Anonym bruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Jeg må flytte fra der vi bor nå ettersom huseier skal bruke leiligheten selv. Jeg har vært på mange visninger men enda ikke fått noe leilighet ettersom det er så mange som er intressert. Nå har jeg fått tilbud om leilighet til 17.000 kr + strøm for en leilighet som nettopp er totaltrenovert. Hvis vi tar denne leiligheten så slipper barnet mitt å bytte skole og vi slipper å gi bort pusen vår som vi er så glad i. Men selv om husleien er på 17.000 kr så vil jeg bare få 4000 kr i bostøtte. Jeg har regnet på hvor mye jeg har per måned totalt innkludert med barnetrygd,barnebidrag,bostøtte osv. Da har jeg 30.000 kr per måned. Tenker dere at jeg vil klare en husleie på 17.000 kr da? Jeg tenker egentlig at det er realistisk men andre er mer skeptisk. Anonymkode: 7e644...e7d
Anonym bruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars En voksen og et barn? Katt med mat og forsikring? Bil? Busskort? Sfo? Det er fullt mulig å klare det, men fett blir det ikke, så mye avhenger av hva slags levevaner dere har. Klær, idrett, utstyr, ferier, matvaner, mobil, lommepenger osv osv kan koste fra veldig lite til ekstremt mye, avhengig av vanene deres? Anonymkode: 59e90...437
Anonym bruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): En voksen og et barn? Katt med mat og forsikring? Bil? Busskort? Sfo? Det er fullt mulig å klare det, men fett blir det ikke, så mye avhenger av hva slags levevaner dere har. Klær, idrett, utstyr, ferier, matvaner, mobil, lommepenger osv osv kan koste fra veldig lite til ekstremt mye, avhengig av vanene deres? Anonymkode: 59e90...437 En voksen og en tenåring ja,pluss en katt. Vi har ikke bil så begge to bruker månedskort på bussen. Begge to har altfor mye klær egentlig så det trenger vi ikke bruke så mye på. Å er flink til å kjøpe brukt til begge to når jeg kjøper klær. Han går ikke på noe idrett eller fritidsaktivitet. Anonymkode: 7e644...e7d
Anonym bruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Det blir et trangt budsjett. Mat: 4000*2 =8 000 mobil: 800 strøm: 1200 forsikring: 500 busskort: 800*2=1 600 avsetning månedelig: Veterinærutgifter: vaksine, flått, skader: 100 Avsetning: Klær til begge: 500 Is i sommersolen? Kaffe med en venninne? Kino til sønnen?: 300 Sparing: 0 kr Du kommer knapt til å få puste med et slik budsjett Klarer du å senke matbudsjettet ved å være beinhard på ukedager, kan det kanskje gå. Hadde nok tenkt at det skulle gå dersom jeg hadde bufferkonto til uforutsett tannlegetime eller andre ting. Uten noe å gå på, hadde jeg ikke gjort dette gitt mine tall. Klippe deg? Klippe sønnen? Ta taxi om sønnen ringer og ikke kommer seg hjem? Får du prutet ned leien 1000kr? Det du kan gjøre, er å takke ja. Kjør stramt budsjett og se deg om etter noe annet. Du må jo også ha husrom. Anonymkode: 1b05a...541
Anonym bruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg må flytte fra der vi bor nå ettersom huseier skal bruke leiligheten selv. Jeg har vært på mange visninger men enda ikke fått noe leilighet ettersom det er så mange som er intressert. Nå har jeg fått tilbud om leilighet til 17.000 kr + strøm for en leilighet som nettopp er totaltrenovert. Hvis vi tar denne leiligheten så slipper barnet mitt å bytte skole og vi slipper å gi bort pusen vår som vi er så glad i. Men selv om husleien er på 17.000 kr så vil jeg bare få 4000 kr i bostøtte. Jeg har regnet på hvor mye jeg har per måned totalt innkludert med barnetrygd,barnebidrag,bostøtte osv. Da har jeg 30.000 kr per måned. Tenker dere at jeg vil klare en husleie på 17.000 kr da? Jeg tenker egentlig at det er realistisk men andre er mer skeptisk. Anonymkode: 7e644...e7d Nei, det vil ikke gå Anonymkode: 3e0e7...152
Anonym bruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars 13 000 etter husleie blir trangt, men det kommer og an på hva man er vant til og hva man er innstilt på. Jeg hadde ofret mye for å kunne beholde katten, jeg vill nok takket ja, men sett meg om etter noe billigere. Hvor mye har du i husleie nå? Hvordan vil budsjettet ditt se ut? Anonymkode: 21ab0...cf2
Anonym bruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Hvor gammel er tenåringen, er det lenge til hen blir 18 og du mister barnetrygd? Jeg har en venninne som klarer seg så vidt med rundt samme inntekt, og det er jo trangt. Med en kombinasjon av å kanskje få inn litt ekstra (kan tenåringen finne en jobb snart?) og spare inn litt på mat ol (man må ikke ha to mobilabonnement til 800 kr. f.eks.) så kan det gå til hen ev. bytter skole/flytter ut og du kan finne noe rimeligere. Anonymkode: bb625...5de
Anonym bruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars Jeg bor alene med en tenåring. Har utbetalt lønn mellom 46000,- og 60000,- i mnd + 2xbarnebidrag. Betaler 15000,- på lånet og totalt rundt 20000,- i måneden på å bo, strøm og forsikringer. Det går rundt. Med kun 30000,- i ‘inntekt’ ville jeg aldri valgt å leie til 17000,- i mnd. Det er mange andre faste utgifter igjen etter bopel er betalt og det blir sinnsykt trangt. Anonymkode: c9bc1...288
Anonym bruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars Høres ekstremt stramt ut, prøv å finne noe billigere. Ikke sikkert dere trenger å bytte skole selv om dere flytter et annet billigere sted Anonymkode: b7e72...39e
Anonym bruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Høres ekstremt stramt ut, prøv å finne noe billigere. Ikke sikkert dere trenger å bytte skole selv om dere flytter et annet billigere sted Anonymkode: b7e72...39e Har snakket med rektoren,å selv om han har slitt med skolevegring så er det stor sannsynlighet for at han må bytte skole hvis vi hører til en annen ungdomsskole ettersom skolen til sønnen min har dårlig kapasitet. Anonymkode: 7e644...e7d
Anonym bruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars Jeg tenker at du kan nå bare prøve. Når det uansett er leie så om det blir for trangt så får du heler lete etter noe nytt Anonymkode: 96d51...cf3
Anonym bruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Det høres trangt ut. Dessuten vil husleien høyst sannsynlig stige når du har bodd der et år. Har du noen mulighet til å øke inntekten din? Jeg har en bekjent som er nattmamma for et søskenpar når moren jobber nattevakt. De kommer om kvelden, sover over og blir sendt på skolen neste dag. Dette tjener hun noen tusenlapper i måneden på. Anonymkode: f0bca...4c3
Anonym bruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars På tide å få seg en jobb. Evt. en ny jobb. for nei, det der blir alt for lite. Så enten må du tjene mer, eller finne noe billigere Anonymkode: a1cce...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå