Gå til innhold

Kan NAV bruke det mot meg at jeg kutter ut medisinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort så har jeg ikke stått i ordinær jobb siden 2021 pga sterk angst og depresjon.
Jeg mener at jeg burde vært i vernet bedrift som jeg er i nå,NAV mener jeg kan klare ordinær jobb med varig lønnstilskudd.
Jeg må ut av vernet bedrift i april å da er det praksis i ordinær jobb som er planen.

Jeg har begynt å gå til homopat som mener at med medisinene deres så kan klare å stå helt uten cipralex,noe som har vært ett stort ønske for meg.
Søsteren min hadde ekstremt angst men etter medisin hos homopat så har hun ikke lengst angst.
Derfor gir det stort håp for meg også.
Står nå på 20 mg cipralex.

Men kan NAV bruke det mot meg at jeg slutter på cipralex,for da gjør jeg ikke lenger alt for å klare å stå i ordinær jobb?
Jeg ønsker ikke stå på antidepressiv tabletter resten av livet som har mange bivirkninger

Anonymkode: a3e77...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slutter selvfølgelig i samråd med legen,å med nedtrapping over tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

For å gjøre en lang historie kort så har jeg ikke stått i ordinær jobb siden 2021 pga sterk angst og depresjon.
Jeg mener at jeg burde vært i vernet bedrift som jeg er i nå,NAV mener jeg kan klare ordinær jobb med varig lønnstilskudd.
Jeg må ut av vernet bedrift i april å da er det praksis i ordinær jobb som er planen.

Jeg har begynt å gå til homopat som mener at med medisinene deres så kan klare å stå helt uten cipralex,noe som har vært ett stort ønske for meg.
Søsteren min hadde ekstremt angst men etter medisin hos homopat så har hun ikke lengst angst.
Derfor gir det stort håp for meg også.
Står nå på 20 mg cipralex.

Men kan NAV bruke det mot meg at jeg slutter på cipralex,for da gjør jeg ikke lenger alt for å klare å stå i ordinær jobb?
Jeg ønsker ikke stå på antidepressiv tabletter resten av livet som har mange bivirkninger

Snakk med legen din om å forsøke å trappe ned og teste hvordan det går noen mnd uten cipralex. 

Anonymkode: 07a19...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Snakk med legen din om å forsøke å trappe ned og teste hvordan det går noen mnd uten cipralex. 

For ett år siden prøvde vi bare å bytte fra cipralex til ett annet merke med mindre bivirkninger,legen sa at det skulle være det samme så ville ikke trenge cipralex lenger da. Det ble noen månender men helvete,angsten var så helt ekstrem at jeg klarte ikke være alene og var så alvorlig deprimert at de rundt meg bønnfalte meg om å starte på cipralex igjen. Så ble til at måtte starte med cipralex igjen.

Men å trappe ned på cipralex samtidig som jeg bruker homopat medisin ønsker jeg å prøve,også kanskje til slutt klarer å kutte cipralex helt ut. Tror ikke legen min vil anbefale det,men går det skikkelig galt så er det jo bare til å starte med cipralex igjen.

Skrevet

Å homopaten har også hele tiden sagt fra tydlig om at jeg må trappe ned på cipralex,aldri slutte brått med de

Skrevet

Ikke hvis du gjør det i samråd med lege.

Mest sannsynlig hvis du gjør det i samråd med homeopat.

Anonymkode: a2e00...b8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

For ett år siden prøvde vi bare å bytte fra cipralex til ett annet merke med mindre bivirkninger,legen sa at det skulle være det samme så ville ikke trenge cipralex lenger da. Det ble noen månender men helvete,angsten var så helt ekstrem at jeg klarte ikke være alene og var så alvorlig deprimert at de rundt meg bønnfalte meg om å starte på cipralex igjen. Så ble til at måtte starte med cipralex igjen.

Men å trappe ned på cipralex samtidig som jeg bruker homopat medisin ønsker jeg å prøve,også kanskje til slutt klarer å kutte cipralex helt ut. Tror ikke legen min vil anbefale det,men går det skikkelig galt så er det jo bare til å starte med cipralex igjen.

Homeopat-medisin er lureri. Forstår at du vil slutte med cipralex, men dette er ikke måten å gjøre det på.

Kan heller anbefale deg å bruke chatgpt til å finne måter å takle angst via vagusaktivering. Dette er 100% naturlig og handler om ting som pusteteknikker, kald klut, holde hendene på egen hud, etc. Har hjulpet meg mye. Men ikke slutt med cipralex uten i samråd med lege. 

Anonymkode: a2e00...b8a

Skrevet

Spørsmålet er vel heller kanskje om Nav i det hele tatt godtar homeopatisk medisin som en behandling.

Anonymkode: 5a1fc...5c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er vel heller kanskje om Nav i det hele tatt godtar homeopatisk medisin som en behandling.

Anonymkode: 5a1fc...5c9

De gjør de garantert ikke, men de kan heller ikke pålegge noen en bestemt behandling.

Homøopati er sukkerpiller med farge, men paceboeffekten kan utrette mirakler. Så hvis HI har trua er det vel bare å prøve. 

Skrevet

Du, det er mye bedre å leve med bivirkninger av cipralex enn å leve med angst. 

Homeopati er ikke annet enn tull. 

Anonymkode: 32624...41c

Skrevet

Homøopati er bullshit.

NAV kan ikke tvinge deg til å stå på Cipralex så lenge legen synes det er fornuftig å seponere. 

Anonymkode: 2da92...80e

Skrevet

NAV er jo like interessert som deg i at du skal bli frisk(ere), for om du blir det så kan du jo ha en jobb i ordinært arbeidsliv og forsørge deg selv. Et vilkår for tilrettelagt arbeid, som du har nå, er svært ofte at du har en uføretrygd i bunnen, så om du blir frisk av homeopatmedisin så er det jo supert. Da trenger du ikke ha noe mer med NAV å gjøre. 

Anonymkode: bde2b...a20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...