Anonym bruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Vi skal på ferietur til Stavanger å tenkte å prøve oss på en tur til prekestolen,å aner ikke hva vi går til 🙈 Hvilke sko er best å bruke da? Vanntette tursko eller fjellsko? Vi skal der i slutten av mai. Noen steder står det at du bør være i god fysisk god form hvis du skal gå denne turen,å andre steder står det at turen passer alle nivåer. Er dette er grei tur for nybegynnere? Anonymkode: 6a4dc...d27
Anonym bruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Fjellutstyr, fjell- eller turski, varme klær osv. Som en annen fjelltur. Ellers risikerer du å måtte reddes ned med de idiotene som går opp i pensko. Anonymkode: 56a55...1fb
Anonym bruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Det er en godt tilrettelagt tur som passer de aller fleste. 6-åringen min, som ikke er spesielt fjellvant, gikk dit i sommer uten problemer. Det var tørt og fint da vi gikk, de våte partiene er i stor grad overlagt med broer, men kanskje det likevel kan være noen våte partier i mai. God tid og god matpakke, gode tursko og klær etter vær holder lenge. Anonymkode: b45a9...81e
Anonym bruker Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fjellutstyr, fjell- eller turski, varme klær osv. Som en annen fjelltur. Ellers risikerer du å måtte reddes ned med de idiotene som går opp i pensko. Anonymkode: 56a55...1fb Haha SKO, IKKE SKI! Ble visst autokorrigert. Anonymkode: 56a55...1fb
Anonym bruker Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar Jeg gikk dit i gore-tex joggesko, sånne jeg bruker når jeg går tur i skog og mark med bikkja. Var fint vær da vi gikk da. Er jo oppoverbakker, men det er ikke en veldig krevende tur. Mange barn som går opp dit. Har vært på Kjeragbolten også (andre siden av fjorden), det synes jeg var mer slitsomt. Lenger. Anonymkode: 72368...89f
Anonym bruker Skrevet 9. februar #6 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Haha SKO, IKKE SKI! Ble visst autokorrigert. Anonymkode: 56a55...1fb Hehe det gir mening ja Anonymkode: 6a4dc...d27
Anonym bruker Skrevet 9. februar #7 Skrevet 9. februar Noen som har tips til gode goretex tursko? Det er jo greit å ha til å gå på tur i fjellet her jeg bor også Anonymkode: 6a4dc...d27
Anonym bruker Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Haha SKO, IKKE SKI! Ble visst autokorrigert. Anonymkode: 56a55...1fb Det gir mer mening ja* Anonymkode: 6a4dc...d27
Anonym bruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Noen som har tips til gode goretex tursko? Det er jo greit å ha til å gå på tur i fjellet her jeg bor også Anonymkode: 6a4dc...d27 Det finnes like mange meninger om sko som det finnes folk som bruker sko. Gå til en butikk som selger friluftssko og finn noen som passer DIN fot og som DU liker. Sko er ikke rocket science. Anonymkode: 530d8...d8c
Anonym bruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar Prekestolen kan dere gå til i gode inngåtte goretex sko. Gode stier og plank på de våteste partiene. I mai kan det dog både være helt tørt og klissvått - alt er vanlig her i vest hvor været skifter mye fortere enn på østlandet. En god matpakke og vindjakke eller helst goretex-jakke ville jeg også hatt med opp på Prekestolen. Om dere har turbukser som tåler litt vann og er vindtette er det ett pluss. Mye vind er ikke uvanlig. God tur og nyt utsikten! Anonymkode: 6a9d3...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå