Anonym bruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Har familie men ikke noe nettverk utenom det. Er ikke god på å bli kjent med foreldrene til ungenes venner. Er hjemmeværende, så er liksom ikke noe sted, som jobb, jeg kan møte folk og bli kjent heller. Så er mye ensom. Hadde vært kjekt med en venninne, noen man kunne snakkae med alt og ingenting med. Men hvor finner man de? 😂 🫣 😊 Er 47. Så ung til sinns men kroppen ikke like så.., 😆 Anonymkode: 53cac...413
Anonym bruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Trener du på treningssenter? I såfall kan du forsøke å komme i kontakt med noen der som er der ofte samtidig som deg Anonymkode: 92f08...084
Anonym bruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars På trening, naboer, jobb, gjennom ungene. Anonymkode: 40cab...f22
Anonym bruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Jeg har funnet venninner i foreldregruppene rundt ungene mine og på kurs, bl.a et kurs i bunadsøm. Søsteren min fant sin beste venninne i idretten hun driver med, de startet i samme klubb i 30-årene Har en svigerinne som fant sin venninnegruppe gjennom "Aktiv på dagtid", hun er ufør. Anonymkode: 96f8e...207
Anonym bruker Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars Jeg flytta som 45-åring. De venninne jeg har fått på nytt hjemsted har jeg fått gjennom jobb, kor, språkkurs og foreldrene til ungenes venner. Det letteste er nok å ta utgangspunkt i en felles interesse og så ta det derfra. Meld deg på et kurs i noe du liker eller finn en hobby der du kan treffe noen som liker det samme som deg. Anonymkode: 8e9cf...856
Anonym bruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (22 timer siden): Har familie men ikke noe nettverk utenom det. Er ikke god på å bli kjent med foreldrene til ungenes venner. Er hjemmeværende, så er liksom ikke noe sted, som jobb, jeg kan møte folk og bli kjent heller. Så er mye ensom. Hadde vært kjekt med en venninne, noen man kunne snakkae med alt og ingenting med. Men hvor finner man de? 😂 🫣 😊 Er 47. Så ung til sinns men kroppen ikke like så.., 😆 Anonymkode: 53cac...413 Er 48 og har heller ingen venner- blir gjerne kjent om du bor i nærheten. Bor selv i Rogaland, sør for Boknafjorden. Anonymkode: 2069b...98a
Rhapsody in blue Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Er 48 og har heller ingen venner- blir gjerne kjent om du bor i nærheten. Bor selv i Rogaland, sør for Boknafjorden. Anonymkode: 2069b...98a Da er vi flere. Jeg har masse venner men har ingen familie og er åpen for flere vennskap. Skriv gjerne til meg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars #8 Skrevet 9. mars Finn deg en hobby / aktivitet. Om du ikke finner drømme-aktiviteten, så kan både når 2 og 10 i køen være bra! Jeg "tøffet meg opp" og gikk på et hobbyarrangement som jeg så et oppslag om på en tavle på et kjøpepsenter. Det var kjempeskummelt, for jeg kjente ingen og måtte virkelig "mote" meg opp. Det sa jeg til damen jeg snakket med da jeg meldte meg på. Hun svarte at det kom til å gå veldig bra, deltagerne på arrangementet pleide å være både hyggelig og inkluderende og flinke til å snakke med nye folk. Og det stemte. Og jeg er veldig glad for at jeg turte. Det besøket resulterte i 2 personer som har blitt gode og nære venninner av meg , og en god det "bekjentskap". Om det ikke skjer med en gang, så er det en begynnelse. Bli med i en turgruppe, meld deg som frivillig "hjelper" i en eller annen organisasjon / forening. Det er ikke alltid det skjer over natta / med en gang og kanskje finner man ikke bestevenner, men om det så bare er tirsdag og torsdag med en gruppe, eller en gang i uka eller måneden med et lag / forening / aktivitet, så er det mye mer enn ingenting. Og så er det i alle fall en begynnelse. En hobby som ofte fører til gode venner / bekjentskap er danseklubber / kurs. Meld deg på et kurs - enten det er dansekurs, malekurs eller soppkurs - eller malekurs eller hva som helst. Vær hyggelig og interessert, still spørsmål og lytt til svaret. Det krever litt og kanskje må man, om man ikke er så veldig utadvendt, være tålmodig og ikke for pågående. Men noen ganger er det også lurt å ha tenkt over ting man kan spørre om / prate om. Anonymkode: e05bb...0df
Anonym bruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars I mange kommuner har de noe som heter hi woman eller noe på fb. Dette er en gruppe for alle som har lyst å bli kjent med nye folk, få seg nye venner. Ellers er det veldig sosialt å bli med i kor, eller i noe felles aktiviteter. Ikke alltid like lett å bli kjent i foreldregruppa, kommer jo an på foreldrene, også alder på barna. Man er jo redd for å bli avvist om man inviterer, eller tenker at alle er opptatt med sitt. å bygge vennskap kan ta tid, men du kan også treffe noen en klaffer godt med fra start. har mannen din kompiser? Kanskje han kan invitere de med koner så blir du kjent via han? Anonymkode: b5d16...3d6
nonstop79 Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er 48 og har heller ingen venner- blir gjerne kjent om du bor i nærheten. Bor selv i Rogaland, sør for Boknafjorden. Anonymkode: 2069b...98a Bor i Bergen. Så er gjerne for langt unna? 😊
Anonym bruker Skrevet 9. mars #11 Skrevet 9. mars Husk at de fleste har mange bekjente (andre foreldre på barnas skole, naboer osv), noen venner og svært få bestevenner. Jeg anbefaler deg å i utgangspunktet ikke lete etter en bestevenn, men å få flere bekjente og å bli litt bedre kjent med dem du allerede kjenner litt. Sett deg et mål om at du minst en gang i uken skal prøve å bli litt bedre kjent med en av dem du allerede kjenner. Kanskje kommer du ingen vei, kanskje utvider du nettverket ditt steg for steg. Eventuelt kan du melde deg på aktiviteter du tror du kan like. Liker du å lese kan du melde deg på lesesirkel på biblioteket. Liker du å strikke kan du gå på strikkecafe osv. Da treffer du mennesker du allerede har noe felles med, som sannsynligvis også ønsker å bli kjent med nye mennesker. Meld deg som frivillig. Bli natteravn, bli med i dugnadsgrupper, foreslå samkjøring med andre foreldre. Husk også at mange har det travelt, de aller fleste har en jobb og kommer sliten hjem hver dag. Om noen virker kort og avvisende så handler det sannsynligvis ikke om deg, men at vedkommende du snakker med er sliten. Lykke til. Anonymkode: ee179...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå