchego

Anonymkode: ede89...8d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Bacondadler, spanske kjøttboller, skinke, manchego, ovnsbakt chèvre,  kyllingspyd, grillede reker (ingen hvitløksolje hos oss), klippfiskboller, patatas bravas.

Det er helt innafor å ikke like tapas. Jeg derimot synes det tradisjonelle norske koldtbordet er dørgende kjedelig. Absolutt mulig å spise seg mett, men ingen stor opplevelse for meg. Samtidig er det det konfirmanten ønsker, er det det som skal serveres. Så kan jeg servere det jeg ønsker når jeg feirer 50-årsdag.

Anonymkode: f48d2...6fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke så fan av spansk mat?

Vi har hatt hjortemiddag og koldtbord i våre konfirmasjoner. Konfirmanten bestemte. 

Er litt i tvil med yngste, for han har pizza og pasta som favoritter😅

Anonymkode: 71036...f74

Skrevet

Vi hadde thai mat. Slo an til alle i alle aldere.

Anonymkode: 28817...461

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke så fan av spansk mat?

Vi har hatt hjortemiddag og koldtbord i våre konfirmasjoner. Konfirmanten bestemte. 

Er litt i tvil med yngste, for han har pizza og pasta som favoritter😅

Korrekt ;) 

Hjort høres da helt nydelig ut!

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Bacondadler, spanske kjøttboller, skinke, manchego, ovnsbakt chèvre,  kyllingspyd, grillede reker (ingen hvitløksolje hos oss), klippfiskboller, patatas bravas.

Det er helt innafor å ikke like tapas. Jeg derimot synes det tradisjonelle norske koldtbordet er dørgende kjedelig. Absolutt mulig å spise seg mett, men ingen stor opplevelse for meg. Samtidig er det det konfirmanten ønsker, er det det som skal serveres. Så kan jeg servere det jeg ønsker når jeg feirer 50-årsdag.

Anonymkode: f48d2...6fe

Hva er det som gjør retten du nevner mer tapas og mindre «norsk koldtbord»? Kjøttboller med ønsket krydder, bacon, dadler, grillede reker, ulike oster og fiskeboller er da verken spesielt spansk eller spesielt lite norsk koltbord. 

Skrevet

Vi har koldtbord, men med noen varme retter. 

Ungdommen får velge noen retter og vi velger noen retter.  

Anonymkode: 7d45f...35b

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva er det som gjør retten du nevner mer tapas og mindre «norsk koldtbord»? Kjøttboller med ønsket krydder, bacon, dadler, grillede reker, ulike oster og fiskeboller er da verken spesielt spansk eller spesielt lite norsk koltbord. 

Hva er problemet? Tapas og koldtbord er ikke det samme. Kom over det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er problemet? Tapas og koldtbord er ikke det samme. Kom over det. 

Det er da ikke noe problem? Jeg bare stilte et spørsmål, ikke min skyld at du ble provosert av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...