Anonym bruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Jeg har vært 4år i en jobb jeg aller helst ikke hadde sett for meg, men iom at det var 100% så valgte jeg å ta imot. Tiden har gått me har merket veldig lite trivsel på jobb siste året, med hakking om fra spesielt én person om hvordan jobben jeg gjør er. Har også fått 2 kollega som gjør det kjipt for meg. De 2 samarbeider og kan holde meg utenfor. Den ene dama nærmer seg 60 og jeg er 32. Nå har sjefen som også er dame på rundt 60 blitt kvass. Jeg var sykemeldt for en mnd siden og hun ville jeg skulle utvide sykemeldingen, slik har hun aldri oppfordret folk før. Jeg ser etter nye jobber, ikke lett. Føler jeg har ekstremt lite motivasjon til jobb. På et møte ville hun jeg skulle se etter ny jobb siden jeg var så ung. Jeg blir litt uvel og mister matlyst av det hele. Noen vært oppi det samme? Anonymkode: b5269...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars Søk ny jobb, det kommer aldri til å bli bra der du er. Anonymkode: ee1c4...ae8
Anonym bruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars Vanskelig situasjon. Jeg ville som deg, prøvd å komme meg vekk. Om det er et større selskap, kan du be om flytting internt. Om du ikke finner noe nytt, kan du varsle om arbeidsforholdet, eller be om møte for å bedre situasjonen. Husk at alle ansatte har krav på et forsvarlig psykososialt arbeidsmiljø. Det betyr at utestengelse ikke er lov. En liten obs; hvis du setter igang en sak, så er det nesten garantert at det vil gå ut over deg også. Det nytter egentlig bare om du er ferdig med arbeidsplassen, eller forholdene er så graverende at det er grunnlag for reaksjoner mot ansatte eller ledere (og det finnes bevis). Hva jeg hadde gjort kommer an på om det er noe ved situasjonen du ikke forteller, og grunnen til at du blir utestengt. Det går også an å bare gjøre jobben sin, uten å legge sjelen sin i det. Med det mener jeg at du møter opp, er høflig, gjør arbeidsoppgavene dine (hverken mer eller mindre), og legger alt jobbrelatert igjen på jobb når du er ferdig for dagen. For all del, ikke ta oppførselen deres personlig. Det er sannsynligvis bare et forsøk på hersketeknikker. Anonymkode: 2ae6e...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vanskelig situasjon. Jeg ville som deg, prøvd å komme meg vekk. Om det er et større selskap, kan du be om flytting internt. Om du ikke finner noe nytt, kan du varsle om arbeidsforholdet, eller be om møte for å bedre situasjonen. Husk at alle ansatte har krav på et forsvarlig psykososialt arbeidsmiljø. Det betyr at utestengelse ikke er lov. En liten obs; hvis du setter igang en sak, så er det nesten garantert at det vil gå ut over deg også. Det nytter egentlig bare om du er ferdig med arbeidsplassen, eller forholdene er så graverende at det er grunnlag for reaksjoner mot ansatte eller ledere (og det finnes bevis). Hva jeg hadde gjort kommer an på om det er noe ved situasjonen du ikke forteller, og grunnen til at du blir utestengt. Det går også an å bare gjøre jobben sin, uten å legge sjelen sin i det. Med det mener jeg at du møter opp, er høflig, gjør arbeidsoppgavene dine (hverken mer eller mindre), og legger alt jobbrelatert igjen på jobb når du er ferdig for dagen. For all del, ikke ta oppførselen deres personlig. Det er sannsynligvis bare et forsøk på hersketeknikker. Anonymkode: 2ae6e...e06 Ja det er grusomt. Klump i magen, spesielt med sjefen. Selvom hun sier hun vil mitt beste. Kollega har fått tilsnakk men det forblir jo enda kaldere da. Selvom hun prøver å skjerpe seg. Jeg søker og søker🫠 Ikke energi til å starte noen sak, er veldig mye nå med jobb og på hjemmebane. Får bare holde ut. Uansett å bra jeg gjør jobben min så blir de ikke fornøyd, så de er litt frustrerende. Anonymkode: b5269...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Ikke for å være kjip, men når det er så mange på jobben din som tydeligvis setter liten pris på deg - kan det være at du faktisk ikke gjør jobben din ordentlig, produserer mindre enn de andre eller har mye fravær? Anonymkode: 4657e...9e1
Anonym bruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke for å være kjip, men når det er så mange på jobben din som tydeligvis setter liten pris på deg - kan det være at du faktisk ikke gjør jobben din ordentlig, produserer mindre enn de andre eller har mye fravær? Anonymkode: 4657e...9e1 Det skal ikke mer til enn at en person føler seg truet på en arbeidsplass, før slarva går og det ender med utestengelse. HI, hvis det er så dårlige forhold at det går ut over psyken, kan du snakke med legen. Om det ender opp med mer sykemelding, må arbeidsplassen etterhvert forklare til nav hvorfor de ikke klarer å ta vare på deg på jobb. Anonymkode: 2ae6e...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det skal ikke mer til enn at en person føler seg truet på en arbeidsplass, før slarva går og det ender med utestengelse. HI, hvis det er så dårlige forhold at det går ut over psyken, kan du snakke med legen. Om det ender opp med mer sykemelding, må arbeidsplassen etterhvert forklare til nav hvorfor de ikke klarer å ta vare på deg på jobb. Anonymkode: 2ae6e...e06 Det er en person som har vært på siden vedkommende begynte. De to andre har begynt den siste tiden. Det er akkurat som de rotter seg sammen, negativ energi gir negativt resultat. Det er litt vanskelig å være der fortiden 😌 Anonymkode: b5269...8f2
Anonym bruker Skrevet 6. mars #8 Skrevet 6. mars Hvilke type jobb er dette? Å lage en sak ender sjelden godt. Hvorfor er du sykmeldt? Er jo også legitimt siden sjefen ber deg forlenge sykmelding Anonymkode: 33dd8...c32
Anonym bruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars Anonym bruker skrev (På 6.3.2026 den 20.46): Hvilke type jobb er dette? Å lage en sak ender sjelden godt. Hvorfor er du sykmeldt? Er jo også legitimt siden sjefen ber deg forlenge sykmelding Anonymkode: 33dd8...c32 🏵Jobber i hotell bransjen, litt som renholder og skift av trekk, ta søppel osv. Kan ta enkelte tlf osv. Jeg kom tilbake til jobb og kollega fortsetter å være kald, fryse meg ut. Hun klarte også prestere med å si at vikaren for meg fikk mye skryt av de ansatte. De hadde løpt bort til henne å skrytt. Det er så dårlig å si sånt. Jeg orker ikke jobber her mer, men samtidig skal ikke hun ødelegge meg. Anonymkode: b5269...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå