Anonym bruker Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Jeg og min samboer har vært samboere i 3 år. Vi har et barn hver fra før av, han har et barn på 5 år, og jeg har et barn på 9 år. Eksen til samboeren min som også er moren til barnet hans, har gjennom årene vært rot til mange konflikter. Det har vært beskyldninger om at han har utsatt henne og barnet for vold, overgrep, etc.. dette har selvsagt ingen rot i virkeligheten. Det siste året har det sporadisk kommet beskyldninger om at barnet har opplevd div traumatiske hendelser hos oss. Hun glemmer det ofte fort igjen, og går ikke videre med sakene. Nå har det skjedd for 2. Gang at hun beskylder mitt 9 år gamle barn for å utføre seksuelle overgrep på hennes barn. Sist det skjedde, klarte jeg å sitte stille i båten, og la min samboer ta seg av det. Men nå vet jeg ikke om jeg klarer å være stille lenger. Hun er jo helt spik spenna gal!!! Hva skal jeg gjøre, og hva skal jeg evt si til henne? Til info så har de 50/50, men barnet er i realiteten 60% hos oss, da mor har behov for en del hjelp fra oss. Anonymkode: 7b22b...b1d
Anonym bruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Antagelig er det beste å fortsette som dere gjør. Sitte mest mulig stille i båten. Skulle det begynne å gå voldsomt ut over barnet, må dere jo ta hele runden med å kreve daglig omsorg etc, men jeg tenker det bør sitte langt inne. Å eskalere konflikt med rablende gale folk man deler barn med, fører sjelden til noe godt. Anonymkode: 2f1fb...3ba
Anonym bruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Du skal ikke si noe til henne, men ta dette med politiet. Hør også med de om du skal melde fra til barnevernet. Dette må da vitterlig gå ut over ungene også. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Antagelig er det beste å fortsette som dere gjør. Sitte mest mulig stille i båten. Skulle det begynne å gå voldsomt ut over barnet, må dere jo ta hele runden med å kreve daglig omsorg etc, men jeg tenker det bør sitte langt inne. Å eskalere konflikt med rablende gale folk man deler barn med, fører sjelden til noe godt. Anonymkode: 2f1fb...3ba Hør på deg selv! Først når det går veldig ut over barnet skal man gjøre noe? Nei, man skal verne barna - her og nå - alltid - hver gang! Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hør på deg selv! Først når det går veldig ut over barnet skal man gjøre noe? Nei, man skal verne barna - her og nå - alltid - hver gang! Anonymkode: b7bb2...319 Eh... har jeg påstått noe annet? Jeg har omfattende erfaring med familier i høykonflikt. Min erfaring tilsier at dette er ekstremt skadelig og som oftest involverer minst en forelder med betydelig psykisk strev. Veldig ofte er den beste tilnærmingen å sluke kameler mothårs til krampa tar en og å leve med mye som er slitsomt, dumt og litt belastende. Fordi alternativet er en eskalering og nei, systemet vil neppe redde dagen. Men fortell gjerne hvordan man tryller livet optimalt om man først har vært så uheldig å få barn med noen som er sprø. Anonymkode: 2f1fb...3ba
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. mars #6 Skrevet 2. mars Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg og min samboer har vært samboere i 3 år. Vi har et barn hver fra før av, han har et barn på 5 år, og jeg har et barn på 9 år. Eksen til samboeren min som også er moren til barnet hans, har gjennom årene vært rot til mange konflikter. Det har vært beskyldninger om at han har utsatt henne og barnet for vold, overgrep, etc.. dette har selvsagt ingen rot i virkeligheten. Det siste året har det sporadisk kommet beskyldninger om at barnet har opplevd div traumatiske hendelser hos oss. Hun glemmer det ofte fort igjen, og går ikke videre med sakene. Nå har det skjedd for 2. Gang at hun beskylder mitt 9 år gamle barn for å utføre seksuelle overgrep på hennes barn. Sist det skjedde, klarte jeg å sitte stille i båten, og la min samboer ta seg av det. Men nå vet jeg ikke om jeg klarer å være stille lenger. Hun er jo helt spik spenna gal!!! Hva skal jeg gjøre, og hva skal jeg evt si til henne? Til info så har de 50/50, men barnet er i realiteten 60% hos oss, da mor har behov for en del hjelp fra oss. Anonymkode: 7b22b...b1d Det som er mest interessant her er hvorfor hun mener dette? Hvilken historie har hun for at ditt barn misbruker hennes barn?
Anonym bruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars Gudene vet hvor hun får det fra... Hun sier at hun "merker det" på barnet sitt. Hi Anonymkode: 7b22b...b1d
Anonym bruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars Hadde tatt en snakk med politi/bv for å høre hvordan dere bør håndtere det. Da er dere iallfall i forkant og kan få det dokumentert- i tilfelle hun i fremtiden skulle gå videre med beskyldningene... Anonymkode: 418e2...d8d
Anonym bruker Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hadde tatt en snakk med politi/bv for å høre hvordan dere bør håndtere det. Da er dere iallfall i forkant og kan få det dokumentert- i tilfelle hun i fremtiden skulle gå videre med beskyldningene... Anonymkode: 418e2...d8d Det hadde ikke jeg turt å gjøre. Hva om barnevernet da finner grunn til å gjøre nærmere undersøkelser? Det kan jo bli traumatisk for 9-åringen og hele familien. Jeg ville samlet sammen bevis på at hun er gal, dvs. alle meldinger hun sender om diverse. Slik at dere senere kan bevise at hun har beskyldt dere for både det ene og det andre uten å gå videre med det. Anonymkode: 13acf...b19
Sommerkroppen 2029 Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Gudene vet hvor hun får det fra... Hun sier at hun "merker det" på barnet sitt. Hi Anonymkode: 7b22b...b1d Far bør vel kanskje foreslå en time hos familievernkontoret? Hvis hun sier nei, så beviser hun jo at det ikke er hold i det hun sier.
Anonym bruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (På 1.3.2026 den 23.13): Eh... har jeg påstått noe annet? Ja, jeg siterte deg jo på det. Anonym bruker skrev (På 1.3.2026 den 23.13): Veldig ofte er den beste tilnærmingen å sluke kameler mothårs til krampa tar en og å leve med mye som er slitsomt, dumt og litt belastende. Det beste for de voksne, ja. Jeg tenker på barna. Anonym bruker skrev (På 1.3.2026 den 23.13): Men fortell gjerne hvordan man tryller livet optimalt om man først har vært så uheldig å få barn med noen som er sprø. Anonymkode: 2f1fb...3ba Jeg har gjort det. Skjønt, jeg har aldri sett på det som «noe man er så uheldig å gjøre», men noe man gjør fordi man ønsker det. Jeg ser på kvinner som voksne ansvarlige individer, som kan ta ansvar for seg selv, livene sine, valgene sine, barna sine, i likhet med menn. Hvis man ikke er voksen eller ansvarlig, så endrer så klart hele oppskriften seg. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hadde tatt en snakk med politi/bv for å høre hvordan dere bør håndtere det. Da er dere iallfall i forkant og kan få det dokumentert- i tilfelle hun i fremtiden skulle gå videre med beskyldningene... Anonymkode: 418e2...d8d Helt enig. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg siterte deg jo på det. Det beste for de voksne, ja. Jeg tenker på barna. Jeg har gjort det. Skjønt, jeg har aldri sett på det som «noe man er så uheldig å gjøre», men noe man gjør fordi man ønsker det. Jeg ser på kvinner som voksne ansvarlige individer, som kan ta ansvar for seg selv, livene sine, valgene sine, barna sine, i likhet med menn. Hvis man ikke er voksen eller ansvarlig, så endrer så klart hele oppskriften seg. Anonymkode: b7bb2...319 Hva er det du tenker politi og barnevern vil foreta seg her som vil gjøre tilværelsen bedre for barna? Som sagt: systemet er på ingen måte rigget for å håndtere slike. Belastningen vil med all sannsynlighet være gedigen over lang tid. Det er sjelden lurt å gå all in med instanser før ting er riktig ille. Anonymkode: 2f1fb...3ba
Anonym bruker Skrevet 4. mars #14 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva er det du tenker politi og barnevern vil foreta seg her som vil gjøre tilværelsen bedre for barna? Som sagt: systemet er på ingen måte rigget for å håndtere slike. Belastningen vil med all sannsynlighet være gedigen over lang tid. Det er sjelden lurt å gå all in med instanser før ting er riktig ille. Anonymkode: 2f1fb...3ba De har makt til å holde den plagsomne dama vekk fra HI sin familie. Har selv fått god hjelp på denne måten. Det er forbudt å holde på som hun gjør, det kalles plagsom og krenkende adferd i straffeloven. Ja, jeg ser du har mange meninger, men for å være ærlig synes jeg det er frekt av deg å belære andre når du så åpenbart ikke har gode resultater med dine metoder. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #15 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): plagsom og krenkende adferd i straffeloven. Beklager, hensynsløs og skremmende adferd, var det visst. Uansett, det dekker det som beskrives i HI. I tillegg bør barnevernet helt klart inn på banen når mor er på kant med straffeloven. Mest sannsynlig foreligger det en diagnose som ikke er forenlig med god omsorg for barn. Og nei, barn har det ikke alltid best hos egne foreldre. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #16 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det hadde ikke jeg turt å gjøre. Hva om barnevernet da finner grunn til å gjøre nærmere undersøkelser? Det kan jo bli traumatisk for 9-åringen og hele familien. Jeg ville samlet sammen bevis på at hun er gal, dvs. alle meldinger hun sender om diverse. Slik at dere senere kan bevise at hun har beskyldt dere for både det ene og det andre uten å gå videre med det. Anonymkode: 13acf...b19 Hva om 9-åringen faktisk utsetter 5-åringen for noe? Vi vet ikke hva som skjer der hjemme….. Anonymkode: e92e4...26d
Anonym bruker Skrevet 4. mars #17 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): De har makt til å holde den plagsomne dama vekk fra HI sin familie. Har selv fått god hjelp på denne måten. Det er forbudt å holde på som hun gjør, det kalles plagsom og krenkende adferd i straffeloven. Ja, jeg ser du har mange meninger, men for å være ærlig synes jeg det er frekt av deg å belære andre når du så åpenbart ikke har gode resultater med dine metoder. Anonymkode: b7bb2...319 Ooook... lykke til med både holdning, kommunikasjon og metodikk videre. (Barnevernet har null hjemmel for å holde noen borte, politiet kan ha hjemmel - men det vil generelt være konflikteskalerende og ikke hindre videre "samarbeid" rundt felles barn). Anonymkode: 2f1fb...3ba
Anonym bruker Skrevet 4. mars #18 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ooook... lykke til med både holdning, kommunikasjon og metodikk videre. (Barnevernet har null hjemmel for å holde noen borte, politiet kan ha hjemmel - men det vil generelt være konflikteskalerende og ikke hindre videre "samarbeid" rundt felles barn). Anonymkode: 2f1fb...3ba Takk! Nei, det fungerte sterkt konfliktdempende i mitt/vårt tilfelle. Det er derfor vi har ordensmakt. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #19 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Takk! Nei, det fungerte sterkt konfliktdempende i mitt/vårt tilfelle. Det er derfor vi har ordensmakt. Anonymkode: b7bb2...319 Fint for dere. Men ett datapunkt. Det er svært uvanlig at denne type saker ordner seg enkelt og greit ved bruk av systemene. Dessverre. Anonymkode: 2f1fb...3ba
Anonym bruker Skrevet 4. mars #20 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Fint for dere. Men ett datapunkt. Det er svært uvanlig at denne type saker ordner seg enkelt og greit ved bruk av systemene. Dessverre. Anonymkode: 2f1fb...3ba Hva er problemet ditt egentlig? Det du kommer med er bare tøys, som du tar ut fra løse luften. Skjønner at det er sårt at du selv ikke har bedt om eller fått hjelp, men det skal faktisk ikke gå ut over andre. Håper du ignorerer det denne personen sier, HI, for der er faktisk hjelp å få. I mitt/vårt tilfelle anmeldte vi og ba om besøksforbud. Anmeldelsen ble henlagt, der ble ikke noe besøksforbud, MEN politiet ringte vedkommende og sa at dersom de tok kontakt mer så ville det bli besøksforbud og deretter bøter og deretter fengsel. Det var nok, til at den personen ga seg. Og dette var en person som hadde holdt på i flere år. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #21 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er problemet ditt egentlig? Det du kommer med er bare tøys, som du tar ut fra løse luften. Skjønner at det er sårt at du selv ikke har bedt om eller fått hjelp, men det skal faktisk ikke gå ut over andre. Anonymkode: b7bb2...319 Mitt problem? Du fremstår vilt aggressiv og som om din erfaring er den eneste v gyldige erfaringen, derfor kan du skrike litt til folk som er uenige. Som allerede sagt har jeg omfattende erfaring fra denne type saker og er av den formening jeg allerede har beskrevet. Anonymkode: 2f1fb...3ba
Anonym bruker Skrevet 4. mars #22 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mitt problem? Du fremstår vilt aggressiv og som om din erfaring er den eneste v gyldige erfaringen, derfor kan du skrike litt til folk som er uenige. Som allerede sagt har jeg omfattende erfaring fra denne type saker og er av den formening jeg allerede har beskrevet. Anonymkode: 2f1fb...3ba Du har ikke beskrevet noe som helst verken hva du har gjort eller hva som har skjedd når du har gjort det. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #23 Skrevet 4. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Mitt problem? Du fremstår vilt aggressiv og som om din erfaring er den eneste v gyldige erfaringen, derfor kan du skrike litt til folk som er uenige. Som allerede sagt har jeg omfattende erfaring fra denne type saker og er av den formening jeg allerede har beskrevet. Anonymkode: 2f1fb...3ba For øvrig, vilt aggressiv og skrike litt? Fortell gjerne hvor jeg er aggressiv og hvor jeg skriker. Anonymkode: b7bb2...319
Anonym bruker Skrevet 4. mars #24 Skrevet 4. mars Not Naomi/Rene René er tilbake ser jeg. Anbefaler ignorering. Anonymkode: 9c983...70f
Anonym bruker Skrevet 5. mars #25 Skrevet 5. mars Bruk lydopptak i alle samtaler med mor. Er hun bekymret for vold og overgrep bør hun ta det med politi og barnevern selv. Hvorfor sender hun barnet til dere hvis hun tror de blir utsatt for overgrep? Dokumenter alt fremover Anonymkode: fc79c...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå