Anonym bruker Skrevet 7. mars #26 Skrevet 7. mars Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 år. Jeg hadde skammet meg dypt og inderlig hvis jeg hadde bedt mamma/pappa hente meg midt på natta hver helg jeg var ute på byen. Ærlig talt, det kunne ikke ha falt meg inn! Skulle de liksom ha skrinlagt alle sine planer, holdt seg hjemme hver helg og mistet nattesøvn fordi jeg - som var voksen og hadde valgt å flytte - ville spare penger på taxi?? Anonymkode: d5ac5...730
Anonym bruker Skrevet 7. mars #27 Skrevet 7. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Snakket med samboer. Han skal snakke med sønnen sin i morgen, litt ut på dagen. Det han skal si er at han selvfølgelig skal stille opp for han, men å hente på byen midt på natten hver helg blir litt mye. Neste helg kommer vi til å dra på hytta, så dersom han drar på byen da så må han klare å komme seg hjem selv. Han skal også si at dersom det er meningen at de skal hentes hver helg så syns han at kanskje foreldrene til vennene hans også skal stille opp, ikke bare han. HI Anonymkode: e1d6d...9d4 Eller kanskje de må lære å ta ansvar selv, det er jo ikke unger det er snakk om. Å forvente at andres foreldre skal dele på å kjøre fulle voksne unger hjem fra byen blir for dumt. Anonymkode: 41629...018
Anonym bruker Skrevet 8. mars #28 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (12 timer siden): Samboer har en sønn på 23 år som har flyttet hjemmefra. Likevel henter han han på byen og kjører han hjem. Det vil si, dersom sønnen skal på byen, må min samboer kjøre til byen, kjøre sønnen (og eventuelle kamerater) hjem, og kjøre hjem igjen. Dette tar 1,5-2 timer alt ettersom hvor mange venner av sønnen som skal kjøres hjem. Det vil også si at dersom vi har noen planer en fredags-, eller lørdagskveld og sønnen melder at han skal på byen må våre planer vike. Jeg mener at når er barn blir voksen, har egen inntekt og flytter hjemmefra er det deres eget ansvar å finne seg en buss eller drosje for å komme seg hjem. At voksne barn som ikke lenger bor hjemme, ikke kan regne med å bli hentet. Samboer ønsker å fortsette å hente, og utsette våre eventuelle planer når sønnen roper "hopp". Hva tenker dere, hvor menge skal man fortsette og hente barna etter en fest? Anonymkode: e1d6d...9d4 Dette skulle du ha tenkt på før. Du visste at han han hadde barn ? Hadde det vært DITT barn, hadde du gjort det samme som han. Jeg synes det er superbra at han henter full ungvoksen. Har en søster som er 22, og hun blir ofte hentet av faren sin, min stefar. Dette varer ikke for alltid, bare en periode til. Så får han barn da, men da skal du vel jæpe om at han er sammen med dem også. Du kommer ikke i første rekke, barna gjør det. Heldighvis. Anonymkode: fa19b...64a
Anonym bruker Skrevet 8. mars #29 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du tar helt feil. Dette er noe gode foreldre gjør. Du, derimot, er knapt nok stemor. Anonymkode: 43542...a27 Enig med deg. Hi hadde gjort dette selv, for sitt avkom. Anonymkode: fa19b...64a
Anonym bruker Skrevet 8. mars #30 Skrevet 8. mars Sønnen min er 24 og og har hentet han på byen eller på fest 1 gang Anonymkode: f4bf2...152
Anonym bruker Skrevet 8. mars #31 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Enig med deg. Hi hadde gjort dette selv, for sitt avkom. Anonymkode: fa19b...64a Som du ser av tråden så er det få som setter sine egne planer til sides for å være taxi for voksne, utflyttede barn! Jeg har tre voksne barn og de kunne ikke drømt om å ringe meg for å hente om det ikke var noe helt spesielt som krevde det. Så nei, foreldre flest gjør ikke som hi sin samboer. Heldigvis. Anonymkode: bc1c3...f7b
Anonym bruker Skrevet 8. mars #32 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (6 timer siden): Enig med deg. Hi hadde gjort dette selv, for sitt avkom. Anonymkode: fa19b...64a Mener du virkelig at du hver helg hadde lagt egne planer til siden for å hente voksen sønn med egen jobb og som fint kan ta taxi hjem? Har han råd til å gå på by’n har han råd til taxi hjem. Jeg kjører og henter mine barn som nå er i tenårene, men 23-åringen med egen jobb får ikke taxitjenester hver helg. Anonymkode: 5f3b6...903
Anonym bruker Skrevet 8. mars #33 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (6 timer siden): Enig med deg. Hi hadde gjort dette selv, for sitt avkom. Anonymkode: fa19b...64a Forventer du at dine egne foreldre skal holde seg hjemme slik at de kan være taxi for deg når du trenger skyss om natta i helgene? Anonymkode: d5ac5...730
Anonym bruker Skrevet 8. mars #34 Skrevet 8. mars Anonym bruker skrev (8 timer siden): Enig med deg. Hi hadde gjort dette selv, for sitt avkom. Anonymkode: fa19b...64a Som jeg har skrevet tidligere. Jeg har voksne barn selv, de har flyttet 8 timer unna for å studere, og klarer helt fint å komme seg hjem fra fest på egenhånd. Dersom de finner på å flytte hjem igjen og få seg jobb her etter studiene kommer jeg ikke til å skrinlegge alle mine egne planer for å hente dem på fest hver helg HI Anonymkode: e1d6d...9d4
Anonym bruker Skrevet 9. mars #35 Skrevet 9. mars Asså, jeg blir helt sjokkert over enkelte her inne! Virkelig? Legger dere egne planer til side for å være taxi for voksne barn som er på byen og drikker? Voksne som mest sannsynlig tjener egne penger? Hva slags uselvstendige, kravstore, egoistiske monstre har dere fostret som krever det av sine foreldre? Det ville aldri falt meg inn! Anonymkode: 77ad7...963
Anonym bruker Skrevet 9. mars #36 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Asså, jeg blir helt sjokkert over enkelte her inne! Virkelig? Legger dere egne planer til side for å være taxi for voksne barn som er på byen og drikker? Voksne som mest sannsynlig tjener egne penger? Hva slags uselvstendige, kravstore, egoistiske monstre har dere fostret som krever det av sine foreldre? Det ville aldri falt meg inn! Anonymkode: 77ad7...963 Neida, de gjør ikke det. Men det kan hende de har gjort det den ene gangen ungen har spurt og her inne blir det til at man selvfølgelig ofrer alt man har planlagt for å varte opp barnet. De som får spørsmålet hver helg er ikke de som svarer at de gjør det med største selvfølgelighet. og den dumme påstanden om at "det er bare en periode". Nei. Mitt eldste barn er 22. Mellomste er 18, og yngste er 12. Skal jeg holde på den logikken så kommer jeg til å ha brukt over 40 år av livet mitt på å være taxi. No can do Anonymkode: 5a8a3...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. mars #37 Skrevet 9. mars Jeg stiller som sjåfør for mine (så vidt) voksne barn som fremdeles bor hjemme i to typer situasjoner. 1) Det er avtalt i forkant 2) Det oppstår noe veldig uforutsett Kjæresten min har samme regler for sine barn som er litt eldre enn mine. Altså, om noen spør om skyss en fremtidig kveld av en eller annen grunn kan vi svare ja eller nei, som oftest blir det ja. Om noen ringer og det er krise, ulykke, motorstopp, ting man åpenbart ikke hadde kunnet planlegge seg ut av svarer vi ja forutsatt at vi ikke er bortreist. Om kjæresten min hadde sviktet en avtale med meg fordi sønnen hadde vært på nattklubb ville jeg vurdert forholdet. Da han nylig utsatte en middag med meg for å følge moren på legevakten var det selvsagt greit. Gjennom russetid o.l. har jeg vært edru og kjørbar i flere måneder. Nå er barna så store at jeg forventer at de er i stand til å spørre på forhånd. Dessuten bor vi svært sentralt og de kan gå hjem fra sentrum. Anonymkode: a583a...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå